بازار 12:29 - 07 دی 1401

موضوعاتی که باید درباره بریزبن استرالیا بدانیم؟

بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند، دومین ایالت بزرگ استرالیا بوده و سومین شهر پرجمعیت این کشور است. این شهر به خاطر توجه به نوآوری در کسب‌و‌کار‌ها، قابلیت‌های صنعتی در سطح جهانی، زیرساخت‌های فنی و اقتصادی، یکی از شهرهای مترقی و تجاری ‌پسند دنیا است. فضای شهری آرام و سرسبز با آب‌و‌هوای نیمه گرمسیری و اینکه تنوع فرهنگی مردم ساکن شهر بریزبن، ازجمله نکات مهم این شهر است. در ادامه مطلب، هر آنچه پیش از رفتن به بریزبن استرالیا باید بدانید توضیح داده‌شده است.

بریزبن در کجای استرالیا مستقرشده است؟

بریزبن (Brisbane) پایتخت کوئینزلند استرالیا است و به‌عنوان سومین شهر پرجمعیت در کل قاره شناخته می‌شود. نام این شهر از رودخانه بریزبن گرفته‌شده است که مستقیماً از مرکز شهر عبور می‌کند و بنادر گوناگونی را برای تجارت و بقیه‌ی معاملات اقتصادی در اختیار شهر قرار می‌دهد.

بریزبن تقریباً در نیمه‌راه ساحل شرقی استرالیا، در گوشه جنوب شرقی کوئینزلند قرارگرفته است. ازآنجایی‌که ساحل شرقی استرالیا به‌خوبی توسعه‌یافته است، بریزبن به شهری پررونق تبدیل‌شده است. نزدیک‌ترین پایتخت ایالت به بریزبن سیدنی است، اگرچه با خودرو تنها 10 ساعت فاصله است.

در طول تاریخ، این شهر میزبان رویدادهای گوناگون تاریخی و فرهنگی ازجمله بازی‌های مشترک‌المنافع 1982 و حتی در زمان جنگ جهانی دوم مقر فرماندهی ژنرال داگلاس مک آرتور در جنوب غربی اقیانوس آرام بود.

زبان و جمعیت شهر بریزبن

قومیت‌های گوناگون این شهر دارای انگلیسی (39.7 درصد)، استرالیایی (34.6 درصد)، ایرلندی (13.2 درصد)، اسکاتلندی (11 درصد)، آلمانی (6.4 درصد) و چینی (4.7 درصد) است. انگلیسی رایج‌ترین زبان این شهر است.

 

جمعیت این شهر در حال پیشرفت است. نرخ جمعیت این شهر در سال 2022، تقریباً 1.35 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. این در صورتی است که نرخ افزایش جمعیت در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن، یعنی 2020، تقریباً 1.37 درصد بوده است. جمعیت بریزبن استرالیا در سال 2022، 2,472,000 نفر گزارش‌شده است.

آب‌و‌هوای بریزبن استرالیا

یکی دیگر از جنبه‌های مهمی که درباره بریزبن استرالیا باید به آن توجه کرد، میانگین دما و آب‌وهوای این شهر است. برای ارزیابی بهتر آب‌و‌هوای بریزبن می‌توان آن را با بقیه‌ی ایالت‌های استرالیا مقایسه کرد. این شهر نسبت به بقیه‌ی مراکز ایالت‌های کشور، به‌جز داروین، گرم‌تر بوده و تنوع بین چهارفصل آن کم‌تر محسوس است.

اگر آب‌و‌هوای تابستانی و گرم را می‌پسندید، زندگی در این شهر یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود اما اگر سردی روزهای زمستان را دوست دارید، باید کمی بیشتر فکر کنید. با آب‌و‌هوای نیمه گرمسیری مرطوب در بریزبن استرالیا باید انتظار زمستان‌هایی معتدل و خشک و تابستان‌های گرم و بارانی همراه با طوفان‌های مکرر را داشته باشید.

میانگین حداکثر دما در بریزبن در گرم‌ترین ماه سال یعنی ژانویه، 29.4 درجه و در سردترین ماه سال یعنی ژوئیه، 20.4 درجه سانتیگراد است. در طول شب، میانگین دما به ترتیب به 20.7 و 9.5 درجه سانتیگراد می‌رسد. به‌طور متوسط، این شهر در تمام سال 113 روز آب‌و‌هوای آفتابی و 76 روز هوای بارانی را تجربه می‌کند.

هزینه‌های زندگی در بریزبن

بریزبن هنوز در میان گران‌ترین شهرهای استرالیا قرار دارد؛ اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان در این شهر مسکن ارزان‌قیمت پیدا کرد. درست مانند هر شهر دیگری، هزینه زندگی در داخل شهر بیش از اطراف شهر است. هزینه‌های ماهیانه چهار نفر بدون اجاره 4786 دلار استرالیا و هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون اجاره 1030 دلار استرالیا است.

 

کارکرده در بریزبن

اگر قصد دارید درحالی‌که در بریزبن زندگی می‌کنید کارکنید، باید بدانید که استرالیا دومین رتبه را در دستمزد بالا در دنیا دارد. از جولای سال 2020، حداقل دستمزد در استرالیا 19.84 دلار در هر ساعت که برابر است با 38 ساعت کار در هفته است. به خاطر اقتصاد قوی کوئینزلند، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای و مهاجران و دانشجویان بین‌المللی ساکن بریزبن وجود دارند.

جهانگردی یک صنعت در حال رشد در بریزبن است، پس جای تعجب نیست که در مشاغل این حوزه به نیروی کار زیاد نیاز باشد. معروف‌ترین مشاغل خدماتی در بریزبن دارای مشاغلی مانند خرده‌فروشی، مهندسی، فنآوری اطلاعات، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و امنیتی هستند.

بریزبن همچنین باعرضه خدمات تخصصی فرصت‌هایی را برای مهاجران مهیا می‌کند. بسیاری از بخش‌های کاری متقاضی در بریزبن ازجمله تولید و مراقبت‌های بهداشتی، نیروهای مهار خارج از کشور را از طریق ویزای «کاندیدای نیروهای ماهر» استخدام می‌کنند. تحت این ویزا می‌توانید به‌طور دائم در استرالیا زندگی و کارکنید.

پیش از اقدام برای کار در بریزبن، مطمئن شوید که واجد شرایط کار در این کشور هستید. او با بدانید که برای زندگی در بریزبن - اگر برای مدت کوتاهی باشد - باید ویزای استرالیا را داشته باشید. دو نوع ویزا اعم از ویزای دانشجویی و ویزای کار وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا در طول اقامت خود در این کشور مشغول به کار شوید.

ازآنجاکه انگلیسی‌زبان رسمی استرالیا است، به‌احتمال‌زیاد شما باید برای مهارت‌های شغلی سطح زبان انگلیسی خود را بالا ببرید. دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای تقویت مهارت‌های ارتباطی در بریزبن در دسترس هستند. قابل‌ذکر است که سن قانونی کار در استرالیا با ویزا 18 سال است؛ شما تا رسیدن به آن سن نمی‌توانید در بریزبن کارکنید.

اقتصاد شهر بریزبین

بریزبن استرالیا یک مرکز بزرگ برای شرکت‌های فعال در حوزه منابع و انرژی، معدن، تجهیزات، فناوری و خدمات (METS) است. این شهر، مرکزی برای تحقیق، نوآوری و توسعه رشد اقتصادی ایالت کوئینزلند استرالیا است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2031، ارزش اقتصادی این شهر به بیش از 217 میلیارد دلار برسد. این مبلغ فوق‌العاده بوده و نشان‌دهنده آینده اقتصادی است. استرالیا در بین کشورهای توسعه‌یافته جهان، دارای یک جایگاه مناسب ازنظر چشم‌اندازهای اقتصادی است.

و اینکه این کشور ازنظر تقاضای زیادی که برای سرمایه‌گذاری دارد، در موقعیت خوبی قرارگرفته است. صنایع دانش‌بنیان (فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات معدن و علوم زیستی)، ساخت‌و‌ساز، زیرساخت‌های گردشگری، صنایع مواد غذایی و آشامیدنی و …، ازجمله حوزه‌های مورد‌علاقه برای سرمایه‌گذاری در شهر بریزبن در استرالیا هستند.

حمل‌ونقل در بریزبن

رفت‌وآمد در شهر بریزبن به‌ویژه در کلان‌شهر آسان است. حمل‌ونقل عمومی بریزبن از طریق Translink انجام می‌شود که خدمات اتوبوس، قایق‌سواری و خطوط قطار را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید با یک کارت هوشمند از تمامی خدمات حمل‌ونقل شهری بهره ببرید.

و اینکه می‌توانید در این شهر با تاکسی سفر کنید تا سریع‌تر به مقصد خود برسید. هزینه پایه تاکسی 2.90 دلار استرالیا است که برای هر کیلومتر 2.17 دلار استرالیا نیز به آن اضافه می‌شود. ازآنجاکه این تاکسی می‌تواند بسیار گران شود، بیشتر مردم از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

مکان‌های جالب برای بازدید در بریزبن

چرخ‌وفلک بریزبن

با پرداخت 15 دلار استرالیا می‌توانید سوار چرخ‌وفلک محبوب شوید و منظره‌ای خیره‌کننده و پانوراما از شهر را ببینید. هر تله کابین کاملاً ایمن است و هشت نفر را در خود جای می‌دهد.

موزه کوئینزلند

فقط با یک پیاده‌روی از منطقه تجاری مرکز شهر می‌توانید آثار فرهنگی و علمی را در موزه کوئینزلند مشاهده کنید. ورود عموم مردم به این موزه رایگان است اما برای فعالیت‌های عملی باید بلیط خریداری کنید.

شهر قدیمی پترا

اگر می‌خواهید کمی از زندگی شهری جدا شوید، شهر قدیمی پترا مکانی عالی برای شروع سفر است. این شهر کوچک که فقط با یک مسافت کوتاه در خارج از بریزبن قرارگرفته است، ساختمان‌های سبک قدیمی اوایل دهه 1930 را به نمایش می‌گذارد. شهر قدیمی پترا جایی است که گردشگران بسیاری برای عکاسی به آنجا می‌آیند.

باغ اپیکور

باغ اپیکور بهترین مکان برای گردش در میان گیاهان عجیب‌وغریب است. این باغ که ورودی آن رایگان است، شمارا به کشف انواع گونه‌های گیاهی بی‌نظیر ترغیب می‌کند.

 

 

بریزبن شهری شلوغ و پر جنب‌وجوش است که هر مهاجری را از هر جای دنیا به خود می‌خواند. از تحصیل و کار گرفته تا داشتن یک زندگی شاد و ایدئال، بریزبن مکانی عالی برای مهاجرت به استرالیا است. اگر هنوز سؤالی در ذهن دارید می‌توانید با مشاوران مجرب ما در ویزاپیک در تماس باشید.

 

منبع این مطلب


11770557
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است