بازار 11:56 - 11 دی 1401

4 ستون اصلی جذب بیمار و رشد کلینیک پزشکی شما

مدیریت کلینیک پزشکی فقط به خود مطب یا کلینیک خلاصه نمی‌شود و باید به حضور آنلاین خود در دنیای وب نیز اهمیت بدهید. یک مطب پزشکی باید تلاش کند تا با بازاریابی درآمد خود را افزایش دهد و به جذب بیمار بپردازد. دستیابی به این اهداف استراتژیک اغلب به چیزی بیش از داشتن یک وبسایت عالی، انجام سئو پزشکی و استفاده از تبلیغات PPC نیاز دارد. ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری در تبلیغات بیشتر و گسترده‌تر برای جذب بیماران بیشتر داشته باشید.

اهمیت جذب بیمار در موفقیت کلینیک

امروزه استراتژی‌های بازاریابی پزشکی سنتی مانند تبلیغات شفاهی و تبلیغاتی دیگر برای تبلیغ کلینیک شما و جذب بیماران جدید کافی نیستند. برای افزایش ترافیک بیماران و سودآور نگه داشتن کلینیک خود، باید بازی خود را تقویت کنید و از تکنیک‌های بازاریابی مدرن‌تری استفاده کنید.

برای رشد یک مطب پزشکی، یک پزشک باید هر ماه 30 تا 50 بیمار جدید را ببیند. علاوه بر این، برای جذب بیماران جدید، یک مطب باید خدمات رقابتی را با قیمت مناسب ارائه دهد. حفظ بیماران موجود نیز نیازمند کار سخت است.

در حالی که حفظ ارتباط با بیماران فعلی مهم است، رشد درمان و اضافه کردن بیماران جدید به همان اندازه مهم است. البته، راه‌های معمولی برای دستیابی به این هدف وجود دارد، از جمله تکنیک‌های بازاریابی و برنامه‌های ارجاع، اما کارهای بیشتری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

از یک طرف، شما خوش شانس هستید، زیرا امروزه ابزارها و کانال‌های مختلفی برای تبلیغ مؤثر کسب‌وکار شما وجود دارد. با این حال، از سوی دیگر، یافتن مؤثرترین راه برای جذب بیمار به کلینیک شما می‌تواند با گزینه‌های زیادی که در دسترس است، کار سختی است. در این مقاله چهار رکن اصلی جذب بیمار برای کلینیک پزشکی می‌پردازیم.

 

1.     از تبلیغات و پیام رسانی بیش از حد هدفمند استفاده کنید

تبلیغات اغلب کلید افزایش سرنخ است، اما باید به سمت کسانی باشد که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن دارند. این امر به ویژه در بازاریابی پزشکی چالش برانگیز است زیرا اغلب مجاز به استفاده از داده‌های شخص ثالث یا بازاریابی مجدد برای بازدیدکنندگان سایت نیستید. با این حال، از طریق ترکیب مناسب پلتفرم‌های تبلیغاتی و هدف‌گذاری، می‌توان به مخاطبان خود دست یافت. ما اغلب پیشنهاد می‌کنیم از تبلیغات Google یا گوگل ادز استفاده کنید.

وقتی افراد مناسبی را برای بازاریابی پیدا می‌کنید، اگر پیام‌های شما مرتبط و انگیزه‌دهنده نباشد، احتمالاً آن‌ها را برای تبدیل شدن به دیگران ترغیب نمی‌کنید. شخصی‌سازی پیام‌های خود مستلزم صرف زمان برای راه اندازی کمپین خود و ایجاد دقیق پیام مناسب است و هیچ میانبری وجود ندارد. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از بازاریابان صرفاً وقت و تلاش اضافی را صرف نمی‌کنند.

ابتدا از خود بپرسید که آیا از پیام‌های مشابهی در کانال‌ها استفاده می‌کنید یا خیر. اگر دوست دارید، یکی از راه‌های ساده برای شروع شخصی‌سازی کمپین‌هایتان این است که پیام‌های خود را با کانال هماهنگ کنید. برای مثال، در یک کمپین بازاریابی مجدد که در آن برای کسانی که قبلاً به وب‌سایت شما رفته‌اند تبلیغات می‌کنید، پیام را مستقیم‌تر کنید.

2.     یک موتور ایجاد محتوا بسازید

درک ارزش تولید محتوای پزشکی مانند پست‌های وبلاگ برای مطب‌های پزشکی ممکن است دشوار باشد، اما برای اقدامات پزشکی، محتوا برای جذب و تبدیل سرنخ‌ها ضروری است. بله محتوای خوب ترافیک موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد.

محتوا اغلب بهترین تبلیغات را ایجاد می‌کند. برای مثال، متوجه شده‌ایم که تبلیغاتی که افراد را به سمت یک محتوای خوب (مثلاً یک پست وبلاگ) می‌فرستد، اغلب نرخ کلیک بسیار بالاتری نسبت به نسخه استاندارد تبلیغاتی دارد که سعی می‌کند کسی را وادار به انجام کاری کند.

وقتی اطلاعاتی که می‌توانید برای شناسایی مشتریان بالقوه استفاده کنید محدود هستند محتوا نیز راهی عالی برای هدف قرار دادن مخاطب مناسب است. محتوایی را منتشر کنید که به‌طور خاص برای مخاطبان هدف شما طراحی شده است و می‌توانید اطمینان داشته باشید که کسانی که با آن محتوا درگیر هستند، افراد مناسبی هستند.

در نهایت، محتوا به تبدیل مشتریان بالقوه به سرنخ کمک می‌کند. کلینیک‌های پزشکی که محتوا را برای آگاهی بیشتر مشتریان بالقوه فراهم می‌کند، آن‌ها را به بیمار شدن نزدیک‌تر می‌کند. راز ساخت یک موتور تولید محتوا ثبات است. به آهنگ انتشار متعهد شوید و به آن پایبند باشید. با پست‌های ماهانه شروع کنید، سپس هر دو هفته یک‌بار و تولید محتوای هفتگی به راه خود ادامه دهید. برای تولید محتوای پزشکی می‌توانید از آژانس طب مارکتینگ کمک بگیرید.

3.     یک تیم حمایت از بیمار ایجاد کنید

اینجاست که بسیاری از تمرین‌های پزشکی توپ را رها می‌کنند. اگر ترافیک و سرنخ‌های خود را افزایش می‌دهید، باید بتوانید آن سرنخ‌ها را ببندید. این ممکن است چیزی نباشد که کارکنان دفتر فعلی شما برای انجام آن مجهز باشند. تبدیل سرنخ به بیمار مانند تعیین وقت ملاقات نیست. این شامل ایجاد همدلی با بیمار، آگاهی در مورد سؤالات او و دانستن چگونگی تبدیل آن گفتگو به تعهد است. یک مطب پزشکی که به دنبال مقیاس است ممکن است نه تنها نیاز به افزایش تعداد افرادی که به تلفن‌ها پاسخ می‌دهند و ایمیل‌ها را پیگیری می‌کنند، بلکه مجموعه مهارت‌های آن تیم را نیز افزایش دهد.

 

ایجاد تیم حمایت از بیمار شما با یک نگاه صادقانه به حجم سرنخ‌هایی که در حال حاضر در اختیار دارید شروع می‌شود. آیا تماس‌های بی‌پاسخ زیادی دارید یا زمان‌های انتظار طولانی دارید؟ آیا همه سرنخ‌های شما تماس دریافت می‌کنند؟ چقدر سریع تماس می‌گیرید؟ نرخ تبدیل شما از سرنخ به بیمار چگونه است؟ اگر پاسخ‌های شما به این سؤالات عالی نیست، احتمالاً باید منابع اختصاصی را استخدام کنید یا با یک شریک کار کنید تا مطمئن شوید که این فرصت‌ها را از دست نمی‌دهید. هنگامی که منابع را در اختیار دارید، آموزش کارکنان در زمینه همدلی کلید ایجاد نرخ تبدیل بالای سرنخ به بیمار است.

4.     یک برنامه اندازه‌گیری جذب بیمار ایجاد کنید

افزایش جذب بیمار معمولاً مستلزم سرمایه‌گذاری است و بدون برنامه‌ریزی مشخص برای چگونگی اندازه‌گیری نتایج و بازده، توجیه تلاش دشوار است. چند مرحله کلیدی برای سنجش جذب بیماران جدید وجود دارد؛ ابتدا، فناوری مورد نیاز برای ردیابی نتایج خود را پیاده‌سازی کنید و مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده است؛ تعیین اهداف در Google Analytics، ردیابی تبدیل برای کمپین‌های تبلیغاتی شما و ردیابی تماس کلیدی هستند.

سپس شاخص‌های کلیدی عملکرد را تعریف کنید؛ روی ترافیک، سرنخ‌ها و بیماران تمرکز کنید. در نهایت، یک آهنگ منظم برای گزارش تنظیم کنید و هر ماه زمانی را برای صحبت در مورد نتایج اختصاص دهید.

سخن پایانی

جذب بیمار جدید و رشد کلینیک پزشکی از طریق این چهار استراتژی حیاتی ساده به نظر می‌رسد، اما هر یک از این‌ها می‌تواند یک ابتکار وقت‌گیر باشد. اگر می‌خواهید به یک پزشک با کلینی موفق تبدیل شوید، در درازمدت به این استراتژی‌ها متعهد شوید. همچنین می‌توانید برای دریافت کمک در زمینه بازاریابی پزشکی از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.tebmarketing.com

اینستاگرام:

tebmarketing


11773497
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است