فرهنگی‌هنری 20:57 - 31 شهریور 1403
رادیو فرهنگ با پخش برنامه‌های متنوع، به استقبال ماه مهر و بازگشایی مدارس می‌رود و سرزمین من و زنگ مهر در اولین روز سال نو تحصیلی از مدارس تهران پخش می‌شوند.

استقبال از ماه مهر در رادیو فرهنگ

«زنگ مهر» عنوان برنامه‌ای زنده از گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ است که یکشنبه در نخستین روز از ماه مهر از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با گویندگی سکینه ارجمندی و تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد بازگشایی مدارس را جشن می‌گیرد.

در این برنامه که از دبستان شاهد دخترانه حضرت زینب سلام الله علیها روانه آنتن می‌شود عباس محبی، منوچهر آذری و علیرضا تابان اجرای نمایش رادیویی دارند و ایزد کاویانی و حسین احمدی نوازندگی می‌کنند.

زنگ مهر مهمان معلمان، فرزندان شهدا و خانواده شهدا و اولیا برخی از دانش آموزان مدرسه حضرت زینب (س) است.

 زنگ‌ آغاز ماه مهر در برنامه «سرزمین من» در اولین روز از بازگشایی مدارس از یکی از مدارس متوسطه دخترانه شهر تهران نواخته می‌شود، این برنامه به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی راضیه گردکاهد ساعت ۱۳ از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ با انعکاس حال و هوای شروع دوره تحصیل از مدرسه سهام خیام پخش می‌شود.

گفتگو با مدیر و معاونین و معلم‌های مدرسه و شنیدن صحبت دانش اموزان و دغدغه‌های آنها در اولین روز بازگشایی مدارس محور موضوعی این برنامه است.

برنامه صبح گاهی «صبح به وقت فرهنگ» در اولین هفته از ماه مهر از خاطرات مدرسه می‌گوید. این برنامه به تهیه کنندگی مریم مقدسی، از شنبه تا چهار شنبه ساعت ۶:۱۵ پخش می‌شود.

 

برنامه هفت کوچه نیز در هفته اول ماه مهر با موضوع بازگشایی مدارس ساعت ۹از گروه جامعه و‌کتاب پخش می‌شود. 

روانشناسان در برنامه «خشت اول» نیز در شنبه‌های مهرماه از رفتار والدین با نوآموزان و چکونگی مواجهه با برخی از مشکلات کودکان در امر آموزش و جدایی از خانواده می‌گویند. این برنامه به تهیه کنندگی مریم یوسفی پور و گویندگی فاطمه امجدیان، شنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ پخش می‌شود.

بخشی از برنامه «کتاب فرهنگ» به معرفی از کتاب‌های مناسب برای دانش آموزان و استفاده از کتابخانه‌ها اختصاص دارد که شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از گروه تاریخ اندیشه روانه آنتن می‌شود.


12094989
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمود حکیمی از نویسندگان و مترجمان صاحب سبک ایرانی بود که در کارنامه کاری‌اش آثار شاخصی وجود دارد. در این مطلب، نگاهی کوتاه به زندگی او خواهیم داشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رادیو فرهنگ با پخش برنامه‌های متنوع، به استقبال ماه مهر و بازگشایی مدارس می‌رود و سرزمین من و زنگ مهر در اولین روز سال نو تحصیلی از مدارس تهران پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک روحانی در حاشیه برنامه تلویزیونی، اقدام به مچ اندازی کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حال برگزاری است و هرکس نگاه‌شان به موسیقی اصیل ایرانی نگاهی مشتاق و باانگیزه در عرصه بین‌المللی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «در آغوش درخت» از میان سه نامزد نهایی، با اکثریت آرا به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار ۲۰۲۵ معرفی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نویسندگان، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر کشورمان، فردا یکشنبه با پیکر استاد محمود حکیمی در مقابل تالار وحدت وداع می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اکرم (ص) تأکید کرد که اهل بیت علیهم ‌السلام آرزو داشتند که شبیه به حضرت (ص) شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام ایمانی‌پور گفت: رهبران ادیان دو مسئولیت دارند. اولاً مسئولیت تبیین حقایق و ثانیاً تلاش بی‌وقفه برای تحقق گفتگو و صلح عادلانه.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با آغاز بازگشایی مدارس در برنامه‌های مختلف رادیو حال وهوای مهرماه به مشام می‌رسد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه میان نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد به امضای طرفین رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است