علمی فناوری 00:00 - 09 اسفند 1402
رئیس دانشگاه تهران گفت: راه‌اندازی شعبه‌های دانشگاه تهران در کشور‌های مختلف را در دستور کار داریم.

تاسیس شعب دانشگاه تهران در کشورهای مختلف

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار موفق شدیم با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی کشورمان ، اساتید و روسای دانشکده های دانشگاه تهران شاهد برگزاری مراسمی با عنوان آیین تجلیل از اساتید ممتاز دانشگاه باشیم.

او ادامه داد: استاد ممتاز به کسی گفته می‌شود که ۱۰ سال بعد از اینکه به مقام استاد تمامی نائل می‌شود، پرونده‌اش به شرطی که توسط برخی استادان پیشنهاد شود برای درجه استاد ممتازی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاد ممتازها چگونه انتخاب می‌شوند؟

مقیمی توضیح داد: یک کمیته‌ای متشکل از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دانشگاه تهران شکل می‌گیرد. این افراد که بررسی کننده پرونده هستند باید به تایید هیئت ممیزه دانشگاه تهران برسند و مشروط به اینکه امتیازات لازم را از بندهای مختلف کسب کنند به این مقام نایل می‌شوند.

 

 
او درباره اقدامات  دانشگاه تهران در سطح بین‌المللی بیان کرد: در دانشگاه تهران برای بین المللی شدن دانشگاه تهران و تقویت این جایگاه تلاش های زیادی انجام داده ایم. راه‌اندازی شعبه های دانشگاه تهران در کشور های مختلف را در دستور کار داریم و در برخی از آن‌ها پذیرش دانشجو آغاز شده است. جذب دانشجوی خارجی در داخل دانشگاه تهران نسبت به دوره گذشته تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است.
 
مقیمی همچنین درباره سایر اقداماتی که در حوزه بین‌المللی انجام شده، توضیحاتی داد و گفت: در عین حال تعامل بین المللی حاصلش این خواهد بود که  زمینه های مشترک علمی دیگری را هم فراهم بکند. می‌توانیم تبادل استاد دانشجو را داشته باشیم. 
 
 
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه گاهی شخصیت‌ها بدون داشتم صلاحیت ممکن است تبدیل به الگو شوند، گفت: امیدواریم که مجموعه تجلیل‌ها بتواند کمک کند که فرهیختگان ما در صدر قرار بگیرند و این‌ها بتوانند پیشگام تحول گرایی در کشورمان باشند. 
 
او بیان کرد: همان طور که رهبر عزیزمان اشاره می کنند که دانشگاه ها باید تمدن ساز باشند؛ یکی از آیتم‌ها و مولفه های رسیدن به یک تمدن نوین اسلامی توجه به اساتیدی است که این مسیر را می توانند برای ما هموار کنند که امیدوارم این تلاش ها بتواند نتیجه بخش باشد.

12034306
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: میزان بیکاری دانش آموختگان دانشگاه ها، در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱/۶ درصد رسیده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اطلاعاتی در مورد کپلر سیاره شبیه به زمین وجود دارد که دانستن آن‌ها جالب است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب صنعت چهارم که همان صنعت فیزیکی سایبری بوده، سند هوش مصنوعی بنیان اصلی آن محسوب می‌شود. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس گروه سلامت هوا وزارت بهداشت بر ضرورت به حداقل رساندن مواجهه با نور خورشید و خودمراقبتی در روز‌های فصل تابستان، تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: تغییر الگو‌های باروری در تمام دنیا زمان‌بر است، اما در ایران در مدت کوتاهی تغییر کرده و نرخ زایمان و ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اکنون کاربران همه‌ی نسخه‌های اینسایدر ویندوز ۱۱ می‌توانند فایل‌های گوشی اندرویدی خود را ازطریق فایل اکسپلورر این سیستم‌عامل مدیریت کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران از مصدومیت یک نفر در حادثه فرونشست زمین در میدان ونک خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران از مصدومیت یک نفر در حادثه فرونشست زمین در میدان ونک خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از برگزاری مرحله نهایی بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کم‌کاری تیروئید یکی از اختلالات غده‌ی تیروئید است که می‌توان آن را با درمان‌های دارویی برطرف کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است