علمی فناوری 00:00 - 09 اسفند 1402
رئیس دانشگاه تهران گفت: راه‌اندازی شعبه‌های دانشگاه تهران در کشور‌های مختلف را در دستور کار داریم.

تاسیس شعب دانشگاه تهران در کشورهای مختلف

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار موفق شدیم با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی کشورمان ، اساتید و روسای دانشکده های دانشگاه تهران شاهد برگزاری مراسمی با عنوان آیین تجلیل از اساتید ممتاز دانشگاه باشیم.

او ادامه داد: استاد ممتاز به کسی گفته می‌شود که ۱۰ سال بعد از اینکه به مقام استاد تمامی نائل می‌شود، پرونده‌اش به شرطی که توسط برخی استادان پیشنهاد شود برای درجه استاد ممتازی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاد ممتازها چگونه انتخاب می‌شوند؟

مقیمی توضیح داد: یک کمیته‌ای متشکل از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دانشگاه تهران شکل می‌گیرد. این افراد که بررسی کننده پرونده هستند باید به تایید هیئت ممیزه دانشگاه تهران برسند و مشروط به اینکه امتیازات لازم را از بندهای مختلف کسب کنند به این مقام نایل می‌شوند.

 

 
او درباره اقدامات  دانشگاه تهران در سطح بین‌المللی بیان کرد: در دانشگاه تهران برای بین المللی شدن دانشگاه تهران و تقویت این جایگاه تلاش های زیادی انجام داده ایم. راه‌اندازی شعبه های دانشگاه تهران در کشور های مختلف را در دستور کار داریم و در برخی از آن‌ها پذیرش دانشجو آغاز شده است. جذب دانشجوی خارجی در داخل دانشگاه تهران نسبت به دوره گذشته تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است.
 
مقیمی همچنین درباره سایر اقداماتی که در حوزه بین‌المللی انجام شده، توضیحاتی داد و گفت: در عین حال تعامل بین المللی حاصلش این خواهد بود که  زمینه های مشترک علمی دیگری را هم فراهم بکند. می‌توانیم تبادل استاد دانشجو را داشته باشیم. 
 
 
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه گاهی شخصیت‌ها بدون داشتم صلاحیت ممکن است تبدیل به الگو شوند، گفت: امیدواریم که مجموعه تجلیل‌ها بتواند کمک کند که فرهیختگان ما در صدر قرار بگیرند و این‌ها بتوانند پیشگام تحول گرایی در کشورمان باشند. 
 
او بیان کرد: همان طور که رهبر عزیزمان اشاره می کنند که دانشگاه ها باید تمدن ساز باشند؛ یکی از آیتم‌ها و مولفه های رسیدن به یک تمدن نوین اسلامی توجه به اساتیدی است که این مسیر را می توانند برای ما هموار کنند که امیدوارم این تلاش ها بتواند نتیجه بخش باشد.

12034306
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کپسول استارلاینر بوئینگ سرانجام بدون فضانوردان خود، ایستگاه فضایی را ترک کرد و با موفقیت به زمین بازگشت اما آینده فضاپیما در هاله‌ای از ابهام است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها را نباید از منابع در اختیار وزارت آموزش و‌پرورش تامین کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان دریافتند که نور زیاد شبانه برای سلامت مغز خوب نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی و تولید پمپ هیدرولیک و دستگاه تست نشتی در کشور شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه پخت نان پرتابل شده است که ضمن کاهش مصرف گاز و ضایعات نان، ارزآوری قابل توجهی هم دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: هفته گذشته (۱۰ تا ۱۶ شهریورماه) در مجموع ۱۸ هزار و ۹۹۶ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ثبت نام جذب مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اولین اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور در دولت چهاردهم روز سه شنبه ۲۰ شهریورماه برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، لازم است به نکات پیشگیری از این بیماری‌ها بیشتر توجه شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تیم ایران در سی و ششمین دوره المپیاد جهانی موفق به کسب رتبه نهم تیمی در دنیا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است