بازار 12:32 - 31 تیر 1403

چرا استفاده از یو پی اس در سازمان‌ها الزامی است؟

 

قطع شدن برق بخصوص در فصل تابستان بر اثر ظرفیت کم نیروگاه‌ها موجب می‌شود که در محیط‌های اداری یا در منزل نتوانیم در زمان مناسب رسیدگی کنیم و این معضل بسیاری مهمی است که امروز اغلب سازمان‌ها با آن مواجه هستند. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی نیاز به تجهیزات برقی برای مواقع اضطراری و قطعی برق است که به عنوان سیستم پشتیبان برای ذخیره انرژی استفاده شود. سیستم پشتیبان در واقع همان یو پی اس است که  اغلب برای مصرف‌کننده‌های برق تک فاز کاربرد دارد و میزان بار مصرفی آن نیز کم است. با استفاده از یو‌پی‌اس می‌توان به طور میانگین 4 تا 8 ساعت انرژی مورد نیاز را برای لوازم برقی اداری تامین کرد. از این رو در این مقاله تصمیم داریم در خصوص ضرورت استفاده از یو پی اس در سازمان‌های مختلف نکاتی را بیان کنیم.

دستگاه یو پی اس چیست؟

دستگاه یو پی اس به عنوان منبع تغذیه انرژی برق مورد نیاز لوازم برقی را داخل باتری ذخیره می‌کند و با قرار گرفتن این دستگاه بین برق شهری و لوازم برقی مصرف‌کننده می‌توان تا میزان قابل توجهی برق را تنظیم و تثبیت کرد. همچنین یکی دیگر از موارد استفاده یو پی اس در سازمان‌های اداری جلوگیری از آسیب ناشی از نوسان و اختلال در شبکه برق و نویز است. از آنجایی که اغلب لوازم برقی اداری از جمله اسکنر، پرینتر، دستگاه‌های کپی، یا سیستم‌‌های رایانه‌ای نسبت به نوسان برق حساس هستند لذا می‌توان با استفاده از یو پی اس اختلال در شبکه برق را کاهش داده و ولتاژ را تثبیت کرد.

 

منبع تغذیه یا دستگاه یو پی اس با محافظت از دستگاه‌های برق گران‌قیمت و حساس به نوسان برق از طریق ذخیره برف داخل باتری، انرژی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند و کمک می‌کند که در زمان قطعی برق سیستم‌های برقی بدون خاموش شدن به کار خود ادامه دهند. به این طریق یو پی اس در نقش دستگاه پشتیبان و محافظ سیستم‌های برقی از آسیب‌های ناشی از اختلال در شبکه برق جلوگیری می‌کند. از انواع تجهیزات یو پی اس می‌توان در منازل مسکونی، ادارات، محیط‌های صنعتی استفاده و از دستگاه‌های برقی محافظت کرد. این تجهیزات الکترونیکی با تامین برق مورد نیاز وسایل برقی به عنوان دستگاه ذخیره برق 220 ولت می‌تواند در سیستم‌های خانگی، استخراج ارز دیجیتال و ... استفاده شود.

کاربرد یو پی اس برای ادارات و شرکت‌ها

در سازمان‌ها و ادارات بزرگ یا کوچک از تجهیزات مختلفی مانند سیستم‌های کامپیوتری، تجهیزات شبکه، مودم، سرور، روتر، پرینتر، اسکنر، دوربین مداربسته، درب‌های اتوماتیک و ... استفاده می‌شود که در بازه زمانی قطع برق یا نوسان در شبکه برق اهمیت و ضرورت استفاده از یو پی اس برای بهبود عملکرد دستگاه‌های برقی مشخص می‌شود. چنانکه در صورت قطعی برق یا ایجاد نوسان در جریان برق ورودی، دستگاه‌های برقی پر استفاده خاموش می‌شوند که در پی آن بسیاری از امور پرسنل و ارباب رجوع سازمان دچار وقفه شده و نارضایتی‌های زیادی را به همراه دارد. از طرفی در پی قطع ناگهانی برق، بسیاری از داده‌ها روی سیستم‌های کامپیوتری ذخیره نشده یا به برخی قطعات تجهیزات برقی خسارت‌هایی وارد می شود. لذا یو پی اس به عنوان سیستم پشتیبان کاربردی برای از بین بردن نوسان یا اختلال در شبکه برق و جلوگیری از خاموش شدن سیستم‌های برقی به کار می‌رود.

فایده استفاده از یو پی اس چیست؟

از آنجایی که امروزه اغلب تجهیزات و دستگاه‌هایی که به آن سر و کار داریم برقی هستند و بسیاری از کارکنان ادارات امور روزانه خود را با کامپیوتر انجام می‌دهد و اطلاعات مهمی در آن نگهداری می‌شود، در صورت قطع برق در حین کار احتمال از بین رفتن داده‌ها وجود دارد. از طرفی همان طور که پیش از این نیز اشاره شد بر اثر نوسان و قطع ناگهانی برق به تجهیزات سیستم‌های برقی و بورد آن‌ها آسیب‌هایی وارد می‌شود. بنابراین یو پی اس در این موارد فواید زیادی دارد و با تامین برق اضطراری این فرصت را به شما می‌دهد که اطلاعات خود را در سیستم ذخیره کنید و کامپیوتر را خاموش کنید. همچنین یو پی اس ضمن تامین برق مورد نیاز از سیستم‌ها در برابر نوسان برق محافظت می‌کند.

انواع یو پی اس کدامند؟

یو پی اس به عنوان یک دستگاه الکترونیکی نقش موثری در تامین برق برای دستگاه‌های برقی دارد و در مواقع قطعی برق استفاده می‌شود. انواع اصلی UPS عبارتند از:

یو پی اس آفلاین (Offline UPS)

این نوع یو پی اس در زمان قطعی برق، فورا از باتری‌های خود برای تامین برق مورد نیاز استفاده می‌کند و در سازمان‌های کوچک و متوسط به کار می‌رود.

یو پی اس برق خطایی (Line-interactive UPS)

این نوع یو پی اس با تنظیم وضعیت ولتاژ خطوط ورودی، پایداری و کیفیت برق را تقویت می‌کند. زمانی که ولتاژ ورودی به حد مشخص خارج از حدود معمول می‌رسد، از باتری‌های خود برای تامین برق استفاده می‌کند.

یو پی اس آنلاین (Online UPS)

این نوع یو پی اس برق را به طور مداوم از طریق مبدل‌های الکترونیکی فراهم می‌کند. باطری‌های یو پی اس در این حالت همیشه شارژ شده و در صورت نیاز به سرعت بالا فعال می‌شوند. این یو پی اس برای محیط‌هایی که نیاز به پایداری بسیار بالا دارند استفاده می‌شود.

images_1721551185_669cc951c4cf4.jpg

ضرورت استفاده از یو پی اس

یو پی اس با حفاظت بالا از سیستم‌های برقی در برابر تغییرات ولتاژ و فرکانس برق ورودی، در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه نیز مقاوم است. همچنین خسارات ناشی از افزایش بیش از حد دمای داخل دستگاه را نیز کاهش می‌دهد. به طور کلی ضرورت استفاده از یو پی اس شامل موارد زیر می‌شود:

  • محافظت از اتصال کوتاه باتری
  • محافظت از اتصال کوتاه شارژر
  • محافظت از اتصال معکوس باتری
  • محافظت از تخلیه غیر مجاز باتری
  • محافظت از ولتاژ به مقدار بیشتر از حد مجاز شارژ باتری
  • محافظت از دستگاه‌های برقی در برابر وجود نویز‌های در شبکه برق شهری
  • رفع مداوم اثرات هارمونیک‌های ناخواسته از طریق فیلترهای فعال
  • محافظت در برابر پرش‌های کلید زنی یا زمان سوئیچینگ گذرا و افزایش طول عمر تجهیزات برقی
  • قابلیت جلوگیری از نویز خط و پیشگیری از آسیب به برد اصلی و سایر تجهیزات
  • جلوگیری از تغییر فرکانس که می‌تواند موجب از دست دادن داده‌ها یا توقف خط تولید در کارخانه‌ها شود

سخن پایانی 

یو پی اس از جمله مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در سازمان‌ها و ادارات است که شرکت ‌مهندسی مکسا نیز با فعالیت در این زمینه و ارائه مشاوره، فروش، نصب و راه‌اندازی تجهیزات برقی خدمات مرتبط در این زمینه را به سازمان‌های مختلف ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید تجهیزات یو پی اس با قیمت و کیفیت مناسب به وب‌سایت مکسا به آدرس https://maxasecurity.com مراجعه و همچنین با کارشناسان پشتیبانی شرکت به شماره 02178756000 تماس حاصل کنید.

 


12074936
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» دغدغه افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و دچار بی دندانی شده‌اند این است که قیمت بهترین دندان مصنوعی چقدر است و اگر افرادی در سنین کمتر برای دندان مصنوعی اقدام می‌کنند، آیا قیمت دندان مصنوعی ثابت و متحرک متفاوت است؟ همه این‌ها سوالاتی است ک...
بازار
«پارسی نیوز» در دنیای خیاطی، هر نوع اتو ویژگی های خاصی دارد که می تواند کیفیت کار و سرعت اجرای پروژه ها را تحت تاثیر قرار دهد. با آشنایی دقیق با انواع اتوهای خیاطی و کاربردهای ویژه آن ها، می توان انتخاب بهتری داشت و به رفع نیازهای خاص خیاطی پرداخت. این مقاله به ب...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است