بازار 12:11 - 01 مرداد 1402

مقایسه تیگو 5 il و جک 5s؛ نبرد میان مدیران خودرو و بهمن موتور

مقایسه بین تیگو 5 il و جک s5 به ما امکان می دهد که در زمان خرید ماشین انتخاب بهتری داشته باشیم. در حال حاضر این دو خودرو در بازار ایران به عنوان خودروهای میان رده شناخته می شوند که نسبت به قیمتی که دارند عملکرد خوبی هم ارائه می دهند. بنابراین در این مقاله از مجموعه خودرویی هشت به بررسی و مقایسه تیگو 5 il و جک s5 می پردازیم.

 

معرفی تیگو 5 il

تیگو 5 il در اصفهان که طرفداران زیادی پیدا کرده است یک خودروی کراس اوور است که توسط شرکت چینی Chery Automobiles تولید و به فروش می رسد. این خودرو در سه نوع Comfort، Luxury و Premium به ترتیب با ویژگی‌های لوکس‌تر و بیشتر عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی ها، طراحی و عملکرد تیگو 5 il می پردازیم و در نهایت تیگو 5 il با جک s5 را مقایسه می کنیم.

 

طراحی بیرونی تیگو 5 il

طراحی بیرونی تیگو 5 il با جزئیات زیبا و خطوط صاف این خودرو را از رقبای خود در بازار خودرو متمایز می کند. این خودرو طراحی شیک و جذابی دارد که باعث محبوبیت آن در بین مردم شده است. شیشه کناری با طراحی شیشه تیره نیز از زیبایی های خودروی تیگو 5 il است. چراغ های جلو پروژکتور و چراغ های عقب LED به گونه ای طراحی شده اند که ظاهری جذاب به خودرو ببخشند. علاوه بر این، این خودرو همچنین دارای مجموعه ای از لنزهای چراغ جلو و عقب است که ظاهر خودرو را بهبود می بخشد. طراحی قسمت جلو نیز بسیار شیک و خلاقانه است و از خطوط دقیق و فشرده برای به ارمغان آوردن پویایی و استحکام خودرو استفاده می کند. در مجموع تیگو 5il با خطوط ظریف و جذابی که دارد و طراحی بیرونی خیره کننده اش به عنوان یکی از  جذاب ترین مدل ها در بازار خودرو به حساب می آید.

 

طراحی داخلی تیگو 5 il

تیگو 5 il با موادی با کیفیت بالا و طراحی داخلی دقیق طراحی شده است تا راحتی و لذت بی نظیری را برای مسافران خود فراهم کند. این خودرو دارای داشبورد مدرن و صنعتی است که آن را شگفت انگیز و جذاب جلوه می دهد. داشبورد Tigo 5 il طراحی خاص و منحصر به فردی دارد. داشبورد دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است که به شما امکان کنترل و مدیریت بسیاری از عملکردهای خودرو را می دهد. همچنین دکمه های کنترلی به راننده و سرنشینان امکان کنترل ویژگی های مختلف خودرو را می دهند.

 

بررسی امکانات ایمنی و رانندگی با تیگو 5 il

ویژگی های ایمنی و رانندگی تیگو با 5 il به عنوان یک کراس اوور شامل فناوری هایی است که به راننده و سرنشینان اطمینان و ایمنی بیشتری در طول سفر می دهد. یکی از ویژگی های ایمنی این خودرو کنترل پایداری الکترونیکی است. این سیستم با کنترل ترمزها و توزیع نیرو به چرخ های مختلف به کاهش خطر کم شدن فشار ترمز در شرایط خطرناک کمک می کند. کنترل فاصله همچنین ایمنی بیشتری را برای راننده و سرنشینان خودرو فراهم می کند. این سیستم با تشخیص فاصله ایمن با خودروهای اطراف، به طور خودکار سرعت خودرو را کاهش می دهد تا فاصله ایمن با خودروهای اطراف حفظ شود و حطر کاهش یابد.

 

علاوه بر این سیستم هشدار انحراف از خط نیز در هنگام خروج از خط با صدور هشدار به راننده کمک می کند تا خطر تصادف را کاهش دهد. علاوه بر این، سیستم جلوگیری از برخورد، از برخورد خودرو با سایر وسایل نقلیه جلوگیری می کند. این سیستم که از سنسورها و دوربین ها استفاده می کند، در صورت وجود خطر برخورد، خودرو را به طور خودکار متوقف می کند.

 

بررسی تیگو با 5 il از لحاظ قیمت و رقابت با خودروهای دیگر

در این قسمت از مقایسه چری تیگو با 5 il و Jack 5s می خواهیم قیمت خودرو Tigo 5 il را بررسی کنیم. این خودرو در حال حاضر بین 20 تا 25 هزار دلار در بازار موجود است که قابل رقابت با سایر خودروهای هم رده قیمتی است. این خودرو در بسیاری از جنبه ها با رقبایی مانند هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و میتسوبیشی اوتلندر رقابت می کند. خودروی تیگو 5 il با قیمت مناسب، طراحی شیک، فضای داخلی خوب، ایمنی بالا و موتور قدرتمند انتخابی مناسب برای خریداران خودروهای کراس اوور می باشد. این خودرو از بسیاری جهات با رقبای خود در بازار خودرو رقابت می کند و به نظر می رسد با این قابلیت ها همچنان در بازار خودرو موفق خواهد بود.

 

آشنایی متخصری با ماشین جک s5

خودرو جک 5 یکی از خودروهای سواری ساخت جک موتورز چین است. این خودرو با طراحی منحصر به فرد بیرونی و سیستم های پیشرفته این امکان را به راننده می دهد تا با سرعت بالا و کنترل خوب از یک سواری راحت و دلپذیر لذت ببرد. جک 5، سه سیلندر و موتور بنزینی 1.5 لیتری و 116 اسب بخاری، به راننده اجازه می دهد سرعت و کنترل به خوبی را در مسیرهای مختلف حفظ کند. همچنین سیستم های ایمنی پیشرفته به راننده در هنگام سفر اطمینان بیشتری می دهند.

 

طراحی خارجی خودرو جک 5

طراحی بیرونی خودرو جک s5 با توجه به نیاز رانندگان و سلیقه طراحان با استفاده از خطوط مدرن و دارا بودن صفحه نمایش ال ای دی زیبا و شکیل این امکان را به راننده و سایر سرنشینان خودرو می دهد تا تجربه رانندگی بهتری داشته باشند. این خودرو با طراحی بسیار شیک و جذاب خود جذابیت زیادی را به خریداران خود بخشیده است. قطعات خودرو جک s5 با خطوط هندسی جدید و جذاب و بدون برش های زیاد طراحی شده است. همچنین استفاده از چراغ های LED دینامیک در جلو و عقب خودرو باعث افزایش زیبایی خودرو شده و به راننده امکان می دهد در شب و در شرایط نوری مناسب بهتر رانندگی کند.

قسمت جلویی خودرو دارای جلوپنجره ای بزرگ و شیک با طراحی منحصر به فرد است که با چراغ های LED پویا ظاهری بسیار منحصر به فرد و جذاب به خودرو بخشیده است. همچنین دو سنسور پارک در جلوی خودرو تعبیه شده است.

خرید ماشین جک s5

طراحی داخلی خودرو جک s5

با مقایسه تیگو با 5 il و جک s5، طراحی داخلی جک 5s که از خطوط مدرن بهره می برد و فضای داخلی جادار و راحتی دارد، این امکان را به راننده و سرنشینان خودرو می دهد تا تجربه رانندگی بهتری داشته باشند. در قسمت داخلی ماشین Jack s5، دو صفحه نمایش بزرگ و قابل تنظیم در اختیار راننده قرار دارد که به راننده اجازه می دهد تا از اطلاعات رویداد، موسیقی و موارد دیگر بدون نیاز به حرکت چشمان خود استفاده کند. همچنین این خودرو با داشتن سیستم صوتی باکیفیت و داشتن صندلی های راحت و قابل تنظیم این امکان را به راننده و سرنشینان خودرو می دهد تا بهترین تجربه رانندگی را در طول سفر داشته باشند.

در خودروی جک s5 فضایی جادار و راحت با طراحی راحت و زیبا وجود دارد که این امکان را برای مسافران خودرو فراهم می کند تا بهترین تجربه را از سفر با ماشین داشته باشند. علاوه بر این، دو دستگاه تهویه مطبوع سطح بالا برای راننده و سرنشین در نظر گرفته شده است که با کنترل دما و هوای داخل خودرو، بهترین شرایط را در طول سفر داشته باشند.

 

تجهیزات ایمنی و رانندگی خودرو جک s5

امکانات ایمنی و رانندگی در خودرو جک s5 با توجه به نیاز رانندگان و با استفاده از آخرین تکنولوژی، اطمینان و کنترل بیشتری را به راننده می دهد. از جمله ویژگی های ایمنی خودرو جک s5 می توان به سیستم ABS و ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ اشاره کرد که به راننده اجازه می دهد در شرایط نامساعد رانندگی کنترل بهتری داشته باشد. همچنین وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی به راننده این امکان را می دهد که در صورت وجود موانع یا شرایط بد جاده، کنترل خودرو را حفظ کند. در خودروی جک s5 دو سنسور پارک در جلو و عقب خودرو تعبیه شده است که به راننده اجازه می دهد در حین پارک با کنترل بهتری خودرو را مانور دهد. همچنین سیستم اطلاعات حرکت چشم راننده به راننده این امکان را می دهد که با کنترل بهتری رانندگی کند.

جک 5 اس همچنین با داشتن فناوری ورودی اطلاعات هوشمند راننده را از وضعیت خودرو و جاده مطلع می کند. همچنین وجود سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار خروج از خط  کنترل بهتری را در هنگام رانندگی در شرایط نامساعد به راننده می دهد.

 

قیمت خودرو جک s5 و رقابت با خودروهای دیگر

رقابت خودروی جک s5 با توجه به ویژگی ها و قابلیت هایش با خودروهای هم رده خود مانند هوندا سیویک، تویوتا کرولا و نیسان سنترا قابل توجه است. اما قیمت خودروی جک s5 به طور متوسط ​​کمتر از سایر خودروهای هم رده خود است. بسته به نوع و مدل ماشین جک s5، قیمت آن متفاوت است. اما در مقایسه با سایر خودروهای هم رده، حدود 10-15 درصد کمتر است. البته بخشی از این موضوع هم به این دلیل است که جک s5 در چین تولید می شود. با این حال خودرو جک s5 فرصتی مقرون به صرفه را در اختیار رانندگان ایرانی قرار می دهد تا خودرویی با امکانات و مشخصات فنی عالی خریداری کنند. همچنین از آنجایی که جک در تلاش برای گسترش بازار خودرو در ایران است، این فرصت را دارد که رقابت با سایر خودروهای هم رده را افزایش دهد.

 

مقایسه فنی بین تیگو 5 il و جک s5

بر اساس اطلاعات و مشخصات ذکر شده، تیگو 5 il و جک s5 را با هم مقایسه می کنیم:

از نظر موتور:

تیگو 5 il: بنزینی، 4 سیلندر، حجم 1.5 لیتر، قدرت 110 اسب بخار، گشتاور 145 نیوتن متر

جک s5:  بنزینی، 4 سیلندر، حجم 1.5 لیتر، قدرت 114 اسب بخار، گشتاور 148 نیوتن متر

از نظر گیربکس:

تیگو 5 il: گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT

جک s5:  گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با سیستم Paddle Shift

ابعاد و وزن:

تیگو 5 il: طول 4.4 متر، عرض 1.8 متر، ارتفاع 1.4 متر، وزن 1250 کیلوگرم

جک s5: طول 4.6 متر، عرض 1.8 متر، ارتفاع 1.5 متر، وزن 1345 کیلوگرم

از نظر سیستم ترمز: هر دو خودرو دارای ترمز ABS هستند.

از نظر سیستم کنترل پایداری خودرو:

تیگو 5 il: با سیستم کنترل پایداری EBD

جک s5: با سیستم مدیریت انرژی ESC

از نظر سیستم کنترل پایداری: هر دو خودرو دارای سیستم کنترل پایداری هستند.

مقایسه Tigo 5 il و Jack s5 از نظر آپشن و لوازم جانبی

تیگو 5 il و جک s5 دو خودروی محبوب بازار خودرو هستند که در رده خودروهای میان رده قرار می گیرند. این دو خودرو دارای امکانات رفاهی و آپشن های متفاوتی هستند که در ادامه با هم مقایسه می کنیم.

مقایسه امکانات رفاهی تیگو 5 il و جک s5

  • سیستم صوتی

تیگو 5 دارای سیستم صوتی با دو بلندگوی جلو و چهار بلندگوی عقب است. این خودرو همچنین دارای پورت USB و خروجی AUX است. جک s5 همچنین دارای سیستم صوتی با دو بلندگوی جلو و چهار بلندگوی عقب است. به علاوه این خودرو دارای پورت USB و خروجی AUX می باشد.

  • صندلی ها

صندلی های جلو تیگو 5 il از جنس پارچه بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند. صندلی های جلو جک s5 پارچه ای و قابل تنظیم ارتفاع هستند. هر دو خودرو دارای صندلی های عقب قابل تنظیم جداگانه هستند.

 

مقایسه Tigo 5 IL و Jack s5 از نظر سیستم خنک کننده

Tigo 5 il دارای سیستم خنک کننده با کیفیتی است که باعث خنک شدن و راحتی خودرو در دمای بالا می شود. همچنین یک سیستم خنک کننده با کیفیت بالا در جک s5 وجود دارد.

 

مقایسه Tigo 5 il و Jack 5s از نظر امکانات

تیگو 5 il دارای سیستم شیشه برقی، دوربین عقب و سیستم هشدار در صورت بروز نقص است. جک s5 همچنین دارای شیشه های برقی، دوربین عقب، هشدار راننده و پارکینگ هوشمند است.

مقایسه خودروها از نظر آپشن های مختلف

  • تیگو 5 il: دارای گزینه های مختلفی مانند سیستم ناوبری دوربین 360 درجه، شیشه های جانبی رنگی و صندلی های چرمی است.
  • جک s5: دارای آپشن های مختلفی مانند سیستم ناوبری، دوربین 360 درجه و شیشه بغل تیره است.

 خرید ماشین از مجموعه خودرو هشت

سخن آخر

در آخر با  مقایسه تیگو 5 il و جک s5  متوجه می شویم که تیگو 5 il و جک 5s هر دو خودروهایی با امکانات بسیار خوب هستند و آپشن ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارند. هر یک از این خودروها، به شرایط و نیازهای مختلف راننده‌ها پاسخ می‌دهند و انتخاب بین آنها باید بر اساس نیازهای شخصی و موارد خاص راننده صورت گیرد. با توجه به مقایسه‌هایی که انجام دادیم، می‌توان گفت که هر یک از این خودروها، به نوع خود خوب عمل می‌کنند و به نیاز و سلیقه شما در این مورد تعیین کننده است. در صورتی که قصد خرید اتومبیل هایی نظیر جک، تیگو 7 اکسلنت در اصفهان، تیگو 7 ie در اصفهان، تیگو 5 در اصفهان یا تیگو 5 il در اصفهان را دارید، می توانید به فروشگاه مجموعه خودرو 8 مراجعه کنید و از شرایط بی نظیر این مجموعه برای خرید ماشین استفاده کنید.

 

 

برچسب ها : تیگو 5 il,خرید ماشین,تیگو


11952149
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بازی‌های "The Walking Zombie 2" و "Alien Shooter" هر دو در سبک اکشن و تیراندازی قرار دارند. این دو بازی، با ویژگی‌های منحصر به فرد و گیم‌پلی متفاوت، تجربه‌های متفاوتی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. "The Walking Zombie 2" شما را در دنیا...
بازار
«پارسی نیوز» خرید آی پی ثابت می‌تواند به شما امکان دسترسی ثابت به اینترنت با سرعت و پایداری بالا بدهد. با خرید آی پی ثابت، می‌توانید ارتباطات آنلاین خود را بهبود ببخشید.
بازار
«پارسی نیوز» در صنعت فولاد، محصولات و فراورده‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که ورق فولادی از جمله آن‌ها است؛ البته به اشتباه به ان‌ها ورق آهن هم می‌گویند. با این حال، کارخانه‌ها انواع مختلفی از ورق را تولید می‌کنند که برخی از آن‌ها پرفروش‌‍‌تر است؛ ...
بازار
«پارسی نیوز» قطع شدن برق بخصوص در فصل تابستان بر اثر ظرفیت کم نیروگاه‌ها موجب می‌شود که در محیط‌های اداری یا در منزل نتوانیم در زمان مناسب رسیدگی کنیم و این معضل بسیاری مهمی است که امروز اغلب سازمان‌ها با آن مواجه هستند. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی نیاز به ...
بازار
«پارسی نیوز» دادسو با تلفیقی از تجربه، دانش و نوآوری، خدمات حقوقی متمایز و قابل اعتمادی را به موکلین خود ارائه می‌دهد. این مؤسسه با تمرکز بر رضایت و منافع موکلین، نقش مهمی در تسهیل و دسترسی به خدمات حقوقی در ایران ایفا می‌کند.
بازار
«پارسی نیوز» اروپا از محبوب‌ترین مقاصد برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود که حتما باید به یکی از کشورهای آن سفر کنید. اما این که بدانید بهترین زمان سفر به اروپا چه زمانی هست، در بالا بردن کیفیت مسافرت به شما کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر از ...
بازار
«پارسی نیوز» در عصر دیجیتال امروز، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی موبایل به طور تصاعدی در حال افزایش است. این برنامه‌ها به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره افراد تبدیل شده‌اند و برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایف، از برقراری ارتباط و سرگرمی گرفته تا خرید و مدیر...
بازار
«پارسی نیوز» کولر گازی چیست؟ کولر گازی یکی از مهم‌ترین وسایل سرمایشی است که در خانه‌ها و اماکن تجاری به کار می‌رود. در این مقاله قصد داریم تا به طور جامع و مفصل به معرفی و بررسی این وسیله بپردازیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد کولر گازی بدانید. ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است