بازار 12:11 - 22 آذر 1401

انتخاب ظروف پلاستیکی برای آشپزخانه

گرچه استفاده تمام مدت از ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف ممکن است بسیار خطرناک باشد، اما این ظروف لازم نیز هستند. پخش پلاستیک در میان مصرف‌کنندگان این محصولات این روزها به طرز قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. علاوه بر ظرف پلاستیکی یک‌بارمصرف، بهتر است بدانید که این ظروف به‌صورت قابل شستشو و قابل نگهداری نیز تولید می‌شوند. گرچه ممکن است عمر مصرفی این ظروف به‌اندازه کافی زیاد نباشد، اما وسیله خوبی برای استفاده در آشپزخانه‌ها هستند.

همچنین بسته‌های آماده‌ای در بازار با عنوان پکیج مسافرتی وجود دارد. در مراکز پخش عمده پلاستیک، می‌توانید تنوع زیادی از این محصولات را مشاهده کنید. اگر اهل سفر هستید و یا کودکان زیر ۵ سال در منزل دارید، حتماً به این نوع از ظروف احساس نیاز می‌کنید. اما برای انتخاب ظروف پلاستیکی نیز لازم است دقت زیادی به خرج دهید.

 

ظروف پلاستیکی و تاریخچه آن‌

بیایید در مورد تاریخچه و انواع بشقاب‌ها بحث کنیم. برخلاف حال و وجود مراکز پخش عمده پلاستیک، مردم قبل از بشقاب‌های پلاستیکی مدرن از برگ‌های بزرگ، نیمه‌های کدو و صدف‌های دریایی می‌خوردند. ظروف اولیه از خاک رس ساخته‌شده بودند. ظرف‌های اولیه از نان سخت، چوب، سفال یا فلز ساخته می‌شدند.

افراد مرفه قرون‌وسطی از بشقاب اسپند استفاده می‌کردند. مردم فقیر از ظروف چوبی استفاده می‌کردند. مردم میکروب‌ها و کرم‌ها را از ظروف چوبی منتقل می‌کردند که باعث ایجاد زخم‌های دهانی می‌شد. با پیشرفت فناوری، ظروف چینی و چینی ظریف ظاهر شدند. ظرف‌های ملامینه صفحات پلاستیکی در همه‌جا هستند. ملامین یک ترکیب آلی است که برای ساخت اقلام پلاستیکی ازجمله بیش‌تر ظروف پلاستیکی استفاده می‌شود.

بشقاب‌های یک‌بارمصرف اغلب از کاغذ ساخته می‌شوند. بسیاری از افراد بشقاب‌های کاغذی را رد می‌کنند زیرا آن‌ها سازگار با محیط‌زیست نیستند. بااین‌حال، میلیون‌ها بشقاب کاغذی در سراسر جهان فروخته می‌شود. بشقاب‌های دورریختنی پلاستیکی نیز گزینه دیگری هستند. این بشقاب‌ها سبز نیستند، اما ارزان بودند. هرچه افراد بیش‌تری به محیط‌زیست توجه کنند، استفاده از ظرف پلاستیکی نامرغوب شیوع کم‌تری خواهند داشت. اگر این بشقاب‌ها را دوست دارید، می‌توانید آن‌ها را از همه‌جا باقیمت مناسب خریداری کنید.

ظروف پلاستیکی برای آشپزخانه‌

برای انتخاب ظرف‌های پلاستیکی، آن‌هایی را که دارای برچسب "ماکروویو ایمن" هستند تهیه کنید: بررسی برچسب چسبانده شده به زیر ظرف در هر پلاستیک فروشی ارزان سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای تعیین این‌که آیا ظرف در ماکروویو گرم می‌شود یا خیر است. برخی ظروف و درب‌های پلاستیکی مخصوصاً برای استفاده در ماکروویو بی‌خطر هستند، زیرا حاوی مواد نرم‌کننده‌ای نیستند که به‌طور بالقوه وارد غذا شوند. اگر غذا را در ظروف پلاستیکی نگهداری می‌کنید، باید مطمئن شوید که خطری ندارند. هنگام استفاده از پوشش‌های پلاستیکی ایمن برای ماکروویو از تماس نزدیک با مواد غذایی خودداری کنید.

اگر می‌خواهید کیفیت بشقاب‌های پلاستیکی شما عالی باشد، باید به ملاحظاتی در هنگام خرید ظروف پلاستیکی توجه کنید‌. دوام مهم‌ترین عاملی است که باید در هنگام خرید ظروف پلاستیکی در نظر بگیرید زیرا سرمایه‌گذاری شما باید نیاز فوری شمارا برآورده کند. به‌طورکلی، شما باید مجموعه‌ای از ظروف پخت‌وپز را انتخاب کنید که بتواند گرما (اما فقط تا حد معقولی) و استفاده روزانه را تحمل کند.

قطعه‌ای که تنها پس از چند بار استفاده می‌شکند یا ترک می‌خورد باید در پخش پلاستیک کاملاً نادیده گرفته. طراحی و راحتی ظروف پلاستیکی را نیز باید در نظر گرفت. محصول را به‌درستی بررسی کنید و قابلیت استفاده آن را در دستان خود در نظر بگیرید. دسته‌ها باید به‌خوبی جا بیفتند و در هنگام استفاده نباید از موقعیت خود خارج شوند. بنابراین، حتماً بهترین را انتخاب کنید. بررسی احساس ظروف در دستان شما یک روش ایده‌آل برای تعیین راحتی آن‌ها است. همچنین باید سطح راحتی دل‌خواه خود را در نظر بگیرید.

 انواع پلاستیک قابل‌استفاده در آشپزخانه‌

می‌توانید با نگاهی به یک پلاستیک فروشی ارزان و مراکز پخش عمده پلاستکو، انواعی از ظروف پلاستیکی در رنگ‌ها، طرح‌ها و کیفیت‌های متفاوت را بیابید. اما مهم است که چه نوعی از پلاستیک را برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید. علاوه بر مسئله اهمیت به محیط‌زیست باید توجه داشته باشید که بدن شما مهم‌ترین اولویت شما است. پس باید اطلاعات عمومی راجع به پلاستیک‌ها را بدانید. در این قسمت می‌توانید اطلاعات مناسبی را در این مورد کسب کنید.

سه نوع اصلی پلاستیکی که در لوازم‌خانگی و آشپزخانه یافت می‌شوند، ترموپلاستیک‌هایی مانند پلی‌پروپیلن (PP)، پلی استایرن (PS) و اکریلونیتریل-بوتادین-استایرن (ABS) هستند که جایگزین آلومینیوم، روی، سرامیک و شیشه‌ها برای لوازم الکتریکی شده‌اند. این پلاستیک‌ها به این دلیل استفاده می‌شوند که تمیزی بهتر، نگهداری ساده‌تر و ارزان‌تر را ارائه می‌دهند. پلی کربنات (PC) و PMMA (Perspex) به‌جز جایی که دمای بسیار بالایی را تجربه می‌کنید، جایگزین شیشه به‌عنوان ماده انتخابی شفاف هستند.

سطوح کار گرماسخت ملامینه سطوح کاری جذاب، مقاوم و غیرقابل نفوذ در برابر گرما و آب می‌دهد. پلی‌اتیلن چوب را با دسته‌های اجراهای متعدد مبادله کرده است، درحالی‌که از گرماسخت‌ها درجاهایی استفاده می‌شود که دما ممکن است گرم‌تر شود و یا افزایش یابد.

همه تصور می‌کنند که بشقاب‌ها در مراکز پخش عمده پلاستیک با استفاده از سفال تولید می‌شوند. درهرصورت، مواد مختلفی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند: صفحات پیک‌نیک به‌طور منظم با استفاده از پلی‌اتیلن (PE) یا ملامین تولید می‌شوند، زیرا به‌طور مؤثری نمی‌شکنند. بشقاب‌های یک‌بارمصرف معمولاً با استفاده از کاغذ تولید می‌شوند (چون متوسط است) علیرغم این واقعیت که اغلب با یک‌لایه باریک از پلیمر پوشانده می‌شود تا از خیس شدن بیش‌ازحد سریع آن جلوگیری کند.

 

استفاده از ظروف پلاستیکی

دلایل بسیار رایج مصرف زیاد پلاستیک و پخش عمده پلاستیک امروزه به دلیل خواص زیر است:

  1. متوسط است و با استفاده از یک ماده خام به‌طورکلی اقتصادی تولید می‌شود.
  2. نسبتاً جامد است و می‌توان برای برخی از برنامه‌ها از آن استفاده کرد.
  3. بسیاری از پلاستیک‌ها در طبیعت غیرقابل تجزیه هستند، بنابراین می‌توان آن‌ها را به‌راحتی در تماس با حلال‌ها، اسیدها و بازهای محلول، آب و ترکیبات مصنوعی مختلف بدون تحمل هیچ‌گونه ضربه خطرناک مورداستفاده قرارداد.
  4. برخلاف مواد طبیعی، به‌عنوان‌مثال، چوب و مواد معمولی، پلاستیک زمانی که برای کشش‌های قابل‌توجهی در معرض شرایط مرطوب قرار می‌گیرد، پوسیده نمی‌شود.
  5. ترموپلاستیک‌ها را می‌توان با استفاده از یک چرخه مدرن به نام شکل‌دهی انفوزیون (که اساساً پلاستیک ظریف را به شکلی تحت کشش بالا محدود می‌کند) به بارهایی با اشکال مختلف تبدیل شد. بنابراین هیچ ماشین‌کاری مشابه با فلزات اساسی نیست.
  6. به همین ترتیب، پلاستیک‌ها را می‌توان به‌طور مؤثر پرینت سه‌بعدی کرد.
  7. به‌راحتی می‌توانید پلاستیک را رنگ کنید.
  8. نایلون، نوعی پلاستیک محکم و جامد است که می‌توان برای قطعات متحرک در سخت‌افزار بدون نیاز به روغن‌کاری آن استفاده کرد (زیرا معمولاً ضریب اصطکاک پایینی مانند تفلون دارد).

بنابراین تعداد زیادی از مراکز پخش عمده پلاستیک این روزها درحالی‌که فعالیت هستند. حتی در بهترین فروشگاه صالح‌آباد نیز که وسایل آشپزخانه‌ای به‌وفور یافت می‌شوند، می‌توانید تعداد زیادی وسایل پلاستیکی مشاهده کنید.

 

پلاستیک فروشی ارزان و باکیفیت

به‌احتمال‌قوی تابه‌حال نام فروشگاه اینترنتی پلاستکو را به‌عنوان یک مرکز پخش عمده شنیده‌اید. نمایندگی پخش پلاستیک و بلور امینی را می‌توان به‌عنوان بهترین فروشگاه‌‌ صالح آباد نام برد. فروشگاه پلاستکو گستره‌ای از کالاهای متنوع و ظروف پلاستیکی آشپزخانه در طرح و سایزبندی مختلف می‌باشد.

برای مشاهده‌ی محصولات، خریداران می‌توانند به‌ آدرس سایت www.plastcoo.com مراجعه نموده و از قیمت محصولات به‌صورت خرید کلی و جزئی، موجودی لوازم، رنگ‌بندی و ... آگاه شوند.

برای خرید عمده از فروشگاه پلاستکو از طریق شماره 09124589562، 09194449698و نشانی: صالح‌آباد غربی - خیابان کلهر - خیابان عابدی - کوچه سوم – پلاک11 می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

 


11757139
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است