بین‌الملل 08:42 - 31 تیر 1403
یک نهاد بین‌المللی با اشاره به ویرانی تاسیسات غزه اعلام کرد اسرائیل از آب به عنوان ابزار جدید نسل‌کشی مردم غزه استفاده می‌کند.

آکسفام اسرائیل را به «سلاح‌سازی آب» در غزه متهم کرد

آکسفام در گزارش اخیر خود اسرائیل را به تسلیح سازی آب در غزه متهم و اعلام کرد اسرائیل با ممانعت از ورود آب به غزه و قطع کردن آب غزه تا ۹۴ درصد موجب کاهش آب برای مردم غزه شده است. 

این نهاد بین المللی خاطرنشان می‌کند که اکثر تأسیسات آبی ویران شده است، و اسرائیل به طور مداوم از ارسال کمک به نوار غزه که بخش زیادی از آن آب پاکیزه است جلوگیری می‌کند.

آکسفام پیشتر اعلام کرده بود بر اثر تخریب سیستماتیک تاسیسات آبی و انسداد عمدی در امدادرسانی به غزه، آب موجود در غزه ۴.۷۴ لیتر در روز به ازای هر نفر رسیده است. این مقدار کمتر از یک سوم حداقل آبی است که در شرایط اضطراری باید در دسترس باشد. 

کمبود آب سالم و بهداشتی منجر به بیماری یک چهارم جمعیت غزه به امراض قابل پیشگیری شده است. رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه ۷۰ درصد پمپ‌های فاضلاب و ۱۰۰ درصد تصفیه خانه‌های فاضلاب را نابود کرده است.

وزارت بهداشت غزه اخیرا اعلام کرد آزمایش‌هایی که با همکاری یونیسف روی نمونه فاضلاب غزه انجام داده است نشان می‌دهد ویروسی در این فاضلاب وجود دارد (پولیوویروس) که سبب فلج اطفال می‌شود.

مترجم: اعظم پورکند


12074809
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج نظرسنجی روزنامه معاریو نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از اسرائیلی‌ها با واگذاری کنترل محور فیلادلفیا موافق هستند.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دیپلماسی آلمان در ادامه سفر خود به خاورمیانه با همتای اسرائیلی خود دیدار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه صهیونیستی از پیشنهاد جدید قطر و مصر برای خروج ارتش رژیم اشغالگر از محور «فیلادلفیا» در مرز نوار غزه و مصر خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مجله آمریکایی وایرد می‌گوید با استفاده از یک نرم‌افزار توانسته است الگوی حرکتی دستگاه‌های متعلق به پلیس آمریکا را در یک رویداد سیاسی کشف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طبق اعلام موسسه کوپرنیک ژوئن تا آگوست ۲۰۲۴ گرم‌ترین ماه‌های سال ثبت شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی بیش از ۲۶۰ بالون حامل زباله ارسال شده از مرز‌های شمالی را شناسایی و منهدم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر بامداد جمعه ادعای حصول توافق بر سر ۹۰ درصد مفاد توافق آتش‌بس غزه را تکرار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید جلسه‌ای با نمایندگان شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی برگزار کرد تا از آنها بخواهد برای مقابله با محدودیت‌های اینترنت در برخی کشور‌ها کمک کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی تلگرام گفت: افزایش شدید کاربران تلگرام به مشکلاتی منجر شد که سوءاستفاده از این پیام‌رسان را برای مجرمان آسان‌تر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب فاش کرد که تعدادی از مقامات آمریکایی به اسرائیل گفته‌اند که ناوبر‌های آمریکا برای همیشه نمی‌توانند جهت حمایت از این رژیم در منطقه حضور داشته باشند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است