فرهنگی‌هنری 15:02 - 05 مرداد 1403
مجری قدیمی تلویزیون گفت: اگرچه در گذشته جلوی دوربین در حد خودم بهترین خودم را انجام دادم، ولی دهه ۶۰ خیلی بهتر از این می‌توانستم اجرا کنم.

گیتی خامنه: در دهه ۶۰ می‌توانستم بهتر اجرا کنم/ پیشنهاد‌های فراوانی از برنامه‌های تلویزیونی دارم

گیتی خامنه، مجری قدیمی رادیو و تلویزیون در شبکه خبر در پاسخ به این سوال که چرا این سال‌ها اجرای برنامه‌های بزرگسال را عهده‌دار شدید؟ گفت: من در اجرای برنامه‌ها حساسیت ویژه خودم را دارم. اما فکر می‌کنم دوستان آنقدر به من لطف دارند که وقتی درصد عظیمی از آنها شروع به کار کردن می‌کنند، دوست دارند پیشنهاد بدهند تا با مجری قدیمی برنامه‌های خود، کار کنند. احتمالاً خاطره‌شان برایشان زنده می‌شود، شاید فکر می‌کنند در وجودم گذشته پاک و عاری از تعارف وجود دارد. هرچه هست اقبال فراوان است. من از بین این همه پیشنهاد دوستانه با وسواس دست به انتخاب می‌زنم. 

خامنه ادامه داد: اما تمام انتخاب‌هایم به نوعی به مقوله تفاوت بین نسل‌ها مربوط می‌شود. هر برنامه‌ای که اجرای آن را پذیرفتم، به خانواده مربوط می‌شود. بنابراین، مخاطب یا خانواده است، یا مخاطب نوجوان یا بچه‌های دیروز. من خودم را جزئی از یک خانواده بزرگ می‌دانم. چون مردم از کودکی مرا به حریم پاک نگاه خانواده‌هایشان راه دادند و این یک مزیت بسیار بزرگ است. ما باهم بزرگ شدیم، گریه کردیم، خندیدیم، خاطرات تلخ و شیرین را پشت‌سر گذاشتیم. در نتیجه، باعث شد احساس کنم بچه‌هایی که در حال بزرگ شدن هستند، بچه‌های خودم هستند. هرگز نمی‌توانم خودم را از سرنوشت بچه‌ها حتی نسل جدید جدا کنم.

مجری قدیمی تلویزیون در پاسخ به این پرسش که مجری موفق چه کسی است، آیا خودتان مجری موفقی در دهه ۶۰ بودید؟ گفت: خیر، فکر می‌کنم در دهه ۶۰ خیلی بهتر از این می‌توانستم اجرا کنم. ولی یکبار یکی از دوستان برایم نوشته بود، چرا فلان کار را در آن زمان نکردی؟ من هم از یک جمله فرانسوی وام گرفتم، که معنایش این بود: اگر جوانان می‌دانستند و پیر‌ها می‌توانستند. زمانی که من برای اولین‌بار جلوی دوربین و در محضر نگاه پاک بچه‌ها قرار گرفتم، پانزده ساله بود. بنابراین، در حد خودم بهترین خودم را انجام دادم، ولی، چون می‌فرمایید اگر با تجربیات، شناخت و آگاهی فعلی خودت را قضاوت کنی، به خودت نمره خوبی می‌دهی؟ خیر. شاید بیشترین امتیاز را به صداقتم و حضور مستمرم در بین مردم بدهم. چون از طبقه متوسط جامعه بودم و هر لحظه را با مردم زندگی می‌کردم.

وی مجری موفق را کسی دانست که در وهله اول فکر کند می‌تواند نقشی در زیباتر کردن دنیا هرچند کوچک داشته باشد و افزود: اگر کسی با تمام وجودش آرزو کند که نقشی هرچند کوچک داشته باشد و تاثیری حتی روی یک نفر داشته باشد، فکر می‌کنم می‌تواند مجری خوبی باشد. او باید در طول زمان آگاهی‌های مختلف را کسب کند، دنیایش باید دائم وسیع‌تر شود و جهان‌بینی‌اش باید آنقدر گسترده باشد، که حرف برای دیگران داشته باشد. حداقل از دیگران عقب نماند و دلش بسوزد برای چیز‌هایی که دیگران را آزرده می‌کند؛ بخصوص هم‌وطنانش و دلش بخواهد بعضی از دشواری‌ها را به وسیله قاب جادو حل کند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی


12076697
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان سینما گفت: «بازی تاج و تخت» ساختار قدرت و سیاست را از طریق عنصر نمایشی به مخاطب نشان می‌دهد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با آغاز ماه ربیع الاول، شبکه‌های تلویزیونی در ماه بهار زندگی و ایام جشن و سرور اهل بیت علیهم السلام، رنگ شادی و نشاط به خود گرفتند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با آغاز ماه ربیع الاول فصل جدید مسابقه «سرزمین شعر» میزبان مخاطبان شبکه دو سیما خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلسات شورای صدور مجوز تولید و انتشار ساترا در هفته گذشته برگزار و مجوز انتشار برای دو سریال و چند طرح برای تولید صادر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه مستند «خسته نباشید» یک روز کاری مشاغل سخت و جذاب را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ از آنتن افق سیما به تصویر می‌کشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مردم می‌توانند با مراجعه به مصلی امام خمینی (ره) از امروز تا ۳۱ شهریور نوشت‌افزار، لوازم‌تحریر، کیف، کفش و ... خریداری کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سمیراحاجی فتحعلی مجری برنامه پاشو پاشو قهرمان گفت: «پاشو پاشو قهرمان» یک نگاه خاص به هویت ملی و پیشرفت ایران دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سه سیما از برنامه‌های جدید سرگرم‌کننده و طنز خود رونمایی می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شبکه افق در این هفته مجموعه‌ای از مستند‌های متنوع با موضوعات ایرانگردی، فرهنگی و اجتماعی را برای بینندگان تدارک دیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «شه‌سوار» به کارگردانی حسین نمازی از چهارشنبه اکران خود در سینما‌ها را آغاز می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است