استانی 00:47 - 19 اردیبهشت 1400
رئیس علوم پزشکی اهواز عنوان کرد
ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نزدیک بودن عید فطر و نگرانی از گسترش بیماری در پی مراسم‌ها و دید و بازدیدهای طوایف در خوزستان گفت: در خصوص مراسم‌های قبل، روز عید فطر و روزهای بعد از عید فطر، نگرانی ما زیاد است؛ دید و بازدیدها زیاد هستند و در این خصوص، اقدامات پیشگیرانه‌ای در سطح دانشگاه و ستاد ملی در حال انجام است.

نگرانی از وضعیت بیماری در آستانه عید فطر / رایزنی با شیوخ طوایف خوزستان

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به روند بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: تعداد شهرهای قرمز استان خوزستان به سه شهر کاهش پیدا کرده است، ١۴ شهر نیز در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد وضعیت‌های شکننده‌ای هستند و اگر پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است در روزهای آینده در این موارد، تغییر وضعیت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نزدیک بودن عید فطر و نگرانی از گسترش بیماری در پی مراسم‌ها و دید و بازدیدهای طوایف در خوزستان گفت: در خصوص مراسم‌های قبل، روز عید فطر و روزهای بعد از عید فطر، نگرانی ما زیاد است؛ دید و بازدیدها زیاد هستند و در این خصوص، اقدامات پیشگیرانه‌ای در سطح دانشگاه و ستاد ملی در حال انجام است.

وی ادامه داد: جلسات زیادی با شیوخ و بزرگان طوایف گرفته شد و از آن‌ها خواهش کردیم که از هم‌طایفه‌ها و همشهریان خود بخواهند که مراسم‌ها را برگزار نکنند.

ابول‌نژادیان در خصوص روند واکسیناسیون کرونا نیز گفت: امروز اولین روز تزریق واکسن گروه سنی ٧۵ الی ٧٩ سال بود. واکسن ٨٠ ساله‌ها تزریق شده است و اگر کسی از این گروه سنی از واکسیناسیون جا مانده است می‌تواند برای دریافت واکسن، به مراکز بهداشتی مراجعه کند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در حال انجام واکسیناسیون افراد ٧۵ تا ٧٩ سال هستیم و تلاش می‌کنیم که در مدت سه چهار روز، واکسیناسیون این گروه را انجام دهیم و اگر مشکلی به وجود نیاید اواخر هفته نیز واکسیناسیون گروه سنی ٧٠ تا ٧۵ سال را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام


11057835
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۲۸ اسفند را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است