بازار 10:04 - 28 اردیبهشت 1401

هزینه ویزیت پزشک متخصص در منزل

 هزینه ویزیت در منزل توسط پزشک متخصص به عوامل مختلفی بستگی دارد. طبیعتا این هزینه شامل خدمات تعریف شده‌ای است که پس از مراجعه پزشک به منزل بیمار به او تعلق می‌گیرد. این هزینه‌ها معمولا توسط دولت تعیین می‌شود.

به‌طور مثال، فاصله مکانی پزشک با منزل بیمار یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت است. فاکتور دیگر تعداد دفعات مراجعه پزشک و زمان مراجعه پزشک است. زمان اعزام پزشک ممکن است بازه‌ای از این 24 ساعت را در برگیرد که هر کدام خود تعرفه مختلفی دارند.

اما، در حالت کلی، هزینه اولیه مربوط به خدمات هنگام ثبت درخواست شما مشخص است. پس از انتخاب پزشک مورد نظر، در صورت دریافت دارویی خاص یا پزشکی خاص، پشتیبان سایر مبالغ را با شما هماهنگ خواهد کرد.  در ادامه موارد دیگری که لازم است درباره قیمت ارسال پزشک به منزل آن اطلاعات کافی داشته باشید را توضیح خواهیم داد.

 

سرویس ویزیت پزشک متخصص در منزل شامل چه خدماتی می‌شود؟

 

ویزیت پزشک در منزل در گام نخست می‌تواند برای سنجش حال عمومی بیمار و آگاهی از وضعیت سلامتی او انجام شود. در گام بعدی، خدمات ارائه شده، بسته به نوع بیماری که فرد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند متفاوت خواهد بود.

به‌طور مثال، بیماری که دیابت دارد و خواهان ویزیت در منزل است، هر سه ماه یک بار باید چکاپ شود. میزان قند خون و میزان فشار خون او توسط پزشکی که به او مراجعه کرده است آزموده می‌شود. به او رژیم غذایی و مشاوره مربوط به بیماری که دارد نیز داده می‌شود. خدمات دیگری که شامل سرویس ویزیت در منزل است به این شرح است:

·       مراقبت پزشکی

·       مراقبت پرستاری

·       فیزیوتراپی یا گفتار درمانی

·       خدمات اجتماعی پزشکی

·       خدمات دارویی و غذایی

·       متخصص داخلی

·       انجام آزمایش و تست‌های مختلف در منزل

·       متخصص ارتوپدی

·       متخصص قلب و عروق

·       متخصص اطفال

·       متخصص اعصاب برای افرادی که مشکلات روانپزشکی عادی دارند مفید است.

·       متخصص اورولوژی

·       متخصص روانپزشکی

·       خدمات طب سوزنی برای از بین بردن دردهای عضلانی، آرتروز، آرتریت، کپسولیت چسبنده، کمر درد و زانو درد

·       خدمات مربوط به زیبایی و پوست نظیر بوتاکس

 

  اما، چه میزان زمان لازم است تا پزشک به شما مراجعه کند؟ بعد از ثبت سفارش و انتخاب نوع خدمات، پشتیبان سایت مورد نظر با شما تماس خواهد گرفت. سپس، با هماهنگی لازم پزشک مربوطه به سمت شما اعزام خواهد شد.

 

آیا ویزیت پزشک در منزل تحت پوشش بیمه انجام می‌گیرد؟

 

در سال 1399 طرح جدیدی مصوب شد که بتواند بازنشستگان را بیش از قبل پشتیبانی کند. طی این طرح، خدمات تشخیص درمانی در منزل برای بازنشستگان کشوری تایید گرفت. یعنی، مشترکان صندوق بازنشستگی در مناطق 22 گانه شهر تهران می‌توانند خدمات تشخیصی-درمانی را در منزل خود دریافت کنند.

هزینه ویزیت پزشک متخصص در منزل تا سقف مورد نظر بیمه برای هر نفر رایگان است. اگر خدمات بیمه برای هر نفر از این سقف بیشتر شود، هزینه مازاد طی سه قسط قابل پرداخت است.

 

ارسال پزشک به منزل گرانتر است یا مراجعه به پزشک در کلینیک؟

 

گاهی افراد مختلف به دلایل مختلفی مانند مسن بودن یا ناتوانی جسمانی و روحی توانایی حضور در مطب پزشک را ندارند. در عین حال، این افراد نیاز بسیار شدیدی به ویزیت توسط پزشک دارند. در این شرایط، انتخاب پزشکی که بیمار را در منزل درمان کند می‌تواند جایگزین خوبی برای ویزیت حضوری باشد.

پزشک مربوطه در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه به محل اسکان شما مراجعه خواهد کرد. متناسب با درخواستتان شما را معاینه می‌کند و در صورت نیاز دارو تجویز خواهد کرد. اگر تحت پوشش بیمه درمانی باشید، می‌توانید دفترچه بیمه خود را در اختیار او قرار دهید. تا او بتواند نسخه‌ای را برای شما تجویز کند.

هزینه ایاب و ذهاب متناسب با نرخ کرایه آژانس در شهر مربوط به هزینه ویزیت پزشک در منزل اضافه می‌شود.

 

در پایان

بسیاری از مراکز درمانی برای رفت و آمد بیماران و افراد کم توان طراحی نشده‌اند. گاهی نیز فرد بیمار به دلیل ابتلا به بیماری مانند صرع توانایی حضور به تنهایی در مراکز پزشکی را ندارند. گاهی نیز سالمندان و یا افرادی که دچار مشکلات نخاعی و کم توانی حرکتی هستند نیاز دارند تا پزشک به منزل آن‌ها مراجعه کند. در این شرایط اعزام پزشک به محل می‌تواند به کمک این افراد بیاید. این خدمات قسمت‌های درمانی مختلفی را پوشش می‌دهد و هزینه‌هایی را در بر می‌گیرد که به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. 

 


11565039
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است