اقتصادی 15:59 - 10 تیر 1403
مدیرعامل ایران ایر گفت: مدیریت کاهش تاخیرات پروازی و سرخط کردن هواپیما‌ها از طریق راه اندازی مرکز occ اجرایی می‌شود.

مدیریت کاهش تاخیرات پروازی و سرخط کردن هواپیما‌ها اجرایی می‌شود

 شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود از راه اندازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات یا OCC  خبر  داد و گفت:  این مرکز نقش شبکه عصبی یک شرکت هواپیمایی هشیار و پویا را دارد.

وی افزود: واژه OCC که مخفف Operation Control Center  است در واقع OCC یک مرکز یکپارچه عملیات پرواز با دسترسی فوری به تمامی اطلاعات است که امکان تصمیم گیری سریع در مواقع ضروری را فراهم می کند.

او بیان کرد: مدیریت انجام ایمن و به موقع پروازها اطمینان از سر خط بودن ،هواپیماها دنبال کردن وضعیت کروی پرواز، پایش مداوم وضعیت مسافران هماهنگی تمامی عوامل زمینی و فرودگاهی و کنترل فروش و مدیریت درآمد بخشی از وظایف این مرکز است. 

وی تاکید کرد: صنعت هوانوردی با وجود مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (OCC) زنده و ایمن است و مدیر این مرکز میتواند با مدیریت و دانش ،خود نجات دهنده یک شرکت هواپیمایی در مواقع ضروری باشد.

او بیان کرد: با توجه به نقش حیاتی OCC تصمیم بر آن شد تا مرکز کنترل و هماهنگی عملیات "هما" به صورت سازمانی و به شکل یک مرکز مستقل فعالیت خود را آغاز کند.

وی  با بیان اینکه  در این رویکرد ایجاد ساختار سازمانی تدوین شرح وظایف ،مرکز تجهیز آن با استانداردهای موجود و استفاده از توان متخصصان و کارشناسان داخلی مد نظر قرار گرفت گفت: با توجه به تاکید ویژه مدیرعامل "هما" در خصوص اجرای اصولی و ساختاری این ،مرکز استفاده از آخرین زیر ساخت های فنی و به کارگیری افراد خبره و متخصص در دستور کار قرار گرفت و در جهت فرهنگ سازی و آموزش کارکنان دوره های آموزشی متعددی در این زمینه برگزار شد. 

او گفت: فعالیت مرکز OCC در هما به صورت شبانه روزی است و اعضای آن تیم مجربی از نمایندگان معاونت های مختلف مدیر عامل  که خبره حوزه کاری خود بوده و نگاه جامع و کاملی به صنعت هوانوردی دارند تا بتوانند موضوعات غیر معمول در حیطه پرواز را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند .

فرزادی پور همچنین از آغاز به کار مرکز سلامت همای سبز خبر داد و گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای گسترش خدمات پزشکی در بخش هوایی با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی،  اقدام به راه اندازی این مجموعه کرد. 

او گفت: این مرکز،  اولین مرکز فعال سلامت در منطقه فرودگاه مهرآباد  است که لزوم ایجاد آن براساس نیاز سنجی سال های اخیر صورت گرفته است ، در برپایی این مرکز ، تامین کادر پزشکی و تجهیزات از توان بخش شرکت مپنا استفاده شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات این مرکز بررسی وضعیت کلی سولانا کادر پزشکی و کادر عملیات پروازی خواهد بود که این امر مستلزم دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری است .

خبرنگار: محبوبه کباری 


12068664
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح پنبه وزارت جهاد گفت: اخیرا با ورود چند کمباین به کشور، ۱۰ درصد پنبه مزارع توسط کمباین برداشت می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد گفت: گواهی تایید خودرو وانت نیسان تعلیق و شماره گذاری آن متوقف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: در دو ماه نخست امسال بیش از ۲۵ تن زعفران به ارزش ۲۲ میلیون دلار به ۳۷ کشور دنیا صادر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: از ابتدای فصل برداشت ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰۰ هزار تن رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بهبود بازار سرمایه را از جمله اهداف رئیس جمهور آینده دانست و گفت: رویکرد کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری حفاظت از  سرمایه‌های مردم در بورس باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وزارت راه وشهرسازی گفت: ۵۴ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی سه سال گذشته به حاشیه شهر‌ها الحاق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: ۸۴ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت برای متقاضیان در شهر‌های مختلف کشور تامین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از بهره‌مندی بیش از ۱۷ میلیون مشترک گاز از پاداش صرفه‌جویی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: براساس آخرین آمار ۶۶ هزارتن برگ سبز چای با ارزش ۱۱۲۲ میلیارد تومان از چایکاران‌خریداری شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله در خصوص جزئیات تحویل سکه طلا چهاردهمین حراج مرکز مبادله نکاتی را مطرح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است