ورزشی 23:46 - 31 خرداد 1393
دیدار تیم های فوتبال ایران و آرژانتین عصر روز شنبه برگزار شد و در نتیجه آن تیم آرژانتین با یک گل در دقیقه 91 بازی پیروز میدان گردید.

تحلیل رسانه‌های خارجی از بازی ایران و آرژانتین

به گزارش فرهنگ نیوز، دو تیم فوتبال ایران و آرژانتین از ساعت 20:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه مینیه‌روی شهر بلوهوریزنته به مصاف هم رفتند تا دومین دیدار خود در گروه F را برگزار کنند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آرژانتین خاتمه یافت. مسی در دقیقه 1+90 گل برتری آرژانتین را به ثمر رساند.

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی از بازی ایران و آرژانتین نوشت: یک گل تعجب‌برانگیز از لیونل مسی در وقت اضافه، آرژانتین را به مرحله یک هشتم نهایی برد. ستاره بارسلونایی با حرکت دیرهنگام خود باعث شد تیم آرژانتین 6 امتیازی شده اما ایران در امتیاز یک باقی بماند.

در ادامه این گزارش عنوان شد مردان آلخاندرو سابلا بر توپ تسلط داشتند اما وقتی تیم آرژانتین به گل نرسید آگوئرو و هیگواین را از ترکیب تیم خارج کرد.

این سایت در گزارش خود عنوان کرد شاگردان کارلوس کی‌روش مجموعه‌ای طلایی و متحد نشان دادند. این تیم توسط رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه صاحب دو موقعیت شد و یکبار نیز پابلو زابالتا، مدافع آرژانتین دژاگه را در درون محوطه جریمه خود سرنگون کرد.

این سایت افزود: مسی یکبار دیگر هوش و استعداد خود را نشان داد و  در وقت اضافه توپ را در کنج دروازه‌ ایران قرارداد.

 

سایت روزنامه معتبر دیلی‌میل انگلیس که بازی آرژانتین - ایران را به صورت زنده و لحظه به لحظه گزارش می‌کرد، خطایی که پابلو زابالتا، مدافع آلبی‌سلسته در دقیقه 55 روی اشکان دژاکه، هافبک تیم ملی کشورمان در داخل محوطه جریمه این تیم انجام داد را پنالتی دانسته و تأکید کرده است، پنالتی ایران گرفته نشد.

دیلی‌میل پس از پایان این بازی که با تک گل لیونل مسی در دقیقه 1+90 به سود آلبی سلسته انجامید، با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم ملی نوشت: ایران در بازی برابر آرژانتین شجاعانه بازی کرد و شاگردان کی‌روش حداقل مستحق یک تساوی بودند اما در چنین مسابقه‌ای حتی نباید یک فرصت کوچک به مسی داد.

 

خبرگزاری رویترز نوشت: آرژانتین بر توپ تسلط داشت اما در نبرد با مدافعین ایران اسیر بود. در نیمه دوم ایرانی‌ها پس از مقاومت نیمه اول با دو موقعیت خوب رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه دروازه حریف را کاملا با خطر مواجه کردند که رومرو واکنش نشان داد و اجازه گل خوردن نداد.

پس از این دو حرکت بازی به نظر می‌آمد با تساوی خاتمه یابد که مسی در وقت اضافه پایان بازی از یک فرصت برای ضربه زدن به ایران استفاده کرد و موقعیت‌ خود را گل کرد.

 

فوتبال ایتالیا در گزارشی از شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل آرژانتین نوشت: آرژانتین ضعیف بود و نزدیک بود چندین بار دروازه‌اش از سوی بازیکنان ایران باز شود؛ از جمله یک ضربه پنالتی که داور نگرفت اما گل مسی در دقایق تلف شده نیمه دوم بازی پیروزی را برای آرژانتین رقم زد.

لیونل مسی ضربات کاشته زیادی را ارسال کرد که هیچ کدام درون چارچوب نبود. ایران فرصت مشابهی داشت که حسینی توپ را از فاصله نزدیکی به کرنر فرستاد.

آرژانتین توانست در نیمه اول 79 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد اما نتوانست چیز ارزشمندی از این مالکیت به دست آورد.

ایران نشان داد که هنوز به نتیجه امیدوار است و فرصت‌ فوق‌العاده‌ای در دقیقه 52 برای گلزنی به دست آورد. ایران دست به ضد حمله سریعی زد و شیرجه رضا قوچان‌نژاد واکنش سرخیو رومرو را به دنبال داشت.

ایران می‌توانست روی خطای پابلو زابالتا روی اشکان دژاگه در محوطه جریمه صاحب موقعیت پنالتی شود و بازیکن آرژانتین با کارت قرمز مستقیم داور اخراج شود.

حاجی صفی ضربه کرنری ارسال کرد که ایران بار دیگر دروازه آلبی سلسته را تهدید کرد. دژاگه در دقیقه 67 ضربه سر هوشمندانه‌ای به توپ زد که دروازه‌بان سمپدوریا آن را از زیر تیرک دروازه به بیرون فرستاد.

ایران واقعا نگذاشت که آرژانتین بازی خوبی را به نمایش بگذراد. یک بار دیگر رضا قوچان نژاد فرصت فوق‌العاده‌ای را برای پیروزی از دست داد.

با این حال آرژانتین توانست در یک دقیقه جادویی بازی را به سود خود به پایان برساند و مسی ضربه کات دار مهار نشدنی را وارد دروازه تیم ملی ایران کرد.

 

مهمت شول بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال آلمان که به عنوان کارشناس شبکه ARD آلمان دیدار تیم‌های ایران و آرژانتین را تحلیل می‌کرد در خصوص این بازی گفت:‌ ایران تیم برتر بازی با آرژانتین بود و این تیم بسیار فراتر از انتظار بازی کرد.

وی ادامه داد: از نظر من تیم ایران از نظر تاکتیکی و فردی برتر از آرژانتین بود، اما آرژانتینی‌ها مسی را داشتند و او در یک لحظه بازی را برای تیمش تمام کر

 

کی‌هیل ستاره تیم ملی فوتبال استرالیا گفت: ایران مقابل آرژانتین و نیجریه فوتبال خیلی خوبی ارائه کرد

پس از آن که تیم ملی کشورمان موفق شد با ارائه بازی تحسین برانگیز مقابل آرژانتین پرستاره در ورزشگاه مینیرو شهر بلوهوریزنته مقابل آلبی‌سلسته به میدان رود و با  بدشانسی یک بر صفر بازنده بازی شد،‌ تیم کی‌هیل جزو اولین نفراتی بود که نظرش را بیان کرد.

وی گفت: فکر می‌کنم تیم ایران در دو بازی اخیر فوتبال خیلی خوبی بازی کرد و نشان داد که قابلیت‌های بالایی دارد.

 


4050028
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم ملی فوتبال ازبکستان بهترین بازیکن تقابل صدرنشینان گروه A دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ لقب گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم ملی فوتبال ازبکستان گفت: ماشاریپوف موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت و ایران هم فقط یک فرصت برای گلزنی داشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علاوه بر صالح حردانی، تیم ملی ایران در بازی مقابل قطر از سامان قدوس هم نمی‌تواند استفاده کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پس از بازی چند بار صحنه پنالتی را دیدیم. قطعا پنالتی بود، اما متاسفانه داور نتیجه را عوض کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با وجود اینکه در بازی با ازبکستان احترام گذاشتیم، اما به ما بی‌احترامی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ازبکستانی‌ها نتوانستند با ۱۰ نفره شدن ما هم به برتری برسند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: داور بازی با ازبکستان خوب قضاوت کرد، اما ۲ پنالتی ما در این بازی را نگرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم کشتی آزاد پیشکسوتان کشورمان در روز دوم رقابت‌های جهانی در کرواسی ۲ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۲ مدال برنز کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم کره‌جنوبی در هفته سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ برابر اردن به پیروزی رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هفته هفتم لیگ برتر فوتسال با برد مدافع عنوان قهرمانی پیگیری شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است