بازار 16:45 - 11 مهر 1398

معبد جوی توی در شهر پوکت تایلند

کشور تایلند دارای انواع جاذبه های گردشگری می باشد. از جاذبه های تاریخی گرفته تا مراکز خرید، پارک ها ، رستوران ها و سایر مکان های تفریحی و تجاری دیگر. اما یکی از جاذبه های این شهر که تا به حال درباره آن کمتر صحبت شده است مکان های مذهبی در کشور تایلند است. در تایلند معابد زیادی مربوط به دین هندو وجود دارد که برخی از آنها قدیمی و تاریخی هستند و برخی دیگر جدید و نوساز. اما هر کدام از آنها با توجه به معماری و هنری که برای تزیین آنها به کار رفته است و البته مجسمه های بسیار بزرگ و عظیم الجسه یک جاذبه گردشگری به شمکار می رود که می تواند هر ساله هزاران مسافر را برای دیدن آن ها به کشور تایلند بکشاند.

شهر پوکت که یک شهر ساحلی در کشور تایلند است را می توان یک تایلند کوچک خواند زیرا که تمام جاذبه هایی که در کل کشور تایلند وجود دارد در جزیره پوکت هم هست. از جمله این جاذبه ها معابد هستند که به تعداد زیاد در شهر پوکت پراکنده اند و هر کدام از آنها داستانی را در پشت زیبایی های معماری و تزیینی خود پنهان دارند. اکنون به معرفی یکی از این معابد به نام معبد جوی توی می پردازیم.

در تور تایلند جوی توی نام یک معبد چینی است که بسیار هم معروف و در پوکت بسیار شناخته شده است.ابتدا این معبد در مکان ( سوی رومانی ) در شهر قدیمی قرار داشت. لازم به ذکر است که شهر قدیمی پوکت شامل بخش تاریخی پوکت است. «منطقه ای جذاب که قدمتش به اواخر قرن نوزدهم می رسد. در آن عمارت ها و خانه های با شکوه به سبک معماری پرتغالی بود. از مهمترین جاذبه های این منطقه می توان به رستوران ها و بارهای پر جنب و جوش اشاره کرد» معبد جوی توی پس از آتش سوزی و وارد امدن خسارات بسیار زیاد به این معبد از ان مکان به مکان فعلی یعنی اطراف شهر پوکت منتقل شد. آرامشی که در حال حاضر بر این معبد حاکم است در هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد. با توجه به عکس هایی که در زمان گذشته از این معبد زیبا گرفته شده است تاریخ ساخت آنرا به سال هزار و نهصد و یازده تخمین زده اند.  این معبد نقش بسیار مهمی در جشنواره گیاه خواری که هر ساله در شهر پوکت برگزار می گردد دارد. جشنواره گیاهخواریپوکت و یا همان ( جشنواره نه امپراطور خدایان ) معمولا از تاریخ بیستم ماه اکتبر ( اواخر مهر ماه) تا بیست و هشتم این ماه ( اوایل آبان ماه ) برگزار می شود. این جشنواره گیاه خواری بیشتر درون معابد برگزار می شود. در بعضی از سال ها روحانی های بودایی حرکت های دست جمعی و نمایشی هم انجام می دهند و در خیابان ها پرچم هایی هم افراشته می شود. البته آتش بازی به صورت ترقهع بازی و فشفشه های زیبا جزئی از این مراسم است. جشنواره گیاه خواری یکی از مهمترین مراسم در این جزیره است. به همین دلیل برای این رویداد بزرگ افراد زیادی اطراف معابد چینی و حتی اطراف جزیره گرد هم می آیند و البته در میان آنها هم هزاران عکاس حرفه ای و غیر حرفه ای هم حضور دارند که برای ثبت تصاویر جالب و جذاب این جشنواره گیاه خواری به این جزیره آمده اند. غرفه هایی برای ارائه انواع غذاهای ویژه گیاه خواران در دو طرف خیابان ها منتهی به معبد جوی توی هست. این غذاها دارای شکل ها و اندازه های متفاوتی هستند اما مزه تمامی این غذاها در عین شگفتی با هم یکی است.

آنچه درباره معبد جوی توی باید بدانید

به گزارش سفر باتو ، در سمت چپ معبد جوی توی یک خانه فشفشه وجود دارد که در سال دو هزار و یازده میلادی کامل شده است. یک ساختمان کوچک قرمز رنگ با سقفی دو لایه ای و ستونی چهار تایی با چند اژدها در اطرافش که از دهان آنها آتش بیرون می زند. برای کسانی که تا به حال پیشگویی با چوب را تجربه نکرده اند پیشنهاد می کنیم که به این جا بروند تا از آینده خود با خبر شوند. این پیشگویی به این صورت است که هر چوب دارای دو عدد مشخص است فرد با انتخاب عدد مورد نظر و تطبیق آن با کاغذ های موجود، از آینده خودش با اطلاع می گردد. بد نیست بدانید که این کاغذها با اینکه رایگان هستند اما با زبان چینی نوشته شده اند یعنی اگر بخواهید آنها را ترجمه کنید باید به مترجمی پول بدهید یا اینکه خودتان زبان و خط چینی یاد بگیرید، بعضی ها این کار را می کنند چون فکر می کنند باید از آینده با خبر بود.

معبد جوی توی در میان مردم بومی اهمیت دارد زیرا در این معبد مراسمی مثل تولد، جشن عروسی، بهبودی بیماران و مراسمی دیگر از این دست برگزار می گردد. به عنوان سنتی رایج دانش آموزان و یا دانشجویانی که از شهر پوکت برای ادامه تحصیل می خواهند به شهر دیگری بروند به زیارت این معبد می آیند و از خدای خودشان برای بدرقه راه دعای خیر طلب می کنند.  


10256149
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است