استانی 21:26 - 19 اردیبهشت 1400

مازندران با آسیب تک فرزندی و مهاجرت روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری شامگاه یکشنبه در نخستین نشست علمی، همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که به صورت مجازی برگزار شد به ویژگی‌ها و برجستگی‌های مازندران در کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مازندرانی‌ها در صدر اسلام، دوران نهضت انقلاب، دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم آل الله در صفوف مقدم بودند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران در دفاع از ارزش‌ها و همچنین حضور فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی همواره پیشگام بودند، افزود: به طور قطع استانی که ولایت مدار و جز مناطقی است که نخستین بار وقتی فرزندان اهل بیت (ع) وارد کشور شدند را با آغوش باز پذیرفته دشمنان زیادی هم دارد.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود به بیان برخی آمار در حوزه جغرافیایی و فرهنگی پرداخت و با بیان اینکه متوسط رشد جمعیت در استان یک درصد است، گفت: مازندران دومین استان در کوچک بودن خانواده است و متوسط جمعیت خانواده در این استان حداکثر سه نفر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه مازندران رتبه نخست تک فرزندی در کشور را به خود اختصاص داده است و رتبه نخست مهاجرت به تهران مربوط به این استان است، ادامه داد: مسئولان مربوط باید پاسخ دهند استانی که دارای چنین ظرفیت‌های بسیار بالایی است چرا با آسیب‌های جدی مواجه است.

وی در ادامه سخنان خود به ترکیب قومیتی در مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه هفت قومیت در این استان حضور دارند، گفت: علاوه بر این حدود هشت فرقه و اقلیت دینی نیز در استان حضور دارند و بعضاً به فعالیت نیز مشغول هستند که باید در این خصوص فکری شود.

حجت الاسلام تسخیری همچنین به نقش آفرینی مازندران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه این استان ده هزار و ۴۰۰ شهید را جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است، افزود: مازندران با ۶۶ هزار رزمنده، ۳۱ هزار جانباز، دو هزار و ۳۸۲ آزاده و ۳۱۱ سردار شهید از یک ظرفیت بالایی در این حوزه‌ها برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه ۶۳۵ شهید استان مربوط به شهدای ترور هستند، ادامه داد: مازندران در دفاع از حرم آل الله نیز ۴۲ شهید را تقدیم کرده که همه اینها برای ما پیام دارد و آن هم زنده و پویا بودن عرصه‌های انقلاب و فرهنگ دینی است و باید از این ظرفیت‌های بالای فرهنگی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مردم مازندران پایبند به اعتقادات دینی و انقلابی هستند و این یک فرصت بسیار خوبی است، خاطرنشان کرد: وجود هزار و ۳۶۱ امامزاده، هفت هزار و ۶۲۸ مسجد و حسینیه، ۵۴ مدرسه علمیه، هشت هزار طلبه و روحانی و پنج هزار هیأت مذهبی به نوبه خود یک ظرفیت بسیار بالای فرهنگی و دینی در استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود به آمار بالای رسانه‌ها در استان مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه این آمار بالا به ویژه در حوزه مجازی در کنار ظرفیتی که دارند می‌توانند تهدیداتی را نیز با خود به همراه داشته باشند، گفت: امروز دشمنان ملت ایران تلاش می‌کنند با تبلیغات دروغین و اخبار کذب و ناامید کننده مردم را نسبت به آینده انقلاب و نظام دلسرد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد بالای نهادهای فرهنگی، عدم انسجام لازم و همچنین پراکندگی در اجرای برنامه‌ها را یک آسیب موجود در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه آرمان و هدف میان اهداف شخصی و سازمانی نهادهای فرهنگی فراموش می‌شود که در این حوزه باید انسجام و وحدت لازم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


11059309
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است