اجتماعی 19:31 - 03 فروردین 1402

ورود گردشگران به اردبیل از ۵۰ هزار نفر گذشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب عصر پنجشنبه با حضور در مناطق گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: بیشترین ورودی مسافر و گردشگر را به سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل شاهد هستیم که با توجه به بهبود شرایط جوی و کاهش بارندگی‌ها، افزایش مسافرت‌ها و ورود گردشگران را به مناطق طبیعی و تاریخی استان شاهد هستیم.

وی به استقرار ستاد خدمات سفر در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و گفت: ما با همکاری دستگاه‌های مختلف سعی می‌کنیم ورود مسافران و گردشگران را رصد کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش ورودی مسافران و گردشگران را شاهد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در شهرهای سرعین و مشگین‌شهر صد درصد مراکز اقامتی پر شده و در سایر شهرهای استان نیز تا ۸۰ درصد مراکز اقامتی، پذیرایی و جاذبه‌های گردشگری مملو از مسافران و گردشگران نوروزی هستند، تصریح کرد: با توجه به آب و هوای بهاری و طبیعت متنوع استان اردبیل و وجود آثار باستانی مختلف‌، تلاش بر این است تا مسافران و گردشگران بتوانند از زیبایی‌های این استان بیشتر استفاده کنند.

محمدی ادیب به ارزان بودن سفرها در استان و تنوع جاذبه‌های طبیعی و سازه‌های هیجانی در مشگین‌شهر، هیر و خلخال اشاره کرد و افزود: در کنار بقعه شیخ صفی‌الدین به عنوان یک اثر به ثبت رسیده جهانی، ما در استان اردبیل با داشتن ۲۰ هزار تخت اقامتی و پذیرایی و مجموعه‌های متنوع پذیرایی در خدمت مسافران نوروزی هستیم.

وی فعالیت ۱۳ موزه را در استان از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح تا ۲۰ شب یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۴۰ آبدرمانی نیز در این ایام آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

محمدی ادیب در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با گذر سامانه بارشی در ۲ روز اول بهار، از امروز هوای بهاری در استان حاکم شده و تا دوشنبه هفته آینده وضعیت جوی مناسبی را شاهد خواهیم بود که قطعاً با تردد ایمن مسافران و گردشگران در جاده‌های استان بدون بارش برف و باران، انتظار می‌رود ورودی گردشگران و مسافران بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

وی بیان کرد: علاوه بر سرعین به عنوان قلب گردشگری ایران، مشگین‌شهر نیز با داشتن ۱۶ مجتمع آبدرمانی، پل معلق، سایر سازه‌های هیجانی و وجود ۲۵۰ اثر طبیعی، تاریخی، فرهنگی و سایر مجموعه‌های بی‌نظیر گردشگری می‌تواند مقصد خوب سفر برای مسافران نوروزی باشد که امیدواریم بهترین ساعات خود را در این استان سپری کنند.

محمدی ادیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در هفت روز گذشته نیز نسبت به سال گذشته ما با ۱۰۰ هزار اقامت در مجموعه‌های اقامتی استان شاهد بودیم که این روند رو به افزایش تا ۵۰ درصد امیدبخش به نظر رسیده و قطعاً در روزهای آینده ورودی بیشتر مسافران را نیز شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به پذیرایی چهار هزار مسافر فرهنگی نیز در خانه‌های معلم و مدارس استان اشاره کرد و گفت: در این مدت تعطیلات نوروزی چهار هزار و ۳۳۵ فرهنگی در قالب یک‌هزار و ۳۰۹ خانوار در این مجموعه‌ها اقامت کرده و ما سعی کردیم میزبانی شایسته برای آنها باشیم.


11846711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است