اقتصادی 07:46 - 28 خرداد 1403
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: با واردات ۳۰۰ هزار تن برنج تا قبل از دوره ممنوعیت، مشکلی در امر تنظیم بازار نخواهیم داشت.

۳۰۰ هزار تن برنج تا قبل از دوره ممنوعیت باید وارد شود

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در سنوات گذشته میزان واردات برنج به گونه ای بود که بخشی از آن پس از انتقال به فروردین و اردیبهشت به امر تنظیم بازار کمک می کرد، اما امسال براساس واردات یک میلیون تنی برنج که در سال قبل توسط بخش خصوصی انجام شد، عملا این اتفاق نیفتد‌.

او از واردات ۲۰۰ هزار تن برنج از ابتدای سال خبر داد و گفت: امسال پیشنهاد ما این بود که ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن برنج قبل از دوره ممنوعیت وارد شود که میزان واردات فعلی یک سوم تا یک چهارم رقم فعلی است.

کشاورز ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که اگر ۳۰۰ هزار تن برنج تا قبل از دوره ممنوعیت وارد نشود، با خلأ بازار مواجه خواهیم شد و از طرفی با عدم ثبت سفارش برنج با گرانی قیمت در بازار مواجه خواهیم شد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج افزود: برنج ایرانی یکی از عوامل رکود است که  مردم به سمت برنج ارزان قیمت خارجی نروند که به ضرر تولید داخل تمام شود و امسال هم اعلام کرده ایم که طبق سنوات قبل اگر هماهنگی استانی انجام شود که خریداران مورد تشویق قرار بگیرند، برنج ایرانی با قیمت مناسب در دوره ممنوعیت عرضه می شود.

او در واکنش به بیان برخی اظهار نظرها مبنی بر تامین کسری ۶۰۰ هزار تنی برنج از طریق واردات گفت: با توجه به بیان برخی اظهار نظرات مبنی بر آنکه کسری سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تنی برنج از طریق واردات، این سوال مطرح است که آیا طی این سال ها برنج های وارداتی دور ریخته شده است؟ گفتنی است با توجه به نزدیک شدن به فصل ممنوعیت، وزارت جهاد باید ثبت سفارش برنج را انجام دهد تا دچار چالش نشویم.

کشاورز متوسط قیمت هرکیلو برنج هندی در بنکداری ها را ۴۶ هزار تومان و برنج پاکستانی را ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب سود ۳۰ تا ۴۰ درصدی، هرکیلو برنج هندی در خرده فر وشی ها با نرخ ۵۰ هزار تومان و پاکستانی ۶۰ هزار تومان عرضه شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: دست اندرکاران برنج ایرانی باید در برنامه ریزی ها از نظرات بخش خصوصی استفاده کنند و با برنامه مناسب در خصوص نحوه خرید و توزیع نگذارند بخش کشاورزی و بازار دچار آسیب شود به طوریکه برای تنظیم بازار ناگریز شویم به سراغ ذخایر رویم.

خبرنگار: آزاده محبی 


12064286
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سندیکای کنسرو گفت: بنابر آمار سالانه ۵۰۰ میلیون قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی تولید می‌شود که بر این اساس کارخانجات یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در جریان معاملات امروز ۶ تیر ماه شاخص کل بورس با افزایش ۲۰ هزار و ۵۴ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۸۵ هزار واحد ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ناوگان شرکت راه آهن گفت: ۹ هزار واگن باری که حدود ۳ درصد از ناوگان حمل‌ونقلی را شامل می شود به سیستم ترمز مجهز شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: ۱۱۲۰ مگاوات در مدیریت مصرف برق بخش اداری ثبت شده که معادل ۱.۵ برابر مصرف استان سمنان است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص آخرین جزئیات اجرای الگوی جدید اعتبارسنجی نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل گفت: رشد ۱۰۵ درصدی حمل‌ بار را از طریق ترانزیت ریلی در سه ماه ابتدای امسال داشته‌ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل نیروی کشش راه آهن گفت: ۱۷ لوکوموتیو شامل ۵ دستگاه نو و ۱۲ دستگاه دست دوم وارد شبکه ریلی کشور شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت ناوگان شرکت راه آهن گفت: نهضت بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل ریلی ادامه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نفت گفت: تولید نفت در دولت سیزدهم با افزایش ۶۰ درصدی به رقم ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با حضور مدیرعامل راه آهن، ۵۵۸ دستگاه شامل انواع ناوگان ریلی نو و بازسازی شده به ارزش ۳ هزار و۶۲۷ میلیارد تومان، وارد شبکه ریلی کشور شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است