بازار 20:22 - 03 بهمن 1400

آشنایی صفر تا صد با سئوی فنی (تکنیکال) توسط تهران لرن

به گزارش تهران لرن همه افرادی که در حوزه وب فعالیت می کنند می دانند برای نمایش صفحات سایت خود در گوگل بهترین راه حل سئو است که یکی از زیر مجموعه های مهم آن، سئو فنی یا تکنیکال است که نکات بسیار مهمی برای رشد یک وبسایت دارد. اما سئو فنی چیست و چرا از همیت بالایی برخوردار است؟ این سوالی است که ما در این مقاله به صورت کامل پاسخ خواهیم داد و خواهیم گفت که چه مزیت هایی دارد.

سئو فنی چیست؟

اگر شما هم دوست دارید روزانه افراد زیادی به سایت شما سر بزنند باید یک سایت بهینه داشته باشید. اما همانطور که که گفتیم سئو تکنیکال یکی از زیر مجموعه های سئو که از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا با رعایت مسائل فنی مثل: نقشه سایت، سرعت صفحات، ساختار url و... باعث می شود که موتور های جستجوگر صفحات سایت را راحت بررسی و ایندکس کنند تا در صفحات گوگل دیده شوید تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند.

چرا سئو فنی مهم است؟

اکثر مدیران سایت ها اهمیت سئو را در صفحات می بینند و سئو فنی را نادیده می گیرند زیرا فکر می کنند کار دشواری است و زیاد مهم نیست اما این طرز فکر کاملا اشتباه است زیرا سئو تکنیکال یکی از مهم ترین مباحث سئو است که باعث می شود سایت شما در نتایج رتبه بگیرد. همانطور که همه ما می دانیم یکی از قدرتمند ترین موتور جستجو گر گوگل است که در ایران حدود 95 درصد مردم از آن استفاده می کنند و گوگل سال ها است که برخی از فاکتور های مهم اش سرعت سریع، واکنشگرا بودن و کاربرپسند بودن سایت که از موارد سئو تکنیکال است و به این سایت ها اهمیت زیادی می دهد.

چرا سئوی فنی مهم است

چک لیست فنی سئو

حال که فهمیدم سئو تکنیکال چیست و چرا مهم است ما برای شما چک لیستی از سئو تکنیکال را آماده و در مورد مهم ترین موارد توضیحاتی داده ایم که با انجام دادن این موارد امنیت و ساختار مناسبی را برای الگوریتم های موتور های جستجو انجام می دهید و بر این اساس در نتایج جستجو رتبه خواهید گرفت.

  •  یک دامنه ترجیحی را مشخص کنید
  •  Robots.txt را بهینه کنید
  •  URL ساختار خود را بهینه کنید
  •  استفاده از Breadcrumb
  • بهینه سازی صفحه 404
  •  بهینه سازی نقشه سایت XML
  •  فعال کردن گواهی SSL
  •  سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو
  •  افزایش سرعت سایت با قابلیت AMP
  •  ثبت سایت در سرچ کنسول



بهینه سازی فایل Robots.txt

اول بیاید ببینیم فایل Robots.txt چیست؟ در جواب یک فایل متنی مهم است که از اهمیت بالایی برخوردار و در دایرکتوری اصلی سایت شما قرار دارد که که به موتور های جستجو نشان می دهد که کدام صفحه را می توانند بخزند و ایندکس کنند و شما باید بررسی کنید که مسدود سازی نادرستی در این فایل وجود نداشته باشد و ما پیشنهاد می کنیم اگر از دانش برنامه نویسی سایت خود اطلاعاتی ندارید این کار را به یک برنامه نویس بسپرید زیرا این فایل از اهمیت زیادی برخوردار است که کوچک ترین اشتباه باعث می شود سایت شما از دسترس خارج شود.

بهینه سازی ساختار URL

مورد بعدی که باعث می شود ممتاز باشید در سئو فنی ساختار URL که باید از حروف کوچک و برای جدا کردن کلمات از کاراکتر – استفاده کنید. ما پیشنهاد می کنیم URL را کوتاه بزنید و از عباراتی مثل is, for و... استفاده نکنید. در زیر ما یک مورد URL صحیح را برای شما قرار داده ایم.

https://www.domin.com/category/sub-category/page-url

استفاده از گواهینامه SSL برای امنیت

یکی از مهم ترین کار هایی که برای سئو فنی باید انجام بدهیم امنیت سایت است که برای همه موتور های جستجوگر مهم است بخصوص برای سایت های فروشگاهی که برای خریداران اعتماد ایجاد می کند. برای نصب SSL باید به ارائه دهنده سایت خود تماس بگیرید و بخواهید برای حساب شما SSL را فعال کنند. درضمن گواهی SSL به دو نوع رایگان و پولی است که پیشنهاد می کنیم از نسخه پولی استفاده کنید و پس از نصب اگر افت رتبه پیدا کردید اصلی نگران نباشید زیرا در زمان بسیار کم صفحات سایت شما به رتبه خود بر می گردند.

ریسپانسیو یا همان واکنشگرا بودن سایت

شاید شما هم تا حالا برایتان پیش آمده باشه که به داخل سایتی رفته باشید و همه چیز به هم ریخته باشه و سریعا آن سایت را ترک کرده باشید، پس می بینیم اگر خودمان را جای کاربر بزاریم زیاد خوشایند نیست به همین دلیل داشتن یک سایت که در صفحه نمایش های مختلف درست نمایش دهد اجباری است و برای گوگل خیلی مهم است و از موارد مهم سئو فنی می باشد و اگر سایت شما از اول ریسپانسیو نباشد رتبه شما آسیب خواهد دید.

رفع ارور های 404 در سایت

ارور 404 زمانی نمایش داده می شود که URL بازدید شده در سایت شما وجود نداشته باشد یا آن را حذف کرده باشید که برای بهینه سازی این صفحه نیاز است که به زبان ساده و زیبا بگوید که این صفحه دیگر در دسترس نیست و به کاربر پیشنهادات جایگزین بدهید و بازگشت به صفحه اصلی را راحت تر کنین البته نباید یادمان برود صفحاتی که پاک کردیم را ریدایرکت 301 بدیم تا  ارور 404 نگیرند.

فعال کردن AMP برای افزایش سرعت سایت در موبایل



AMP قابلیتی است که برای افزایش سرعت توسط گوگل ارائه شد وقتی شما از این قابلیت استفاده می کنید با استفاده از کش مخصوص گوگل سریعا آن صفحات به کاربر نمایش داده می شوند صفحات AMP به دلیل کاربران زیاد که از موبایل استفاده می کنند از طریق نتایج Google Mobile قابل دسترسی هستند.

بهینه سازی نقشه سایت

یکی از مهمترین عناصر سئو فنی، بهینه سازی نقشه سایت است که فایل XML و تمام صفحات، پست های موجود در وب سایت شما را فهرست بندی می کند. بهینه سازی نقشه سایت بسیار ساده است فقط برای این کار کافیه صفحات برچسب، صفحات نویسنده یا سایر صفحاتی که به تنهایی محتوای اصلی ندارند را در نقشه سایت خود وارد نکنید.

نتیجه گیری

در آخر می بینیم که سئو فنی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بهینه سازی کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند وب سایت شما را بدون هیچ مشکلی ایندکس کنند.

منبع: مقاله سئوی تکنیکال سایت تهران لرن


11423340
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است