فرهنگی‌هنری 07:01 - 31 شهریور 1403
مدیرعامل تلوبیون گفت: در تلاشیم نوروز امسال یک برنامه با حضور مجریان هوش مصنوعی داشته باشیم، که البته رسیدن به آن سخت است.

تلاش تلوبیون برای تدارک برنامه نوروزی با حضور مجریان هوش مصنوعی

در آخرین روز نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» بود، که احمد خورشیدی، مدیرعامل تلوبیون در نشست آیین رونمایی از سه پروژه هوش مصنوعی پلتفرم تلوبیون در حوزه‌های مختلف اجرایی و محتوایی خبر داد که در تلاشیم نوروز امسال یک برنامه با حضور مجریان هوش مصنوعی داشته باشیم، که البته رسیدن به آن سخت است.

مدیرعامل تلوبیون با بیان اینکه طبق توافق‌نامه کانون مجریان رسانه‌های دیداری با ما قرار است ۱۰ مجری برتر از لحاظ تکنیکی و فنی به تلوبیون معرفی شود، تا ما اطلاعات آنها را استخراج می‌کنیم و به یک مجری مبتنی بر هوش مصنوعی برسیم، افزود: مثلاً فلان مجری انسان‌نما با تکنیک محمد سلوکی، احسان علیخانی و ... به اجرا بپردازد.

خورشیدی در پاسخ به این سوال که چه اصراری دارید از مجری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید، که از سبک مجریانی مانند محمد سلوکی، احسان علیخانی و ... استفاده می‌کند. آیا این ربات‌ها جای چنین مجریانی را نمی‌گیرد؟ توضیح داد: خیر، این ربات‌ها جای مجریان ما را نخواهد گرفت. ما چرا با کانون مجریان رسانه‌های دیداری تفاهم‌نامه امضا کردیم؟ چون باید حقوق مجریان حفظ شود. کسی نمی‌تواند با چهره محمد سلوکی اجرا کند؛ چون او نسبت به خودش و اجرایش از حقوق معنوی برخوردار است. در دنیا هم همین است. اگر کسی می‌خواهد از صدای فلان هنرپیشه استفاده کند، باید با فلان شخص قرارداد ببندد.

وی در پاسخ به این سوال که سال گذشته بود که خبر رسید قرار است سال آینده از اولین شبکه خبری جهان که به طور کامل توسط هوش مصنوعی تولید شده، رونمایی شود. چرا شما تصمیم نگرفتید بدون تقلید از مجریان شاخص کشور چنین مجری را طراحی کنید؟ تصریح کرد: آنچه به این کار ارزش می‌دهد این است که اتفاقاً افراد حقیقی پشت مجریان انسان‌نما باشند. الان جلسات، سمینار‌ها و میزگرد‌های فراوانی در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود. اگر شما بتوانید برای اجرای این جلسات مجری‌ای به انتخاب خودتان انتخاب کنید و هزینه‌ای هم بابت حقوق مجری بپردازید، جذاب است.

مدیرعامل تلوبیون در پاسخ به این سوال که چقدر این مجریان می‌توانند به حوزه‌هایی نظیر گویندگی اخبار ورود کنند؟ افزود: حتماً می‌توانند ورود کنند؛ ولی ما بابت گویندگی اخبار صحبت‌هایی نداشتیم. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی


12094737
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نویسنده و کارگردان سینما گفت: سکوی نمایشی نوپای فیلمیز با قابلیت پوشش دوازده زبان اقوام کشور به دوبله فیلم و سریال‌های ایرانی می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نویسنده و کارگردان سینما گفت: یک سکوی نمایشی نوپا به دوبله فیلم و سریال‌های ایرانی با ۱۲ زبان مختلف اقوام ایرانی می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم در حدیثی به اهمیت وقف و صدقه پرداخته‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر نقش فخرالدین گفت: اگر توفیق نصیبمان شود و خستگی از تن آقایان حسینی، سلطانی و امیرجهانی در رفته باشد، شاید فصل دوم «طوبی» ساخته شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صفحه ویژه فیلم و سریال‌های مرتبط با بازگشایی مدارس و دانشگاه در تلوبیون راه‌اندازی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجید قناد گفت: جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان با نظم بسیار خوبی در اجرا شد و معتقدم حضور در این جشنواره به معنای برنده شدن است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در هفته‌ای که گذشت سینمای ایران بیش از ۳۶ میلیارد تومان فروش داشت این درحالی است که سینمای ایران در هفته گذشته ۳۵ میلیارد تومان فروخت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل تلوبیون گفت: در تلاشیم نوروز امسال یک برنامه با حضور مجریان هوش مصنوعی داشته باشیم، که البته رسیدن به آن سخت است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در پی درگذشت محمود حکیمی، نویسنده و پژوهشگر و مترجم علوم اسلامی، رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) در ۱۷ ماه ربیع‌الاول، مراسم جشن و شادی در هیأت‌ها، اماکن متبرکه و مساجد کشور برپا می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است