بازار 18:57 - 05 اردیبهشت 1402

استانداردهای مربوط به گریس نسوز

در مورد گریس نسوز، وجود استانداردها ضروری هستند. برای اطمینان از ایمنی و کارایی، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید رعایت شود. رعایت این استانداردها برای اطمینان از ایمنی و کارایی یک گریس نسوز ضروری است. مهم است که گریسی را انتخاب کنید که تمام این الزامات را برآورده کند. باید اطمینان حاصل شود که این گریس می‌تواند در برابر گرمای زیاد و سایر شرایطی که در معرض آن قرار می‌گیرد، مقاومت کند.

در اینجا برخی از مهم‌ترین استانداردهای گریس نسوز که باید از آن‌ها آگاه باشید آورده شده است.

 

گریس نسوز

گریس‌های نسوز، مواد نیمه‌جامدی هستند که از ترکیب یک غلظت‌دهنده مانند صابون، یک روغن پایه و افزودنی‌های خاص تولید می‌شوند. معمولاً نقطه قطره‌ای شدن گریس‌های نسوز بالای 180 درجه سانتی‌گراد است. گریس‌های نسوز در هنگام تماس با سطوحی که دمای آن‌ها حتی تا 900 درجه سانتی‌گراد هم بالا می‌رود، کاربرد دارند و ترکیبات آن‌ها شامل:

  • روغن پایه که ممکن است معدنی، گیاهی، مصنوعی یا ترکیبی از آن‌ها باشد،
  • حداقل یک غلیظ کننده گریس (سولفونات کلسیم یا صابون مبتنی بر لیتیوم)، و
  • آب (به عنوان جز اصلی ترکیب) است.

 

ویژگی‌های گریس نسوز

معیار مهم برای تأیید گریس‌های نسوز، گرانروی و یا ویسکوزیته است که روغن پایه آن را تشکیل می‌دهد. هرچه شاخص گرانروی روغن پایه در گریس نسوز بیشتر باشد، آن روغن برای تهیه گریس نسوز، گزینه مناسب‌تر است.برای مشاهده فهرست برترین گریس‌های نسوز در 1401 بر اساس دیدگاه کاربران وارد شوید.

 

استانداردهای گریس نسوز (سیالات مقاوم در برابر آتش)

اصطلاح "مقاوم در برابر آتش" اغلب به اشتباه تفسیر می‌شوند و گاهی اوقات بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند. هیچ ویژگی یا متریک واحدی وجود ندارد که مقاومت نسبی در برابر آتش را نشان دهد. معیارهایی مانند نقطه اشتعال، نقطه آتش‌سوزی و دمای خود اشتعال، فاکتورهای مفیدی هستند، اما کل داستان را بیان نمی‌کنند. به همین دلیل، اکثر سیالات با شرایط سخت آزمایش می‌شوند و اگر بتوانند آزمایش‌ها و شبیه‌سازی‌های مختلف را پشت سر بگذارند، به عنوان گریس "مقاوم در برابر آتش" یا گریس نسوز شناخته می‌شوند. در این بخش معیارها و استانداردهایی را برای تأیید نسوز بودن گریس بیان می‌کنیم:

  • Factory Mutual Research Corporation (FM): معیارهای کلیدی را برای آزمایش مقاومت در برابر آتش ایجاد کرد. FM هر گریس یا روان‌کننده، میزان "مقاومت در برابر آتش" را آزمایش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که معیارهای مختلف را برآورده می‌کند. FM 6930 استاندارد سیالات هیدرولیک است و به 3 سطح 0، 1 و 2 طبقه‌بندی می‌شود. این استاندارد فقط اشتعال‌پذیری سیال را اندازه‌گیری می‌کند و سایر عوامل روان کننده را در نظر نمی‌گیرد.
  • اداره ایمنی و سلامت معدن (MSHA) نیز تست‌ها و استانداردهای خاص خود را برای گریس‌های نسوز مورد استفاده در معادن و کاربردهای زیرزمینی ارائه می‌کند. آزمایش دقیق آن‌ها نسبت به FM خسارت‌های بیشتری ایجاد می‌کند. هر دو فاکتور، دارای برنامه‌های حسابرسی و بازرسی دقیق هستند تا اطمینان حاصل شود که گریس‌های مقاوم در برابر آتش، مطابق با استانداردهای مشخص شده، تولید می‌شوند.
  • ماندگاری

هنگام جایگزینی گریس با گریس نسوز، باید قبل از راه‌اندازی مجدد تجهیزات، سازگاری آن با قطعات در نظر گرفته شود. تخلیه دقیق دستگاه، احتمال بروز هرگونه مشکل ناسازگاری را کاهش می‌دهد.

  • گریس‌هایی که درصد آب در ترکیبات آن‌ها زیاد است، برای اطمینان از عملکرد مناسب نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند. آب یک محیط عالی برای باکتری‌ها فراهم می‌کند. با افزایش دما، آب تبخیر می‌شود و برای اطمینان از اینکه خواص خنک‌کنندگی گریس کاهش نیابد، با آن را با گریس نسوز جایگزین کرد. سطح pH باید همراه با خورندگی و محافظت در برابر سایش کنترل شود. برای به حداکثر رساندن اثربخشی و ماندگاری، پیروی از شیوه‌های نگهداری مناسب مهم است.
  • مانند هر روغن دیگری، سیالات مقاوم در برابر آتش در گرما تجزیه می‌شوند و پایداری اکسیداتیو را کاهش می‌دهند. توجه به مقادیر تست اکسیداسیون مخزن تحت فشار چرخشی (RPVOT) برای اطمینان از پایداری اکسیداتیو کافی سیال شما مهم است.

 

 

استانداردهای گریس نسوز دستورالعمل‌هایی هستند که توسط سازمان‌های صنعتی تنظیم می‌شوند و الزامات خاصی را برای گریس نسوز تعریف می‌کنند. این استانداردها کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که گریس الزامات عملکرد و ایمنی مورد نظر را برآورده می‌کند. به عنوان مثال، انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) مجموعه‌ای از استانداردها را برای گریس نسوز تنظیم کرده است که باید رعایت شود تا محصول به عنوان "گریس مقاوم در برابر آتش" شناخته شود.

 

منبع:

https://www.twinoils.com/news/what-are-fire-resistant-lubricants/

 

 


11874182
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است