سیاسی 21:14 - 29 اردیبهشت 1401

روابط سازنده کشورهای همسایه مؤثرترین عامل تقویت امنیت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در دیدار «شاهین مصطفی‌اف» معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری با جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند، گفت: اجرای کامل توافقات تهران و باکو در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و ترانزیتی نیازمند برداشتن گام‌های عملی از سوی آذربایجان است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله آذربایجان است، اظهار کرد: وجود روابط سازنده، بر پایه منافع متقابل میان کشورهای همسایه به ویژه ایران و آذربایجان مؤثرترین عامل در حفظ و تقویت امنیت منطقه است.

رئیسی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار کرد: ایران و آذربایجان پیش از اینکه همسایه باشند؛ هم‌کیش، هم فرهنگ و دارای روابط خویشاوندی هستند. نباید اجازه داد هیچ عاملی به روابط صمیمی دو کشور آسیب وارد کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دلسوز کشورهای جهان و منطقه نیستند، تصریح کرد: وجود روابط سازنده و بر پایه منافع متقابل میان کشورهای همسایه منطقه به ویژه ایران و آذربایجان مؤثرترین عامل در حفظ و تقویت امنیت منطقه است.

«شاهین مصطفی‌اف» معاون نخست‌وزیر آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به ملاقات رؤسای جمهور دو کشور ایران و ‌آذربایجان در عشق‌آباد ترکمنستان اظهار کرد: دیدار شما با آقای علی‌اف در عشق‌آباد تاریخی بوده و صفحات جدیدی در تاریخ روابط دو کشور گشوده است.

«مصطفی‌اف» با تأکید بر اینکه جمهوری آذربایجان مصرانه پیگیر اجرایی شدن توافقات بین دو کشور است، از برنامه‌ریزی برای ایجاد طرح‌ها و توافقات جدید در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و ترانزیتی به منظور توسعه روابط بین دو کشور خبر داد و تأکید کرد: روابط ایران و آذربایجان در همه بخش‌ها پیشرفت، رشد و توسعه پیدا کرده است.

معاون نخست‌وزیر آذربایجان با تأکید بر اهمیت و قدردانی از تلاش‌های ایران برای اجرایی شدن سوآپ گازی بین ترکمنستان و آذربایجان، گفت: آذربایجان به دنبال افزایش ظرفیت سوآپ گازی با همکاری ایران است و در عین حال خواهان اجرای طرح سوآپ برق نیز از ترکمنستان به آذربایجان از مسیر جمهوری اسلامی ایران هستیم.


11566914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است