استانی 16:50 - 19 اردیبهشت 1400

مرکز انتقال خون کرمانشاه در روز عید سعید فطر باز است

پژمان صالحی فر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به افزایش ۱۲ درصدی نیاز به خون و فرآورده‌ای آن در مراکز درمانی، مرکز انتقال خون استان کرمانشاه در روز عید سعید فطر از ساعت هشت صبح تا ۱۸ بعد از ظهر پذیرای اهداکنندگان خون خواهد بود.

وی با اشاره به نیاز روزانه ۱۵۰ واحد خونی و پلاکت در مراکز درمانی افزود: علاوه بر بیماران سرطانی و تالاسمی و بیماران خاص که نیاز دائمی به خون دارند با پایان ماه مبارک رمضان و کاهش تعداد مبتلایان به کرونا عمل‌های جراحی افزایش یافته و نیاز مراکز درمانی بیشتر می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در شب‌های قدر از ۱۸ تا ۲۳ ماه رمضان ۵۴۳ نفر برای اهدا خون مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شب‌های قدر اهدا خون ۱۴.۷ درصد رشد داشته است.

صالحی فر با اشاره به اهمیت اهدا خون بیان کرد: خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی به هیچ روش دیگری بجز اهدا مستمر قابل تأمین نیست و عمر فرآورده خونی پلاکت تنها سه روز بوده و اهدا خون هر نفر جان سه بیمار نیازمند به خون را نجات می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان مرکز اهدا خون از ساعت هفت صبح الی ۲۳ شب در سه نوبت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آماده پذیرش مردم نوع دوست کرمانشاه خواهند بود.


11059094
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است