استانی 12:56 - 03 بهمن 1399

۷۰ میلیارد ریال اجرای نیت موقوفات در زنجان انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی افزود: اجرای امینانه وقف خیرین، اجرای نیت واقف، امانتداری موقوفات، جلوگیری از طمع‌ورزی به موقوفات و ترویج وقف با نیت‌های به روز از اولویت‌های اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به وجود ۸۰۰ نیت در موقوفات استان زنجان گفت: نیات وقف‌های مختلف متفاوت است و اوقاف نیز بر همین اساس عمل می‌کند، چرا که اجرای امینانه نیات وافقین خیر اندیش مهمترین وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه است.

کرمی افزود: در زمان کنونی موضوعات متعددی برای فرهنگ وقف وجود دارد که وقف در امور فرهنگی، پزشکی، علمی، آموزشی، محیط زیست و ترویج دین از جمله آنها است.

وی با اشاره به اینکه وقف رفع کننده کمبودها و نقایص در جامعه است، گفت: واقف دردهای جامعه را درد خود می داند و برای رفع دردهای جامعه مال خود را وقف کرده و نام خود را در تاریخ ثبت می‌کند.

کرمی افزود: همه می‌توانیم به نوعی واقف باشیم و آن کمک در وقف‌های مشارکتی است که یکی از این نوع مشارکت‌ها برطرف کردن مشکلات شهرستان با کمک خیرین و نیکوکاران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: می‌توان با اندک مال خود به وسیله وقف مشارکتی، جامعه را از برخی مشکلات نجات داد که این خود نوعی اقتصاد مقاومتی خواهد بود.


10915375
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است