سیاسی 13:58 - 19 اردیبهشت 1400
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فایل صوتی منتشر شده از گفت و گوی وزیر امور خارجه و سخنان اخیر معاون وی معتقد است که این اظهارات در راستای ارائه وارونه تاریخ است.

ذوالنوری خطاب به مردان دیپلماسی: شما مدیون میدان هستید

به گزارش ایسنا،  مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم  و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مجلس در بخشی از نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر خارجه با بیان این که «اینکه بگویند فایل صوتی قرار نبود منتشر شود چنین چیزی نیست» مدعی شد:  این فایل صوتی دونسخه بوده است یک نسخه در اختیار وزیر و یک نسخه هم در اختیار مجموعه تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری، از کجا این فایل صوتی به بیرون داده شد؟ اگر در زبان دولتی ها گفته شد این توطئه صهیونیست ها است، سوال ما هم این است صهیونیست ها چگونه در مجموعه شما چنین نفوذی دارند که مطالب سری و فوق سری باید فورا در اختیار آن ها قرار گیرد؟

وی افزود: پس چرا در مقابل برخی از اقدامات مانند سریال گاندو برآشفته می شوید که موضوع نفوذ را مطرح می کنند؟ چرا چنین نفوذی در مجموعه دولت ما وجود دارد؟ چرا آن ها باید چنین مسائلی را در اختیار بگیرند؟

ذوالنوری عنوان کرد: شاهد هستیم که امنیت ملی نشانه رفته است، سخنانی گفته می شود که حتی وزیر خارجه وقت آمریکا تکذیب می کند، مطالبی مطرح می شود که روسیه و لاوروف تکذیب می کند، حرف هایی زده می شود  تا حال که در قالب مذاکرات وین در حال اخذ حقوق مردم هستیم در مجموعه همپینانمان و مدافعانمان انشقاق ایجاد شود و روسیه و چین هم پشت تیم مذاکره را خالی کنند، چرا چنین اقداماتی صورت می گیرد؟

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم چنین خطاب به  عراقچی با بیان این که «به چه حقی در صحبت های خود می گویید که ما وجود دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی را تمدید می کنیم؟ » ابراز عقیده کرد:  آیا نمی خواهید پالس بدهید که رفع تحریم ها به تاخیر بیفتد؟ آیا نمی خواهید گرا بدهید که آنها تهدید شما و قانون مجلس را جدی نگیرند؟ چرا میدان را می زنید؟ چرا القا می کنید که در مملکت میدان و نظامیان حاکم هستند؟ کیست که نداند که در جمهوری اسلامی و در امور کلی اینچنینی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند شورای عالی امنیت ملی اتخاذ تصمیم می کند و آقای ظریف طبق گفته خود شما در این فایل صوتی در شورای عالی امنیت ملی از ۵ رای فقط یک رای نظامی وجود دارد، ولی چرا به گونه ای القا می کنید که ما هزینه میدان را در دیپلماسی می دهیم؟ شما چه داشتید که شما را تحویل بگیرند؟

نماینده مردم قم عنوان کرد: میدان را بزنید و اقتصاد درستی تحویل این مردم داده اید؟ می خواهید با مردم گرسنه از دشمن امتیاز بگیرید؟ شما که اقتصاد را نابود کردید، گفتید چرخ صنعت و اقتصاد بچرخد آیا امروز صنعت و اقتصادی برای کشور گذاشته اید؟ اگر اقتصادی هم هست آیا چرخی برای آن باقی گذاشتید؟ با کدام امکان قصد امتیاز گرفتن داشتید؟ 

وی در پایان اضافه کرد: شما مدیون میدان هستید. شما نه اقتصاد درستی داشتید و نه پول زیادی داشتید، منطقه را هم رها کردید و اکنون فقط کشورهایی در منطقه با ما هستند که تحت تاثیر میدان بوده اند، اگر اینها را نداشتید با چه چیزی باید سر میز مذاکره به عنوان بضاعت، آورده و پشتیبان سعی می کردید امتیاز بگیرید؟ هرچه دارید در برجام از توان موشکی است، چرا اروپا در برجام باقی ماند؟ چون اروپا به آمریکا می گوید برد موشک های ایران به شما نمی رسد اما به خاطر توان موشکی، من مجبورم در برجام بمانم، چرا تاریخ را وارونه جلوه می دهید؟

انتهای پیام


11058758
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است