استانی 18:41 - 13 خرداد 1402

امام (ره) احیاگر معنویت برای همه بشریت بود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رمضان شریف امروز شنبه در مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در جمع مردم شهرکرد گفت: افق آینده انقلاب اسلامی مثل آفتاب درخشان و روشن است، نسل جدید ما بداند گام دوم انقلاب اسلامی، گامِ پیشرفت است.

وی تصریح کرد: در جغرافیای ایران اسلامی شخصیت‌های بزرگی در مقاطع مهم تاریخی روز پیدا کردند و مورد اقبال مردم واقع شدند؛ اما امام (ره) بنیانگذار انقلاب و معمار کبیر انقلاب اسلامی یک استثنا است.

سردار شریف، افزود: امام (ره) احیاگر معنویت و دین گرایی و ارزش‌ها نه برای ایران اسلامی و ما شیعیان و مسلمانان؛ بلکه برای همه بشریت بودند.

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه با اشاره به گذشت ۳۴ سال از ارتحال حضرت امام (ره)، تصریح کرد: امروز بیانات امام (ره)، تدبیرهای امام (ره)، راهبردهای امام (ره)، که تجمیع آن را در وصیت نامه سیاسی الهی ایشان می‌بینیم، افق روشنی را در مقابل جامعه بشریت می‌گذارند.

سردار شریف با اشاره به گرفتاری‌های متعدد و بروز هزاران مصیبت بر جامعه بشری بر اثر تحکّم اندیشه‌های بشریِ نظام‌های ظالمی که جز به ثروت اندوزی و رفتار استکباری چیزی برای ارائه به بشر در این کره خاکی ندارند، اظهار کرد: حضرت امام (ره) مجدداً تعالیم پیامبران الهی را که برگرفته از وحی الهی بود برای مردم ما احیا کردند.

وی گفت: امام (ره)، مشی پیامبر اکرم و مشی مدیریتی امیرالمؤمنین را که برگرفته از قرآن کریم و وحی الهی است و منطبق ترین شرایط را با فطرت همه انسان‌ها دارد را احیا کردند. رهبر معظم انقلاب ذره‌ای از آرمان‌های امام کوتاه نیامدند.

سردار شریف تأکید کرد: خدا را شاکریم که امام ملت مقاومی را هم تربیت کردند و این ملت با عزمی راسخ از ۱۵ خرداد ۴۲ یعنی ۶۰ سال قبل تا به امروز علی رغم همه طراحی‌ها و توطئه‌ها و دسیسه چینی‌های دشمن، این صراط مستقیم را رها نکرده و برای آن هزینه پرداخته و استقامت کردند و به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، امروز نظام جمهوری اسلامی از همیشه بالنده‌تر و توفنده‌تر به پیش می‌رود.

وی، تلاش دشمنان برای القای دوگانگی در مسیر امامین انقلاب را یادآوری کرد و گفت: خدای بزرگ را شاکر هستیم که دشمنان ما که در طول این سال‌ها بویژه بعد از ارتحال حضرت امام تلاش کردند بگویند راه امام چیز دیگری بود و رهبر انقلاب چیز دیگری را پیگیری می‌کرد؛ اما به برکت نور ولایت و خورشید امامت رهبر معظم انقلاب مستحکم و استوار همان آرمان‌های امام را دنبال کردند و همه غیض دشمن دقیقاً برای همین است که رهبر معظم انقلاب ذره‌ای از آرمان‌های امام کوتاه نیامدند.

امامین انقلاب مردم را سرمایه اصلی انقلاب می‌دانند

سخنگوی سپاه افزود: چکیده وصیت نامه سیاسی الهی امام بیشترین کلیدواژه ای که تکرار شده استقلال ملت ایران در همه ابعاد بوده است و رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌ها همواره استقلال کشور را گوشزد کرده‌اند و همواره از مسئولین کشور مطالبه کرده‌اند و این دقیقاً یکی از آرمان‌های اصلی امام راحل بود.

سردار شریف تصریح کرد: تداوم جمهوریت نظام، تداوم مشارکت مردم، تداوم اعتماد به نیروی عظیم مردم مسلمان ایران، همواره مورد تأکید امام بوده است. در انقلاب، در دفاع مقدس، در سازندگی کشور، امام همواره مردم را به عنوان موتور محرکه و تأثیرگذارترین عامل برای پیشرفت کشور می‌دانستند و دقیقاً همان چیزی است که رهبر انقلاب در طول این سال‌ها همواره به آن تأکید داشتند و همواره آن را به عنوان سرمایه اصلی می‌دانستند و بارها و بارها تأکید کرده‌اند که مردم محور حرکت و سرمایه اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند.

سخنران مراسم بزرگداشت ارتحال امام در شهرکرد گفت: در وصیت نامه سیاسی الهی امام و تدابیر حکومتی امام در دوران حیاتشان، غفلت نکردن از دشمن یکی از مؤلفه‌های مورد تأکید امام بوده و رهبر معظم انقلاب لحظه‌ای ملت ما را از توجه دادن به دشمن و طراحی‌های دشمن غافل نکرده‌اند.

سردار شریف با اشاره به اعتراف دولتمردان آمریکایی مبنی بر خنثی شدن برنامه ریزی و طراحی‌های چندساله آنها علیه انقلاب اسلامی با یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: علت اینکه در طول این سال‌ها به ویژه سال‌های اخیر، دشمن همه تلاش خودش را گذاشته که به جایگاه رهبری و شخص رهبر معظم انقلاب تهاجم کند، در همین نوع اداره حکومت و تداوم راه امام و پیمودن راه امام برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

دشمن به دنبال القای تصویر غیرواقعی از دوران پهلوی در ذهن جوانان است

وی، با اشاره به نوع رهبری در کشورهای مختلف دنیا و سرنوشت ملت‌های مختلف همچون مصر، عراق، لیبی و …، اظهار کرد: نعمت رهبری، نعمت الهی است و مردم و جوانان ما قدر این هدیه الهی را بدانند.

سردار شریف با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای دور کردن مردم از انقلاب با بزک کردن دوران پهلوی، جدایی بخش‌های بزرگی از سرزمین ایران و غارت کشور در دوران قبل از انقلاب را یادآوری کرد و تصویرسازی دروغین از بیرون مرزهای ایران اسلامی و سیاه نمایی درون کشور را گزاره‌ای دانست که بارها و بارها در طول ۲۴ ساعت بر آن تأکید می‌کنند تا تصویر غیرواقعی در ذهن جوانان ما قالب کنند.

وی، شرایط اروپایی‌ها در زمستان گذشته به خاطر درگیری غیرمستقیم در مدت کمتر از یک سال جنگ اوکراین را با ایستادگی ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس مقایسه کرد و افزود: حضرت امام (ره) فرزندانی را تربیت کرد که با تمام وجود خودشان پایبند آرمان‌های اسلام و امنیت این کشور بودند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور جدا شود.

سخنگوی سپاه، با اشاره به حضور جانبازان شیمیایی ناشی از حمایت آلمانی‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و کشورهای منطقه از رژیم بعث عراق، تربیت یافتگان مکتب انقلاب و امام و دوران رهبری مقام معظم رهبری و ارائه چهره‌هایی همچون سردار سلیمانی به جهان و شکست داعش در منطقه را نشانگر عظمت جمهوری اسلامی دانست.


11907244
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است