بازار 08:34 - 07 مرداد 1403

مدارک لازم برای دریافت ی عمان: راهنمای کامل

 

 

عمان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار و زیبای خاورمیانه است که ایرانی‌ها هم مانند سایر مردم جهان تقاضای زیادی برای سفر به آن را دارند. طبیعت بکر، سواحل تماشایی، مراکز خرید و هتل‌های مدرن و مجلل و مردم خونگرم این کشور از دلایلی هستند که عمان را به یک مقصد سفر بی‌نظیر تبدیل می‌کنند. برای سفر به عمان قبل از هر چیز باید ویزای عمان را دریافت کنید. این ویزا با توجه به قصد شما از این سفر و مدت‌زمان اقامت شما در این کشور انواع مختلف و شرایط متفاوتی دارد. در این مقاله به ویزای این کشور و نکاتی می‌پردازیم که برای دریافت این ویزا باید بدانید.





 





پرطرفدارترین ویزاهای کشور عمان و شرایط اخذ آن

کشور عمان هم مانند سایر کشورها برای متقاضیان ورود به خاک خود با توجه به هدفی که دارند و مدت‌زمان مورد نظرشان برای اقامت، انواع مختلفی از ویزا را صادر می‌کند. پرطرفدارترین ویزاهای کشور عمان عبارتند از ویزای توریستی، ویزای کاری و ویزای تحصیلی این کشور که هریک شرایط و مدارک مختلفی دارد. در ادامه شما را با این ویزاها آشنا می‌کنیم.





ویزای تحصیلی کشور عمان برای ایرانی‌ها

اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های عمان را داشته باشید، قبل از ویزا باید از یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این کشور پذیرش تحصیلی بگیرید. بعد از دریافت پذیرش تحصیلی می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. به یاد داشته باشید که ویزای تحصیلی به دارنده خود اجازه اقامت در عمان را تا پایان مدت‌زمان تحصیل خواهد داد.





ویزای کاری کشور عمان برای ایرانی‌ها

ویزای کار عمان هم یکی از ویزاهای پرطرفدار این کشور است. در واقع این ویزا به افرادی که سن آن‌ها بین 21 تا 60 سال باشد اجازه کار و فعالیت‌های تجاری در این کشور را می‌دهد. برای دریافت ویزای کاری از این کشور لازم است از یک شرکت عمانی یک پیشنهاد رسمی شغلی داشته باشید. در واقع باید این نکته را به‌خاطر داشته باشید که کارکردن در عمان نیاز به اسپانسر عمانی دارد. این اسپانسر باید اعلام کند که به تخصص شما نیاز دارد و برای گرفتن ویزای شما و مجوزهای لازم از اداره وزارت کار این کشور اقدام کند. این ویزا یک مجوز 2 ساله است که درصورت تجدید، قرارداد شما تمدید می‌شود.





ویزای توریستی کشور عمان برای ایرانی‌ها

ویزای توریستی کشور عمان در واقع پرطرفدارترین ویزای این کشور به‌خصوص برای ایرانی‌هاست. این ویزا مجوز ورود و اقامت در این کشور برای بیشتر از 14 روز است. دارنده این ویزا می‌تواند به‌مدت حداکثر 30 روز در این کشور اقامت داشته باشد. همچنین از زمان صدور این ویزا تا 3 ماه اعتبار دارد و دارنده این ویزا باید در این سه ماه حتما به عمان سفر کند. درخواست این ویزای عمان حتما باید از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر که مورد تایید اداره مهاجرت این کشور باشد، ارسال شود و نیازی به حضور متقاضی در سفارت ندارد. در ادامه می‌توانید چک لیست ویزای عمان را به‌صورت خلاصه مشاهده کنید.





چک لیست دریافت ویزای عمان

شرایط ویزا: پاسپورت با 6 ماه اعتبار، درخواست آژانس مسافرتی و ارائه بلیط برگشت

میزان تمکن مالی: نیازی ندارد

وقت سفارت: ندارد

وقت انگشت‌نگاری و مصاحبه: ندارد

روش اقدام برای دریافت ویزا: به‌صورت آنلاین

اعتبار ویزا: 30 روز با ویزای الکترونیک و 14 روز بدون نیاز به ویزا

ویزای فوری عمان: ندارد

مدت‌زمان پاسخ‌دهی به درخواست ویزا: بین 5 تا 7 روز کاری

روز کاری سفارت عمان: شنبه تا چهارشنبه

کارت واکسن مورد نیاز: ندارد

 









شرایط اخذ ویزای توریستی برای کشور عمان

خوشبختانه شرایط اخذ ویزای توریستی عمان برای ایرانی‌ها کار سخت و پیچیده‌ای نیست. دریافت این ویزا و سفر به کشور زیبای عمان حتی به مدارک مالی، گردش حساب و تراول هیستوری هم نیازی ندارد. بنابراین با انتخاب یک آژانس معتبر مسافرتی خیلی راحت و به‌سرعت می‌توانید ویزای این کشور را دریافت کرده و سفرتان را آغاز کنید. شرایط و مراحل دریافت این ویزا عبارتند از:





  • ارسال درخواست ویزای توریستی

قبل از هرچیز باید یک آژانس واجد شرایط را انتخاب کنید تا درخواست ویزای شما را ارسال کند. به یاد داشته باشید که گرفتن ویزای توریستی کشور عمان نیاز به کفیل دارد و باید حتما از طریق یک آژانس مورد تایید انجام شود. البته درصورتی‌که متقاضی از طرف یکی از شهروندان کشور عمان دعوتنامه داشته باشد، می‌تواند به‌صورت انفرادی هم برای دریافت ویزا اقدام کند. اما در هر صورت بهتر است که ریسک نکنید و از یک آژانس کمک بگیرید تا مراحل اخذ ویزای این کشور را سریع‌تر طی کنید.





  • مشخص‌کردن برنامه دقیق سفر

منظور از مشخص‌بودن برنامه سفر ارائه بلیط رفت‌و‌برگشت هواپیما و واچر هتل و محل اقامت در تمام روزهای این سفر است. این مدارک ثابت می‌کنند که قصد شما تفریح و اقامت کوتاه‌مدت است و برنامه سفر شما کاملا مشخص است. باید دقت داشته باشید که اگر در تاریخ مشخص‌شده کشور عمان را ترک نکنید، مشمول جریمه‌های سنگین خواهید شد.





  • ورود و خروج از مرز هوایی عمان

توجه داشته باشید که ویزای توریستی کشور عمان تنها مجوز ورود و خروج به این کشور از طریق مرزهای هوایی است. بنابراین اگر قصد سفر به این کشور را از طریق مرزهای زمینی داشته باشید، باید ویزای توریستی و گردشگری مخصوص مرزهای زمینی این کشور را درخواست کنید. در غیر این‌صورت با دردسر مواجه خواهید شد.









اخذ ویزای توریستی عمان و سفری خاطره‌انگیز به این کشور با فلای تودی

همان‌طور که گفتیم برای درخواست ویزای توریستی کشور عمان به یک آژانس مسافرتی معتبر نیاز دارید تا درخواست شما را ارسال کرده و مراحل لازم را برای دریافت ویزای توریستی برای شما انجام دهد. اگر قصد سفر به عمان را دارید، نیازی نیست نگران دریافت ویزا باشید، فلای تودی در تمام مراحل اخذ ویزا در کنار شماست. برای کمک‌گرفتن از تیم تخصصی ویزا و کارشناسان این آژانس کافی است، همین‌حالا به وب‌سایت این آژانس سر بزنید، ثبت نام کنید و فرم درخواست ویزای تکمیل شده را برای تیم ویزای فلای تودی ارسال کنید.

کارشناسان بخش ویزا در اولین فرصت با شما تماس گرفته و ضمن بررسی شرایط، مراحل و مدارک لازم را برای شما توضیح داده و درصورت تمایل شما مراحل اخذ ویزا را آغاز می‌کنند. همچنین در این فرصت شما می‌توانید از طریق وب‌سایت فلای تودی برای خرید بلیط رفت‌و‌برگشت هواپیما با بهترین پروازها و مناسب‌ترین قیت‌ها و رزرو هتل و سایر خدمات مورد نیاز خود اقدام کنید. مثل همیشه و در تمام سفرهای داخلی و خارجی به هر نقطه‌ای از جهان فلای تودی در کنار شماست تا سفری راحت و لذت‌بخش را تجربه کنید و خاطرات ماندنی بسازید.

 


12077142
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» دغدغه افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و دچار بی دندانی شده‌اند این است که قیمت بهترین دندان مصنوعی چقدر است و اگر افرادی در سنین کمتر برای دندان مصنوعی اقدام می‌کنند، آیا قیمت دندان مصنوعی ثابت و متحرک متفاوت است؟ همه این‌ها سوالاتی است ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است