بازار 06:41 - 05 مهر 1402

اصول طراحی غرفه های بزرگ

حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و ایجاد غرفه در آن‌ها به عنوان روشی برای معرفی برند و شرکت در نظر گرفته می شود. بنابراین، باید توجه بسیاری بر روی طراحی، ابعاد، نحوه پرزنت، انتخاب رنگ و ... داشته باشید. در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی باید فاکتورهای بسیاری را در نظر بگیرید. غرفه های نمایشگاهی صرفاً مکانی برای قرار دادن محصولات و نشان دادن خدمات نیستند. شرکت در نمایشگاه ها به معنای جلب توجه مشتریان بالقوه است. بنابراین، باید انتظار محیطی بسیار رقابتی را داشته باشید که هر در آن هر شرکت کننده تمام تلاش خود را برای دیده شدن می کند. یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه مخاطبین، طراحی غرفه های بزرگ برای برخی محصولات و خدمات خاص است. غرفه های بزرگ، فضای مضاعفی برای به نمایش گذاشتن محصولات را می دهند. با این حال، برای طراحی غرفه هایی با ابعاد بزرگ باید به نکات و اصول آن توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی آن‌ها می پردازیم.

نکات مهم در طراحی غرفه های بزرگ نمایشگاهی

برای آن که یک غرفه نمایشگاهی با ابعاد بزرگ داشته باشید، ابتدا باید اهداف خود را از ایجاد غرفه به صورت شفاف بدانید. غرفه ها ممکن است بر اساس اهداف مختلفی ساخته شوند. به عنوان مثال، در نمایشگاه شیرینی و شکلات، شرکت های بزرگی که دارای محصولات متنوع تری هستند، نیاز به غرفه های بزرگتری نسبت به شرکت های کوچک با محصولات محدود دارند. طراحی یک غرفه بزرگ برای ارائه محصولات متعدد این فرصت را به بازدید کنندگان می دهد که بتوانند محصولات و خدمات را به راحتی بررسی و تست نمایند. علاوه بر این، زمانی که یک شرکت قصد ارائه چندین محصول و خدمات را دارد به پرسنل بیشتری نیز نیاز خواهد داشت. از همین رو، باید فضای کافی هم برای پرسنل و هم برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته حرارتی چیست؟ + قیمت

متدهای طراحی غرفه های نمایشگاهی

محل قرارگیری غرفه های نمایشگاهی که دارای ابعاد بزرگی هستند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما می توانید در هر بخشی از نمایشگاه، غرفه خود را به نحوی برگزار کنید که نظر بازدید کنندگان را جلب کند. اما قبل از انتخاب موقعیت قرارگیری غرفه باید به فاکتور نظم نیز توجه داشته باشید. وجود نظم و یکپارچگی در سال نمایشگاه باعث می شود بادید کنندگان سردرگم نشده و به دقت محصولات شما را بررسی نمایند. به طور کلی، غرفه های نمایشگاهی در موقعیت های مختلفی قرار می گیرند که هر کدام دارای دسته بندی مخصوص به خود هستند. انواع این دسته بندی ها عبارت اند از :

 

غرفه جزیره ای island stand

غرفه های جزیره ای بهترین حالت برای غرفه های بزرگ هستند. این غرفه ها از چهار طرف به راهرو راه داشته و تمامی بخش های آن قابل دید و دسترسی هستند. در صورتی که قصد ارائه محصولات و خدمات متعددی را دارید، می توانید از این غرفه ها برای نمایش آن‌ها بهره‌مند شوید. در نظر داشته باشید که قوانین و هزینه های مربوط به هر یک از انواع غرفه ها متغیر خواهد بود.

غرفه شبه جزیره end stand

غرفه های شبه جزیره نیز می توانند انتخاب خوبی برای برگزاری یک غرفه بزرگ باشند. زیرا این غرفه ها از سه طرف قابل مشاهده هستند و در صورتی که یکپارچگی با سایر غرفه ها را رعایت کنید، به خوبی می توانید در بین سایر غرفه ها بدرخشید.

غرفه دو بر یا نبشی corner stand

غرفه های نبشی از دو سمت قابل مشاهده توسط بازدید کنندگان هستند. این دسته از غرفه ها نیز در صورتی که دارای ابعاد بزرگی باشند، امکان نمایش محصولات متعدد را خواهند داشت.

غرفه معمولی، ردیفی یا خطی (linear stand row stand)

این غرفه ها معمولاً از سه طرف در کنار سایر غرفه ها قرار می گیرند و از یک سمت به راهرو راه دارند. توصیه می شود عرض این نوع غرفه ها را بیشتر بگیرید تا فضای کافی برای نشان دادن محصولات وجود داشته باشد.

نحوه نمایش برند در طراحی غرفه های بزرگ نمایشگاه

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی بزرگ مزایای بسیاری را در پی خواهد داشت. مهم‌ترین مزیت این امر، امکان به نمایش گذاشتن برند در مقیاس بزرگ است. غرفه های بزرگ نمایشگاهی به صورت بالقوه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کنند. برای آن که بتوانید از این شرایط به نفع خود استفاده کنید، می توانید رنگبندی غرفه را بر اساس رنگ های لوگو و برند شرکت خود انجام دهید. این کار باعث می شود نام و هویت برند شما در ذهن بازدید کنندگان ماندگار شود. شما می توانید با بررسی انواع نمایشگاه های برجسته داخلی و خارجی مانند نمایشگاه ایران پلاست، به وضوح تفاوت بین برندها و نحوه نمایش آن‌ها را مشاهده نمایید. علاوه بر این، با ایجاد غرفه های بزرگ نمایشگاهی در صورتی که قصد تأکید بر روی محصول خاصی را داشته باشید، می توانید قسمتی از غرفه را به آن اختصاص دهید. در واقع با داشتن یک غرفه بزرگ، نیاز نیست تمامی بخش های غرفه را به محصول یکسانی اختصاص دهید و می توانید فضا را به بخش های مختلفی تقسیم کرده و در هر بخش یک یا چند محصول و خدمت را به نمایش بگذارید. 


11996455
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» علی اکبر توسل با راه اندازی «کریپتونگار» محیطی ایجاد کرده که دسترسی به دانش در ارتباط با ارز دیجیتال، ساده، شفاف و قابل فهم باشد، تا افراد بتوانند با اطمینان و آگاهی در این بازار حرکت کنند چرا که رشد خیره کننده و سریع فناوری‌های مالی باعث شده که...
بازار
«پارسی نیوز» لوله و پروفیل استیل یکی از اجزای حیاتی در صنایع مختلف ایران است که در ساختمان‌سازی، نفت و گاز، صنایع غذایی، خودروسازی و تجهیزات صنعتی کاربرد دارد. این محصولات به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی، دوام طولانی و قابلیت شکل‌پذیری، در پروژه‌های صنعتی و...
بازار
«پارسی نیوز» در دنیای امروز که بیشتر خریدها، اشتراک‌ها و خدمات مهم به صورت آنلاین انجام می‌شود، داشتن یک کارت بانکی بین‌المللی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. با وجود محدودیت‌های بانکی بین ایران و خارج از کشور، بسیاری از کاربران ایرانی به دنبال راه‌حل‌های...
بازار
«پارسی نیوز» قیمت سمعک پشت گوشی یونیترون معمولاً در بازه ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان قرار دارد و این تفاوت به امکانات و سطح فناوری مدل‌های مختلف آن برمی‌گردد. تکنولوژی‌هایی که در زمان خرید سمعک یونیترون بررسی می‌شوند، مثل سیستم حذف نویز، پردازنده صدای چند‌کاناله و ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است