استانی 10:42 - 17 مهر 1403
رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار راهی جز عبور از کشاورزی رایج به سمت هوشمندسازی صنعت کشاورزی نداریم.

کشاورزی هوشمند می‌تواند امنیت غذایی کشور را تأمین کند

جمال فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز گفت: مرزهای دانش و فناوری در حال جابه‌جا شدن است و یکی از فن‌آوری های نوین عصر ما که در حال توسعه است، هوش مصنوعی است.

وی افزود: کشورهای دیگر در حال سرمایه گذاری کلان و راهبری در این فناوری نوین و کاربردی هستند که بی شک در عصر پیش رو داشتن و بهره مندی از این صنعت، یکی از مزیت های برتری هر کشوری خواهد بود و اگر ما به این سمت توجه نکنیم، در سال‌های آینده در باشگاه کشورهای حائز هوش مصنوعی جایی نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: مقام معظم رهبری به درستی به این مسأله اشاره کردند و توجه ها را به این سمت هدایت کردند و اگر امروز سرمایه گذاری و توجه مناسب صورت نگیرد، قطعا کشور با عقب گرد روبه‌رو شده و نسل‌های آینده ما را نخواهند بخشید.

وی ادامه داد: امنیت غذایی با صنعت کشاورزی پیوستگی دارد و کشاورزی رایج و امروز ما با چالش‌های جدی روبه‌رو است که آینده آن را پرمخاطره ساخته است و سودآوری و بهره وری در این صنعت بسیار پایین است و تنش‌های محیطی و کمبود آب و فرسایش خاک و آفات مسایلی هستند که تولیدات کشاورزی را تهدید می‌کنند.

فیاضی ادامه داد: فناوری هوش مصنوعی یک ابزار نوین در بهینه سازی شرایط کشاورزی و افزایش بهره وری است و پیش بینی می‌شود هوش مصنوعی می تواند نزدیک بر 25 درصد ارتقای بهره وری را ایجاد کند و ریسک های اقتصادی، تولیدی و محیطی را درست پیش بینی و برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی هوش مصنوعی در دانشگاه کشاورزی خوزستان در بهمن ماه 1403 ادامه داد: این دانشگاه به عنوان یک قطب تخصصی در بخش کشاورزی بنا دارد با حمایت از مراکز دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی یک رهیافت نوین در کشاورزی هوشمند ارایه دهد.



انتهای پیام/341


12102004
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان از آغاز نام نویسی دومین دوره مسابقات آزاد مهارت چاقوسازی در استان خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» سردار سرتیپ دوم پاسدار مسعود باقری نژاد به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی منصوب شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون غذا و دارو علوم پزشکی کرمان، با اشاره به کمبود انواع انسولین های قلمی در کرمان، گفت: کشور در این شرایط قادر به تأمین انسولین قلمی نیست.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شهروندان باید از طریق آموزش های کاربری با ابعاد گسترده دفاع غیرعامل آشنایی یافته تا با تقویت آمادگی های ذهنی و روحی بتوانند در مقابل تهدیدات دشمنان ایستادگی کنند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۱۷ مهر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از برگزاری یادواره 400 شهید ایل خزل 16 در ماه آینده خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، گفت: 153 فقره از اموال مازاد دولت در استان کرمانشاه به ارزش 2465 میلیارد تومان در راستای مولدسازی دارایی های دولت فروش رفته است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار راهی جز عبور از کشاورزی رایج به سمت هوشمندسازی صنعت کشاورزی نداریم.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: شهرداری قم با داشتن 405 بوستان و 35 ورزشگاه روباز، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه ورزش همگانی دارد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رییس شورای شهر اهواز با اشاره به سیاستگذاری کلان در بخش مدیریت شهری گفت: تجارب مدیریت شهری در اهواز ضبط و داده کاوی نمی شود، لذا در هر بحرانی که شکل می گیرد ( مثل بحران آبگرفتگی سطح شهر) اشتباهات قبلی تکرار می شود، که باید این رویه را تغییر...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است