بازار 13:03 - 17 مرداد 1400

تیرآهن وانواع آن

برای اینکه پروژه ساختمانی شما قوی و مقاوم شود ، نه تنها باید دارای نیروی کار عالی باشد ، بلکه باید دارای تیرهای فولادی نیز باشد ، در گزارش امروز به شما خواهیم گفت که آنها چیست و انواع تیرهای فولادی در بازار چیست؟

مواردی که قبل از تهیه تیرآهن باید به آن ها توجه کرد

برای هر خریداری مهم نکته قبل از خرید هر محصولی کفیت و قیمت آن کالا است، در ادامه به نکات هنگام خرید و موارد تخصصی تیرآهن خواهیم پرداخت. اما در ابتدا به نکاتی که هنگام خرید تیرآهن باید رعایت کرد و همینطور موثر ترین عوامل موثر بر قیمت روز تیرآهن خواهیم می پردازیم:

نرخ تیرآهن بسته به مدل و ویژگی های آن بسیار متفاوت است. بنابراین قبل از خرید خود، لازم است نیازهای خود را با توجه به کار انجام شده بررسی کنید. سپس ، فقط باید تیرآهن مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کنید. به طور خاص ، ابعاد و ضخامت آن که حداکثر بار قابل تحمل میلگرد را مشخص می کند. برای کمک به این که تعیین قیمت تیرآهن مد نظر شما چگونه برآورد می‌شود می توانید چند نمونه از این عوامل را در یزر مشاهده کنید:

  • نوع آن ساده هاش و یا نوع لانه زنبوری بودن
  • ابعاد و ضخامت بخش
  • چگالی خطی
  • ظرفیت باربری و در نتیجه مقاومت آن

در خرید تیرآهن باید به این امر توجه کرد تیرآهن در چه مکانی و چه شرایط آب وهوایی قرار است مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین اینکه برای ساخت سازه هایی که سرعت از اهمیت بالایی برخوردار باشد از تیرآهن بهینه تر از استفاده از بتن است اما اگر شرایط مانند امکان آتش سوزی مطرح باشد تیرآهن در مقابل بتن ضعف دارد. از تیرآهن فولادی معمولی نمی توان در شرایط آب وهوایی که رطوبت بیش از اندازه است استفاده کرد. این عامل که از چه جنسی در خرید انواع تیرآهن باید استفاده کرد، درتعیین قیمت تیرآهن مورد نیاز ما نیز نقش دارد.

تیرهای فولادی یکی از مصالح مورد علاقه در پروژه های مختلف ساختمانی هستند ، زیرا کاربردهای گسترده ای دارند و تقریباً در همه سازه ها گنجانده شده است.

برای اینکه پروژه ساختمانی شما قوی و مقاوم شود ، نه تنها باید دارای نیروی کار عالی باشد ، بلکه باید دارای تیرهای فولادی نیز باشد ، در گزارش امروز به شما خواهیم گفت که آنها چیست و انواع تیرهای فولادی در بازار چیست؟

تیرهای فولادی یکی از مصالح مورد علاقه در پروژه های مختلف ساختمانی هستند ، زیرا کاربردهای گسترده ای دارند و تقریباً در همه سازه ها گنجانده شده است.

تیرهای فولادی به منظور حفظ و تحمل زندانیان ، فشارها و همچنین کشش و خم شدن ساخته شده اند.

روشهای متفاوتی برای تولید پروفیل فولادی برای استفاده در ساختمان وجود دارد ، در مورد عناصر سازه ای که به عنوان تیر مورد استفاده قرار می گیرند ، بسته به عملکرد سازه ، تقریباً از تمام روشهای موجود برای ساخت پروفیل ها می توان استفاده کرد.

در بازار انواع مختلفی از تیرها مانند:

تیرهای چند لایه:

مناسب برای استفاده در سازه های ابعاد و پیکربندی های مختلف ، این تیرها را می توان در بخش هایی مانند:

UPN

UPE

IPE

HEA

HE

تیرهای جوش داده شده:

ایده آل برای کاربردهای ساختاری با طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی در انواع مختلف پروژه ها.

تیرهای L:

از جمله مواردی که بیشتر در ساخت و ساز استفاده می شود ، نام آن به دلیل شکل ارائه آن است که بیشتر در ساخت و سازهای تجاری و مسکونی استفاده می شود.

تیرهای فلیچ:

چوب که از فولاد و چوب تشکیل شده است ، برای چسبیدن به هر نوع سازه ای مطلوب است در حالی که فلز به آن استحکام لازم را می دهد

لنگه:

عملکرد آنها این است که در برابر پنجره ها و درها مقاومت کنند ، بنابراین آنها به طور منظم برای همه قابل مشاهده هستند ، زیرا در دهانه دیوارها قرار می گیرند.

استرینگرها:

آنها به عنوان تکیه گاه سازه های معلق در هوا مانند پل ها ، پیاده روها ، گذرگاه ها و سایر موارد عمل می کنند. آنها در سراسر مسیر سازه یکی در کنار دیگری قرار گرفته اند ، به این ترتیب آنها می توانند وزن ساختمان و وسایل نقلیه و افرادی که از آنجا عبور می کنند را تحمل کنند.

از جمله مزایایی که هنگام استفاده از تیرهای فولادی در سازه های خود می توانیم دریافت کنیم عبارتند از:

  • مقاومت بالا
  • یکنواختی
  • دوام
  • شکل پذیری
  • سختی
  • امکانات عالی برای پیوستن به اعضای مختلف.
  • مونتاژ سریع

اکنون که می دانید آنها چیست و انواع تیرهای فولادی موجود در بازار چیست؟ خرید آنها برای پروژه های خود برای شما آسان تر و سریعتر خواهد بود.


11180091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است