بین‌الملل 14:44 - 12 تیر 1403
چند هفته پس از آنکه مردم مجبور شدند به خان یونس ویران شده بازگردند، مقامات اسرائیل دستور تخلیه جدیدی را برای این منطقه صادر کردند.  

واکنش آنروا به آوارگی ۲۵۰ هزار فلسطینی از خان یونس

آنروا دستور مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر «آوارگی اجباری» ۲۵۰ هزار فلسطینی در خان یونس را محکوم کرد.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) آخرین دستور اسرائیل مبنی بر تخلیه خان یونس را محکوم کرده و گفته است که حدود ۲۵۰ هزار نفر باید از خان یونس فرار کنند «هرچند هیچ جایی در غزه امن نیست.»

آنروا در ایکس نوشت: «تنها چند هفته پس از آنکه مردم مجبور شدند به خان یونس ویران شده بازگردند، مقامات اسرائیل دستور تخلیه جدیدی را برای این منطقه صادر کردند. در این شرایط، خانواده‌ها با آوارگی اجباری مواجه می‌شوند.» 

پیش از این فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا طی اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، توجهات را به آواره شدن بیش از ۸۰ درصد از جمعیت غزه جلب کرد. او با اشاره به اینکه، ۱۷ هزار کودک در غزه بدون حمایت رها شده و یا از خانواده‌های خود جدا مانده‌اند، گفت: «در طول جنگ ۴ ماهه غزه، نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر کشته، مجروح یا مفقود شدند. این تقریباً معادل ۵ درصد از جمعیت کل غزه است.» 

لازارینی با تاکید براینکه، درگیری‌ها در غزه ادامه دارد، اظهار داشت: «جنگ بی‌وقفه ادامه داشته، اما برنده‌ای وجود نخواهد داشت. تنها درد، بدبختی و اندوه وجود خواهد داشت.»

مترجم: اعظم پورکند


12069354
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ویدئوی جدیدی که از دونالد ترامپ حین رفتن به بازی گلف منتشر شده، او از بایدن با الفاظ نامناسبی یاد کرده و کامالا هریس را رقیب خود می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام سابق صهیونیست از مراحل پایانی توافق برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد و همزمان گفت که احتمال کارشکنی نتانیاهو در این فرآیند زیاد است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس هند ۶ نفر را در ارتباط با حادثه زیر دست و پا ماندن افراد در مراسمی مذهبی که سبب مرگ ۱۲۱ نفر شد، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه آلمان اعلام کرد به دلیل علامتی که یکی از بازیکنان تیم ترکیه در جام ملت‌های اروپا نشان داد، سفیر این کشور را احضار کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صهیونیست‌ها گزارش دادند در حمله اخیر حزب الله یک سرباز صهیونیستی کشته و چند دیگر زخمی شدند، که نشان از افزایش برد موشک‌های آن است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از وزرای کابینه صهیونیستی خواستار اشغال بخشی از مصر، لبنان، اردن و انداختن بمب اتم روی غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور روسیه در نشست سران سازمان شانگهای تاکید کرد این سازمان به دنبال یک نظام چند قطبی عادلانه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که در میان اعضای سیاسی و امنیتی کابینه صهیونیستی درخصوص توافق اسرا اختلاف نظر وجود دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سالروز استقلال آمریکا ادعا کرد این رژیم حمایت واشنگتن را دارد و به همین دلیل پیروز می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المیادین به نقل از یک منبع گزارش داد که حماس در پاسخ به بسته پیشنهادی آتش‌بس، بر مواضع خود تأکید کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است