استانی 16:21 - 01 بهمن 1400
ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: سال اینده کانون تمرکز دولت رشد اقتصادی و مسائل اقتصادی است که برنامه های مفصلی در این رابطه تهیه و تدوین شده است.

استاندار مرکزی: کانون تمرکز دولت در سال آینده، رشد اقتصادی است

فرزاد مخلص الائمه روز جمعه یکم بهمن در مسجد جامع سنجان اراک اظهار کرد: مشکلات بخش های مختلف کشور یک شبه ایجاد نشده و یک شبه هم رفع نخواهد شد.

وی افزود: دولت باید تا سال ۱۴۰۳ ماهانه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان چک های دولت قبل را پرداخت کند که اینها فشارهای مالی زبادی است، از طرف دیگر فشارهای مالی دولت های استکباری نیز در این شرایط مزید بر علت شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: تمرکز دولت سیزدهم در ابتدای کار بر مهار بیماری کرونا و واکسیناسیون بود که با تلاش های صورت گرفته توفیقات خوبی نیز حاصل شد و از خیلی کشورهای پیشرفته در این زمینه پیشی گرفتیم. امید است این روند نزولی به صفر برسد و سال ۱۴۰۱ را بدون کرونا آغاز کنیم و زندگی مردم به شرایط عادی برگردد.

مخلص الائمه بیان کرد: سال اینده کانون تمرکز دولت رشد اقتصادی و مسائل اقتصادی است که برنامه های مفصلی در این رابطه تهیه و تدوین شده است تا شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم. همه اقشار جامعه در همه جای کشور باید در نقشه راهی که دولت در این خصوص در نظر گرفته نقش آفرینی کنند .

وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم رویکرد حضور مستقیم مدیران کشور در میان مردم است. دولت در صدد ترمیم اعتماد مردم است و این مهم باید به سرعت انجام شود. در همین راستا در استانداری مرکزی به عنوان یکی از ۳۱ سرنشین کشتی کشور همین روحیه را پیش گرفته ایم و باید در این مسیر حضور مستقیم و بلافاصله در میان مردم داشته باشیم تا مشکلات را از نزدیک مشاهده کنیم.

استاندار مرکزی ییان کرد: باید در این بازدید از پروژه ها به یک اولویت بندی برسیم و در چارچوب منابع موجود، مدل های اجرا باید تغییر یابد.

وی بیان کرد: حدود ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که اگر ۳۰ سال بودجه کشور صرف این پروژه ها شود این پروژه ها به اتمام نخواهد رسید. این اتفاق گسترده ترکیبی از خیانت و ناکارآمدی و خباثت و سوء مدیریت است و شاید ریشه برخی به قبل از انقلاب و اوایل دهه ۵۰ برگردد .

مخلص الائمه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات و تغییرات زیادی در جهت توسعه رفاه عمومی انجام شده اما ناکارآمدی ها قدرت دفاع از این حجم اتفاقات گسترده بعد از انقلاب را می گیرد.

وی ادامه داد: در سطح استان مدیرانی بودند که از روز انتخابات یک سند یا نامه هم امضا نکرده و کار را رها کرده اند که از حضور تعدادی مرخص شدیم و اگر باز هم گزارشی در این خصوص باشد برخورد خواهیم کرد.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به گستردگی شهر اراک و قرار گرفتن چهار شهر و ده ها روستا در این شهرستان امکان حضور و رفع مشکلات مردم شهرستان در بازه زمانی کوتاه مدت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه قره کهریز ظرفیت ها و جذابیت های بالای گردشگری و اقتصادی مناسبی دارد گفت: این منطقه به  لحاظ فرهنگی و تاریخی اهمیت بالایی دارد.

وی بیان کرد: منطقه سنجان دارای اهمیت است و امیدواریم در راستای رفع مشکلات مردم این منطقه اقدامات موثری صورت گیرد.

کریمی ادامه داد: ارتقای وضعیت تقسیمات کشوری داوودآباد و روستاهای اطراف در قالب بخش جدید در سالهای قبل دنبال می‌شد و استاندار قول مساعد دادند این مهم در هیات دولت و وزارت کشور پیگیری شود که در همین راستا امیدواریم در روزهای آینده شاهد  ایجاد بخش جدید باشیم.

انتهای پیام 


11420174
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است