استانی 00:58 - 15 اردیبهشت 1400
استاندار خواستار شد
ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم جلوگیری از رسم غلط تیراندازی در مراسم مختلف در استان گفت: از بزرگان و شیوخ تقاضا دارم با عوامل مختلفی که در این راستا خدمت می‌کنند همکاری و این حرکت غلط را نهی و پویشی برای پیشگیری از این حرکات غلط و خسارت‌بار راه‌اندازی کنند.

بزرگان و شیوخ خوزستان رسم غلط تیراندازی را نهی کنند

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جمع خبرنگاران در خصوص رسم غلط تیراندازی در مراسم شادی و عزا اظهار کرد: از زحمات خوب و جهادگانه نیروی انتظامی خوزستان تشکر می‌کنم. یکی از موضوعاتی که در خوزستان موجب زحمت مردم و خسران و زیان جانی و مالی شدیدی در مراسم‌های مختلف شده، در اختیار داشتن اسلحه توسط تعداد زیادی از مردم استان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برخی از اسلحه‌هایی که در دست مردم خوزستان قرار دارند، مجاز و برخی غیرمجاز هستند. داشتن اسلحه، تبعات ایجاد کرده و منجر به حوادثی شده است. از قدیم نیز رسم‌هایی بین اقوام مختلف وجود داشته و به رسم قدیم در جشن‌ها و عزاداری تیراندازی می‌شود. این کار، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و حتی در بسیاری از موارد موجب کشته شدن افرادی به طور غیرعمد شده است.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: این رسومات مربوط به فرهنگ‌های بسیار قدیم هستند؛ در قدیم برای امنیت عشایر و جامعه، داشتن اسلحه نیاز بود اما اکنون این ضرورت از بین رفته است. از طرفی ضرورت‌های قدیم مانند دفاع از جان و مال و ناموس از بین رفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این رسومات خسران زیادی به بار آورده است بنابراین در شورای تامین و مجامع مختلف تصمیم گرفته شد که از این امر ناپسند جلوگیری شود زیرا این امر در زمان خود پسندیده بود و در زمان فعلی پسندیده نیست.

استاندار خوزستان بیان کرد: نیروی انتظامی تاکنون در این خصوص خوب عمل کرده است و نیروهای دیگر هم همکاری می‌کنند. تصمیم کلی این است که این فرهنگ غلط که اکنون منجر به مشکلات عدیده‌ای شده است، کنار گذاشته شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: این کار یک نوع بی‌انضباطی، حرکتی غیرقانونی و حرکتی شرارت‌بار را به دنبال دارد. از شیوخ، بزرگان و کلانتران می‌خواهیم از انجام چنین کاری جلوگیری کنند و برای حفظ جان و امنیت خود و پیشگیری از حوادث، این رسم غلط را بردارند.

وی افزود: در شرایط فعلی که کرونا بیداد می کند، حالت احساسی منجر به اجتماعات بزرگ‌تری می‌شود بنابراین از بزرگان و شیوخ تقاضا دارم با عوامل مختلفی که در این راستا خدمت می‌کنند همکاری و این حرکت غلط را نهی و پویشی برای پیشگیری از این حرکات غلط و خسارت‌بار راه‌اندازی کنند.

استاندار خوزستان گفت: از نظر قانونی نیز همه مسئولان مرتبط و نیروهای نظامی و امنیتی باید تلاش کنند و در جایی که تمرد می‌شود و خلاف قانون و مصوبات عمل می‌شود، باید برخورد قانونی انجام شود.

انتهای پیام


11052769
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است