بازار 07:56 - 11 خرداد 1402

بهترین مارک رنگ مو برای موهای کراتین شده

رنگ مو یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایشی، به خصوص میان خانم‌هاست. این محصول پرکاربرد انتخابی مناسب برای ایجاد تغییری اساسی در ظاهر است. امروزه برندهای زیادی تولیدکننده این محصول پرطرفدار آرایشی هستند و تولیدات هر یک دارای ویژگی‌های به خصوصی است که در زمان خرید و انتخاب رنگ مو باید به آن‌ها توجه کرد.

یکی از نکاتی که در انتخاب رنگ مو اهمیت دارد، وضعیت موها است، برای مثال رنگ موی مناسب افرادی که موهای خود را کراتین می‌کنند با رنگ موی عادی تفاوت دارد. در این مطلب بهترین مارک رنگ مو را برای کسانی که موهایشان را کراتین کرده اند معرفی می کنیم.

آیا می‌توان موهای کراتین شده را رنگ کرد؟

اگر به تازگی موهای خود را کراتینه کرده‌اید یا قصد انجام این کار را دارید، باید بدانید که مهم‌تر از کراتین اصولی، مراقبت صحیح و مناسب از موها بعد از انجام این کار است. کراتینه کردن مو، به معنی صاف کردن موی سر و از بین بردن وز و آسیب‌دیدگی آن با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص است.

با این روش موها تا مدتی صاف می‌مانند و حتی در اثر شستشو هم حالت آن‌ها تغییر نمی‌کند. در بیشتر افراد ماندگاری کراتینه 3 ماه است اما با بعضی روش‌ها مانند استفاده از محصولات سازگار با موهای کراتینه، می‌توان ماندگاری این روش را افزایش داد. یکی از محصولاتی که بعد از کراتین، باید از نوع خاص آن استفاده کرد، رنگ مو است.

به عبارت دیگر، برخلاف تصور بسیاری از افراد، امکان رنگ کردن موهای کراتین شده هم وجود دارد به این شرط که از رنگ موی مخصوص و مناسب موی کراتینه استفاده کنید. برندهای زیادی تولیدکننده محصولات مخصوص موهای کراتین شده هستند که بسیاری از آن‌ها رنگ مو هم تولید می‌کنند.

ویژگی های رنگ مناسب موهای کراتین شده

کراتین کردن تنها ظاهر موها را صاف و مرتب می‌کند و تاثیری در رنگ مو یا جلوگیری از رویش موهای سفید ندارد. در نتیجه حتی با وجود کراتینه هم ممکن است نیاز به رنگ کردن موی خود داشته باشید. رنگ کردن مو در زمان کراتینه بلامانع است، البته اگر از محصولی سازگار و مناسب موی کراتین شده استفاده کنید. در نظر گرفتن چند ویژگی مهم به شما کمک می‌کند تا بهترین و سازگارترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنید. از مهمترین ویژگی های رنگ موی خوب که باید بدانید، می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

عدم آسیب‌رسانی به مو

از مهمترین ویژگی های رنگ موی خوب که باید برای موهای کراتینه در نظر گرفت، می توان به عدم آسیب‌رسانی به ساقه و ریشه مو اشاره کرد. ترکیبات بعضی رنگ ‌ها به گونه‌ای است که باعث سوختن ریشه و از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود.

ساقه موی آسیب‌دیده ظاهری نامناسب دارد و در صورت بروز این مشکل تنها راه درمان مو کوتاه کردن است. حساسیت این موضوع زمانی که مو کراتین شده و در اثر استفاده از مواد شیمیایی کراتین ضعیف‌تر می‌شود، بیشتر نیز هست.

نداشتن مواد حساسیت‌زا

یک رنگ موی مناسب برای موهای کراتینه باید فاقد مواد و اثرات حساسیت‌‌زا باشد. این موضوع نه فقط برای ریشه و ساقه مو بلکه برای پوست سر هم اهمیت دارد. بعضی از رنگ‌ها آسیبی به فولیکول‌های مو وارد نمی‌کنند اما حاوی موادی هستند که روی پوست سر ایجاد آلرژی کرده و باعث مشکلاتی مانند قرمزی یا خارش پوست سر می‌شوند. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از حساسیت به رنگ مو این مطلب از آفتاب آنلاین را مطالعه کنید.

ماندگاری مناسب

ماندگاری یکی دیگر از ویژگی‌های مهم رنگ موی خوب برای موهای کراتین شده است. در صورتی که رنگ انتخابی ماندگاری بالایی داشته باشد، تا مدت زمان طولانی‌تری نیاز به رنگ کردن مجدد مو نخواهید داشت و این موضوع باعث آسیب کمتر به موهای کراتین شده می‌شود.

مقاوم در برابر شوینده‌ها

علاوه بر ماندگاری، مقاومت رنگ مو در برابر شوینده‌ها نیز یک مزیت برای موهای کراتینه محسوب می‌شود. هر چند مواد کراتین خود یک لایه محافظ روی مو ایجاد می‌کنند، اما زمانی که رنگ موی انتخابی نیز چنین ویژگی و تاثیری داشته باشد، ماندگاری کراتین بیشتر می‌شود. البته لایه محافظ ایجاد شده توسط رنگ مو نباید آنقدر ضخیم باشد که درخشندگی مو بعد از کراتین را کاهش دهد.

عاری از آمونیاک

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در انتخاب رنگ برای موهای کراتین شده باید در نظر داشت، فاقد آمونیاک بودن رنگ موی انتخابی است. آمونیاک و سولفات دو مورد از موادی هستند که اثرات کراتین را کاهش می‌دهند و حالت موها بعد از انجام این کار را تغییر می‌دهند. رنگ موهای شیمیایی اکثرا دارای حداقل مقدار آمونیاک هستند، زیرا تغییر PH بدون این ماده اتفاق نمی‌افتد اما بعضی رنگ‌های گیاهی بدون آمونیاک تغییر لازم را در فولیکول‌های مو ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: روشن کردن رنگ مو بدون دکلره

معرفی بهترین مارک های رنگ مو برای موهای کراتین شده  

همان‌طور که گفته شد، مارک‌ها و برندهای مختلفی تولیدکننده رنگ مو هستند که تنها بعضی از آن‌ها، گزینه‌ای مناسب برای موهای کراتین شده می‌باشند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مارک‌های رنگ مو برای موهای کراتینه می‌پردازیم.

رنگ مو ریتون

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین برندهای رنگ مو که نزدیک به 5 دهه از شروع به کار آن می‌گذرد و در کشور ما هم محبوبیت زیادی دارد، رنگ مو ریتون است. در این رنگ ایتالیایی از حداقل میزان آمونیاک استفاده می‌شود، بنابراین تاثیری در موهای کراتین شده نداشته و آسیبی به مو وارد نمی‌کند. بیشتر ترکیبات در محصولات این برند معتبر، گیاهی هستند و اندک مواد شیمیایی در ترکیب نیز فاقد هرگونه حساسیتی می‌باشند.

فرمولاسیون رنگ مو ریتون به گونه‌ای است که باعث افزایش درخشندگی و شفافیت ساقه مو می‌شود. رنگدانه‌های موجود در این رنگ مو به طور کامل ساقه مو را پوشش داده و به همراه ترکیبات گیاهی و موثر مثل روغن آرگان نقش موثری در افزایش درخشندگی و حالت پذیری مو دارند.

شما می توانید برای اطلاع از اینکه رنگ مو ریتون ساخت کجاست و چه ویژگی هایی دارد، به اینجا مراجعه کنید.

رنگ مو palette

این رنگ مو نیز به دلیل داشتن حداقل آمونیاک برای موهای کراتینه مناسب است. طیف رنگی این برند بیشتر شامل رنگ‌های تیره است، به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای خانم‌هایی می‌باشد که به رنگ‌های تیره علاقه دارند.

رنگ مو لوگانا

رنگ لوگانا با مواد گیاهی تشکیل شده و در ترکیبات آن از آمونیاک استفاده نشده است. به همین دلیل کمترین آسیب را به موی کراتینه وارد می‌کند و نه تنها در ماندگاری کراتین اثر منفی نداشته بلکه زیبایی موی کراتینه را دوچندان می‌کند.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: رنگ مو مناسب پوست های سبزه

رنگ مو یومی

از دیگر انواع رنگ‌های مناسب موهای کراتینه، رنگ مو یومی است که در ترکیبات آن از مواد کراتینه استفاده می‌شود. وجود این مواد باعث افزایش نرمی و درخشندگی مو می‌شود. به علاوه در ترکیبات رنگ مو یومی از روغن نارگیل، آلوئه ورا و دیگر روغن‌هایی مانند ماکادیما نیز استفاده می‌شود که علاوه بر حفظ ظاهر مو، به تقویت آن هم کمک می‌کنند.

این رنگ مو تا حد زیادی از خشک شدن و شکنندگی موهای سر جلوگیری می‌کند. زیرا فرمولاسیون آن با کمک ترکیبات طبیعی و گیاهی مثل روغن نارگیل و ویتامین سی تهیه شده است.

رنگ مو ماتریکس

رنگ مو Matrix نیز به دلیل حداقل آمونیاکی که در آن به کار رفته، مناسب موهای کراتینه است. به علاوه این رنگ از تنوع بالایی برخوردار است و به دلیل قدرت پوشش‌دهی بالا حتی موهای کاملا خاکستری را نیز بدون هیچ اثری رنگ می‌کند.

رنگ مو ناتورتینت

این رنگ مو از دیگر رنگ‌های طبیعی و گیاهی است که در ترکیبات آن از مواد حساسیت‌زا استفاده نشده و برای موهای کراتینه نیز آسیب به خصوصی ندارد.

رنگ مو پرستیژ

برند پرستیژ یکی دیگر از برندهای تولیدکننده رنگ مو طبیعی است که با استفاده از تکنولوژی جدید، رنگ‌های خود را بدون آمونیاک تولید می‌کند و هیچ آسیبی برای موهای کراتینه ندارد.

رنگ مو دوماسی

برند سرشناس و فرانسوی دوماسی یکی دیگر از برندهای تولیدکننده رنگ مو برای موهای کراتینه است. این برند جزو محبوب‌ترین برندها در ایران به خصوص در میان آرایشگران نیز هست.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل در مورد بهترین مارک رنگ مو برای موهای کراتین شده و ویژگی‌ رنگ‌های مناسب موی کراتینه صحبت کردیم. همچنین چند مورد از مارک‌ها و برندهای معتبر در این زمینه را معرفی کردیم. در صورتی که موهای خود را کراتین کرده‌اید و قصد رنگ کردن آن‌ها را دارید، بهتر است مطالب بالا را در نظر داشته باشید و مارک رنگ موی خود را از میان برندهای گفته شده انتخاب کنید تا کمترین آسیب به موهای کراتین شده شما وارد شود.


11905395
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است