بازار 09:49 - 02 شهریور 1400
پارسی نیوز فرش وینتیج

فرش وینتیج

فرش وینتیج گونه ای از فرش ماشینی است که میتوان آنرا در زمره سبک های مدرن قرار داد و با نام فرش کهنه نما نیز شناخته می شود. طرح و نقش این فرش ها مرزهای طراحی سنتی و قرینگی در فرشها را در هم شکسته و دریچه ای جدید به روی طراحی مدرن گشوده است. تنوع در طراحی و نقش و نگار این فرش ها آنچنان زیاد است که خریدار با هر سلیقه ای میتوانید از میان این همه طرح ، آن چیزی که به دنبالش هست را پیدا کند.

فرش وینتیج چند سالیست که در بین مردم رواج پیدا کرده است طرفدارن زیادی پیدا کرده است. و هنوز جا نیافتاده است. دلیل این امر، یکی عمر کوتاه آن و دیگری ذائقه‌ی ایرانیان است. شکل نیمه کلاسیک این گونه فرش ها موجب شده تا مشتریان خاص خودش را داشته باشد. در واقع، مشتریانی که طرفدار فرش مدرن هستند به سمت خرید فرش ماشینی وینتیج سوق داده می شوند.

خصوصیات فرش وینتیج (کهنه نما) چیست؟

فرش کهنه نما از ایام قدیم موجود بوده و مورد استفاده قرار میگرفته است ولی نه به این صورتیکه امروزه رواج پیدا کرده است. در زمان های گذشته معمولا به صورت دستی و سنتی اقدام به کهنه نما کردن فرش میکردند که این روش ها ممکن بود به بافت فرش آسیب بزند ولی فرش های وینتیج ماشینی چندین سال است که به صورت مدرن طراحی و توسط ماشین الات پیشرفته صنعتی بافت میگردد.

شانه و تراکم فرش وینتیج : فرش وینتیج میتواند در شانه و تراکم های مختلف بافت گردد. ازجمله فرش های وینتیجی که در داخل بازار موجود است میتوان به فرش وینتیج 700 شانه با تراکم 2100،2250 و 2550، فرش وینتیج 1200 شانه با تراکم 3600 و ... است.

کیفیت فنی بالا: از آنجایی که این فرش ها با دستگاه های پیشرفته و مدرن در شانه و تراکم بالا بافت میگردند و در بافت آنها از الیاف هیت ست اکریلیک استفاده شده است دارای کیفیت ممتاز یک فرش ماشینی است. همانطور که میدانید در طراحی فرش های وینتیج مرز بین رنگها مشخص نیست که این نقش نیاز به بافت فرش با تراکم بالا را پر رنگ تر میکند.



تنوع در رنگ و طرح: طرح های فرش وینتیج آنقدر وسیع است که علی رغم اینکه زمان زیادی از پیدایش این فرش ها نگذشته ولی تنوع بسیار بالاتری نسبت به فرش های کلاسیک دارند که دلیل آن را میتوان عبور از مرزهای قرینگی در طرح و استفاده از کنتراست رنگی در کنار هم دانست که حتی با تعداد رنگ کمتر میتوان طرح های بسیار متنوعی خلق کرد که این بر خلاف فرش های سنتی است که رنگ های متعدد و متمایزی در بافت آنها استفاده شده است.

خرید فرش وینتیج آویژه

شرکت فرش آویژه با ربع قرن سابقه در تولید انواع فرش های 700،1200، 1500 شانه، گلیم فرش، تابلو فرش، فرش وینتیج و گلیم فرش جز برترین تولیدکنندگان فرش ماشینی کاشان است. از جدیدترین محصولات این شرکت فرش های وینتیج را میتوان نام برد که به صورت 1200 شانه و تراکم بالای 3600 بافت میگردد. تنوع رنگ در فرش های کهنه نما و استفاده از رنگ های طوسی، نقره ای، دودی، زغالی در فرش ها میتواند جلوه ی زیبایی در انواع دکوراسیون ها خلق نماید. برای خرید فرش ماشینی وینتیج از طریق وبسایت فرش آویژه، پیج اینستا فرش آویژه، واتساپ ، تلگرام یا تماس تلفنی با واحد فروش میتوانید سفارش خود را ثبت نمایید.

قیمت فرش وینتیج (کهنه نما)

در اینجا فاکتورهایی که روی قیمت موثرند را تشریح می کنیم. به طور کلی شانه، تراکم، جنس الیاف مصرفی در خاب و تار و پود فرش، نوع دستگاه بافندگی و نهایتا وزن فرش بر قیمت فرش کهنه نما بستگی دارد.

منظور از شانه فرش تعداد گره هایی که در بافت یک متر از عرض فرش کهنه نما بافت شده است. هر چه شانه بیشتر باشد، قیمت فرش هم بیشتر خواهد بود.

منظور از تراکم فرش تعداد ردیف پودهایی است که در بافت یک متر از طول فرش زده شده است. هر چه تراکم فرش  بیشتر شود، قیمت آن هم افزایش خواهد یافت.

برای بافت فرش های وینتیج از دستگاه های شونهر و واندویل که بهترین برندهای تولید دستگاه بافندگی فرش ماشینی هستند استفاده می شود. از میان آنها فرش های وینتیجی که با دستگاه واندویل بافته می شوند قیمت بالاتری دارند.

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار جنس نخ فرش است. نخ فرش کهنه نما می تواند اکریلیک یا اکریلیک هیت ست شده ، ورجین، پلی استر و بی سی اف ... باشد. که ترتیب بالا قیمت الیاف کمترمی شود می رود و از این رو قیمت فرش کهنه نما هم تغییر می کند.

آخرین عامل موثر بر قیمت، وزن آن است. اگرچه امروزه با تولید انواع فرش های تاشو و سبک اهمیت آن کمتر از گذشته شده است ولی همچنان میتواند یکی از عوامل مهم برای صادرات فرش به بعضی از کشورها باشد بطوریکه هر چقدر که وزن فرش کهنه نما بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت. البته باید مراقب باشید که تولید کننده با استفاده از چسب زیاد از حد موقع آهار، وزن فرش را زیاد نکرده باشد.

امیدواریم با خرید فرش های وینتیج آویژه ۰۹۱۲۷۹۲۵۶۶۱ بتوانید حس ویژه ای را در زندگی خویش تجربه کنید.


11200549
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است