بازار 12:42 - 14 بهمن 1400

هواکش‌های ضد آب بازار ایران کدام‌اند؟

تهویه هوا در محیط‌های گوناگون امروزه یک اصل اساسی و مهم به شمار می‌رود. در منازل مسکونی و یا ساختمان‌های اداری و تجاری همواره بحث تهویه مطبوع هوا وجود داشته است. برای این منظور استفاده از انواع هواکش‌های گوناگون اولین راهکار محسوب می‌شود. هواکش‌ها در اندازه‌ها و مدل‌های متفاوت برای تهویه هوای مکان‌های مختلف از جمله سرویس‌های بهداشتی داخل ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در طی سالیان، این محصولات پیشرفت و تغییرات فراوانی را پشت سر گذاشته‌اند.

خطر برق گرفتگی و ورود رطوبت به هواکش‌ها همواره از معضلات جدی استفاده از این نوع محصولات بوده است. اما امروزه با ورود هواکش‌های ضد آب به بازار این مشکل به کلی برطرف شده است. هواکش‌های ضد آب اصولا خطر هر گونه برق گرفتگی را به صفر رسانده و از ورود حشرات، رطوبت و حتی گرد و غبار به داخل محفظه هواکش جلوگیری می‌نمایند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی چند برند تولید کننده هواکش ضد آب بپردازیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب هواکش‌های ضد آب بازار ایران را بشناسید.

هواکش ضد آب تکنو خزر

یکی از برندهای معتبر در تولید انواع هواکش‌ ضد آب، برند تکنو خزر است. هواکش تکنوخزر در انواع مختلف اصولا IP دار است و به طور کامل خطر برق گرفتگی را برطرف نموده است. از طرف دیگر این هواکش تولید شده توسط تکنور خزر در مقابل رطوبت و حتا پاشیدن قطرات آب بسیار مقاوم می‌باشد و از همین رو می‌تواند بهترین گزینه برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی و به ویژه حمام ساختمان باشد. اما هواکش ضد آب تکنو خزر ویژگی مهم دیگری نیز دارد. این نوع هواکش‌های ضد آب دارای محافظ جلوگیری از ورود حشرات می‌باشند. این محافظ در حکم فیلتری است که در پشت دستگاه قرار گرفته و مانع ورود حشرات می‌گردد. هواکش‌ ضد آب تکنو خزر امروزه از انتخاب‌های سازندگان ساختمان‌های نوساز می‌باشد. این نوع هواکش‌ ضد آب IP دار دارای حسگرهای تشخیص دهنده رطوبت‌اند و همان‌طور که گفته شد در مقابل پاشیدن قطرات آب ، و گرد و غبار نیز مقاوم می‌باشند.

هواکش ضد آب ورتیس

یکی دیگر از انواع برندهای تولید کننده هواکش‌های ضد آب خانگی برند ورتیس است. ویژگی منحصر به فرد هواکش‌های ضد آب ورتیس بی‌صدا بودن این نوع هواکش‌ها می‌باشد. بنابراین هواکش ضد آب ورتیس می‌تواند بهترین گزینه برای استفاده در مکان‌های داخلی ساختمان‌های مسکونی و اداری باشد. از طرف دیگر دمپر پروانه‌ای که در هواکش ضد آب ورتیس مورد استفاده قرار گرفته است سبب می‌شود حشرات و هوای بیرونی به داخل محفظه هواکش نفوذ نکند. اما نکته جالب توجه دیگر در مورد هواکش ضد آب ورتیس استفاده از متریال قابل بازیافت برای ساخت این نوع محصولات در راستای سلامت محیط زیست می‌باشد. همچنین باید اشاره کنیم که این هواکش‌ها دارای نگه دارنده‌های موتور با قابلیت خنثی‌ سازی توربولانس و صاف کنندگی جریان هوای خروجی می‌باشند. بنابراین هواکش‌های ضد آب ورتیس می‌توانند در سرویس‌های بهداشتی به خصوص حمام‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. هواکش ورتیس محصولی است ساخت کشور ایتالیا. زیبایی بدنه ظاهری این نوع هواکش‌ها این امکان را نیر برای مصرف کننده فراهم می‌آورد تا با استفاده از محصولات ورتیس علاوه‌بر کیفیت کارایی به دکوراسیون داخلی مکان‌های بهداشتی ساختمان نیز شکلی زیباتر ببخشد.

هواکش ضد آب دنا الکتریک

در بازار هواکش خانگی ضد آب داخل کشور برند محبوب دیگری با نام دنا وجود دارد. انواع هواکش‌ ضد آب خانگی دنا از جمله هواکش‌های پرقدرت و در عین‌حال کم‌صدا می‌باشد. بنابراین هواکش ضد آب دنا نیز از جمله هواکش‌هایی است که در سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های داخلی ساختمان‌ها به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. هواکش ضد آب دنا الکتریک می‌تواند به صورت بی وقفه و در عین‌حال بی‌صدا برای مدت زمانی طولانی کار کند. درجه IP یا همان میزان ضدآب بودنِ هواکش‌های دنا عموما از حد بالا و مطلوبی برخوردار است. با این وصف علاوه ‌بر کیفیت بالای این محصولات، دنا الکتریک در شکل ظاهری هواکش‌های ضد آب خود دقت نظر و سلیقه خوبی به کار برده است. انواع هواکش ضد آب دنا می‌تواند به عنوان تکمیل کننده دکوراسیون داخلی فضاهای سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین مقاومت در برابر ورود گرد و غبار و حشرات و پاشیدن قطرات آب از جمله ویژگی‌های مهم دیگر هواکش‌های ضد آب دنا می‌باشد.

هواکش ضد آب خزرفن

آخرین برندی که در این مقاله به عنوان یکی از برندهای تولید کننده انواع هواکش خانگی ضد آب در بازار ایران معرفی می‌نماییم، برند خزرفن است. انواع هواکش ضد آب خزرفن با نام تجاری هواکش‌های آکسیال نیز شناخته می‌شوند. این نوع هواکش‌ها دارای قدرت مقاومت بالا در مقابل رطوبت بوده و در واقع از IP بالایی برخوردارند. یک هواکش ضد آب آکسیال در مقابل پاشش قطرات آب حتی در اندازه‌ای بیشتر از آب باران نیز مقاوم است.

از طرف دیگر متریال استفاده شده در ساخت بدنه این نوع هواکش‌ها از جنس پلیمری و بسبار سبک بوده و همین امر سبب می‌شود فرآیند نصب آسان‌تری داشته باشد. هواکش ضد آب خزرفن اصولا از نوع هواکش‌های لوله‌ای به شمار می‌رود و دارای موتوری قوی می‌باشد. در عین حال اما هواکش ضد آب خزرفن در انواع مختلف صدای بسیار کمی نیز تولید می‌نماید و بنابراین این گزینه نیز می‌تواند برای استفاده در فضاهای بهداشتی داخل ساختمان از جمله انتخاب‌های کاربران باشد.

در این مقاله تلاش کردیم با معرفی برندهای محبوب‌تر در میان تولید کنندگان انواع هواکش ضد آب، کاربران را با این برندهای گوناگون آشنا نماییم. با این وصف امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین گزینه‌ را در هنگام خرید انتخاب نمایید.


11439632
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است