اقتصادی 14:52 - 28 خرداد 1403
سخنگوی صنعت برق گفت: با استقبال نیروگاه‌ها و مشارکت شرکت‌های توزیع نیروی برق، تالار معاملات برق بورس انرژی روز یکشنبه نصاب جدیدی از معاملات را ثبت کرد.

بیش از ٢٩ میلیارد کیلووات ساعت برق در بورس انرژی معامله شده است

مصطفی رجبی مشهدی گفت: بازیگران بازار برق روز یکشنبه شاهد مبادله بیش از ٢٣٨ میلیارد تومان برق در بورس انرژی بودند و تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس همچنان از اولویت‌های اساسی شرکت توانیر است.

مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: براساس آمار بورس انرژی بیشترین حجم معامله امروز مربوط به بار پایه ماهانه تیر به ارزش بیش از ١٧٠ میلیارد تومان بود. در معاملات امروز حداکثر قیمت ثبت شده در بازار برابر با ۱۳۵۶ ریال مربوط به پیک بار تیرماه بود.

رجبی مشهدی با اشاره به این که از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری و با شروع فرآیند اصلاح روابط مالی در صنعت برق کشور تاکنون بیش از ٢٩ میلیارد کیلووات ساعت برق به ارزش بیش از ۳۵۸۰ میلیارد تومان در بورس انرژی معامله شده است، ابراز امیدواری کرد که در نماد‌های مرداد و شهریور شاهد معاملات بیشتری باشیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه از ابتدای شروع جریان مالی صنعت برق در اردیبهشت‌ماه، حساب خرید برق شرکت‌های توزیع نیروی برق ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است، تاکید کرد: تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس همچنان از اولویت‌های اساسی شرکت توانیر است.

رجبی مشهدی در پایان خاطرنشان ساخت: براساس بررسی کارشناسان، نزدیکی به روز‌های پایانی معاملات بار تیرماه، ورود نیروگاه‌های جدید به معاملات برق در بورس و همچنین افزایش شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار برق منجر به اعتماد هر چه بیشتر بازیگران به این بازار و افزایش معاملات برق در آن شده است.


12064406
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان کشور صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد تولید مسکن در طول سال سال به میانگین ۳.۲ درصد رسید به طوری که در سه ماه سال گذشته ۱۴ درصد رشد تولید داشته ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تجارت بدون نفت ایران از ۷۴ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ با ۵۷ درصد افزایش به ۱۱۶ میلیارد دلار در سال گذشته رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: پرداخت ۲۷ هزار میلیارد تومان تا پایان اسفند ماه سال گذشته به شیوه ذی نفع نهایی پرداخت شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تعرفه های بخش بهداشت برای اولین بار افزایش و به ۳۵ درصد رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به میزان ۸۰۰ میلیون تومان در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن مصوب شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نفت از امضا تفاهم نامه انتقال گاز روسیه به ایران خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد گفت: تولید محصولات شیلات با رشد ۵.۸ درصدی نسبت به ۲ سال گذشته به یک میلیون و ۴۰۷ هزار تن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور انرژی و مشتریان گفت: در مرحله اول جوایز پویش «با انرژی» ۱۵ خودرو و ۱۵۰ جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی به مشترکان خوش مصرف اهدا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: صورت مالی ۲ هزار شرکت دولتی افشا شده است و در تلاش برای افشاگری سایر بخش ها هم هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است