استانی 16:24 - 19 اردیبهشت 1400
دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:
ایسنا/اصفهان دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، گفت: کاندیداهای نهایی ریاست جمهوری حداقل باید دو سال قبل از انتخابات برای مردم شناخته شده باشند و فرصت کافی برای معرفی برنامه‌های خود داشته باشند تا با بررسی برنامه‌های آنان یک قضاوت درست در جامعه در مورد کاندیداها انجام شود.

کاندیداها دو سال قبل از انتخابات به مردم معرفی شوند

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شور و حال انتخاباتی در فضای جامعه، اظهار کرد: هم‌اکنون شور و حال انتخاباتی در کشور را مانند دوره‌های قبل مشاهده نمی‌کنیم که یکی از علت‌های آن این است که کاندیداهای احتمالی هنوز وضعیت خود را مبنی بر حضور در عرصه انتخابات مشخص نکرده‌اند. کاندیداهای سرشناس و اصلی هم در هیچ یک از جناح‌های سیاسی وضعیت خود را مشخص و اعلام نکرده‌اند و این عوامل سبب شده که شور و حال انتخاباتی مورد نظر در جامعه حاکم نباشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد با آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری، شور و حال انتخاباتی در کشور شکل بگیرد، اما در این میان نقش رسانه‌ها در ایجاد شور و حال انتخاباتی بی‌بدیل است.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: البته کسی که می‌خواهد چهار سال در رأس قوه مجریه کشور باشد، نباید ۲۰ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری به مردم معرفی شود که این موضوع یک نقص در سیستم انتخاباتی کشور است. کاندیداهای نهایی ریاست جمهوری حداقل باید دو سال قبل از انتخابات برای مردم شناخته شده باشند و فرصت کافی برای معرفی برنامه‌های خود داشته باشند تا با بررسی برنامه‌های آنان یک قضاوت درست در جامعه در مورد کاندیداها انجام شود.

قربانی تصریح کرد: این مهم باید در قانون انتخابات اصلاح شود تا کاندیداها از دو سال قبل برای مردم شناخته شده باشند که در این صورت شور انتخاباتی در جامعه ایجاد خواهد شد و این اطمینان برای مردم و نظام به وجود می‌آید که رأس قوه مجریه را به یک فرد کارآمد و زبده خواهند سپرد.

شعارهای غیرواقعی باید برای کاندیداها هزینه داشته باشد

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب باید بر حل مشکلات اقتصادی متمرکز شود، ادامه داد: مردم در تنگنای اقتصادی و معیشتی قرار دارند به طوری که همین سردی انتخابات ناشی از مشکلات اقتصادی است. بنابراین رئیس‌جمهور آینده باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی تلاش کند و با اتکا به امکانات و توان داخلی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد و به متغیرهای غیرواقعی که اختیاری درباره آنها ندارد نپردازد.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب همچنین باید اعتماد عمومی به حاکمیت را افزایش دهد که محقق شدن این امر تأثیر زیادی در حل مشکلات جامعه و برون رفت از وضعیت فعلی دارد.

قربانی گفت: در تمام ادوار انتخابات با مشکل سر دادن شعارهای غیرواقعی و وعده‌های انتخاباتی غیرقابل تحقق از سوی کاندیداها مواجه بوده‌ایم. اما اگر از دو سال قبل رقابت‌ها بین دو یا سه کاندیدا وجود داشته باشد کمتر می‌توانند چنین شعارهایی بدهند. البته مردم هم نباید به چنین شعارهایی توجه کنند چراکه آزموده را آزمودن خطاست.

این فعال سیاسی اصولگرا، افزود: اگر وعده‌های کاندیداها توسط نخبگان مورد داوری قرار بگیرد کاندیداها خواهند فهمید که نمی‌توانند هر شعار یا وعده‌ای را به مردم بدهند چراکه دادن این وعده‌ها برای آنان هزینه خواهد داشت.

انتهای پیام


11059052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است