بازار 12:53 - 30 شهریور 1401

معرفی انواع اورینگ های لاستیکی

معرفی انواع اورینگ های لاستیکی

 

اورینگ لاستیکی چیست؟

اورینگ لاستیکی ، واشری مکانیکی است با سطح مقطع گرد. این واشر با نام های پکینگ و اتصال هلالی هم شناخته شده است. سطح مقطع گرد اورینگ لاستیکی ، باعث ایجاد مقاومت در برابر فشار و تغییرات دما می شود. اورینگ ها در داخل شیاری قرار می گیرند و موقع مونتاژ، بین چند لایه فشرده می شوند و برای درزگیری کردن و آب بندی کردن در نقطه اتصال به کار برده می شوند. به خاطر خصوصیات خوبی که اورینگ لاستیکی دارد، در صنعت خودروسازی و طراحی خودرو ها به کار برده می شود. اورینگ میتواند فشاری در حد هزار اسب بخار را تحمل کند. اورینگ انواع مختلفی دارد. هر کدام از انواع اورینگ ها، خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارند. همچنین در صنایع مختلفی کاربرد دارند. قیمت اورینگ در بسیاری از مدل های تولید شده آن مناسب است.





سادگی و راحتی نصب اورینگ لاستیکی ، جزو امتیازهای مثبت استفاده از آن می باشد. انواع اورینگ عبارتند از: اورینگ سیلیکونی، اورینگ NBR، اورینگ SBR، اورینگ HNBR، اورینگ متری، اورینگ وایتون، اورینگ EPDM.

 



اورینگ لاستیکی سیلیکونی

بررسی اورینگ لاستیکی سیلیکونی

اورینگ لاستیکی سیلیکونی می تواند حالت خود را در دماهای مختلف مثل: دمای 60 تا 200 درجه بدون تغییر حفظ نماید. این اورینگ از چسبندگی بسیار خوبی برخوردار است. اورینگ سیلیکونی عمومی، فاقد هر رنگ و نورپردازی می باشد. از اورینگ سیلیکونی برای مواد تمیز کاری و مواد غذایی استفاده می شود. اورینگ سیلیکونی نوین دارای رنگ های مختلف، مثل: قرمز، بنفش، سبز و آبی می باشد. این نوع اورینگ در برابر دمای تابنده از جلو هیچ گونه مقاومتی ندارد. توانایی تحمل دمای شرجی هم ندارد.

ساخت اورینگ لاستیکی سیلیکونی ، برای استفاده در اکثر صنایع و تولیدات اهمیت بالایی دارد. اورینگ سیلیکونی از پرکاربردترین اورینگ ها می باشد. از این نوع اورینگ در آب بندها و فیکس کننده ها در صنایع مختلف استفاده می شود. بهترین و اساسی ترین خصوصیت این نوع اورینگ، داشتن مقاومت بالای حرارتی و الکتریکی است. اورینگ سیلیکونی دارای رنگ پذیری بالایی می باشد. در مصارف بهداشتی و پزشکی هم میتوان از این اورینگ ها استفاده کرد. در این مقاله در مورد اورینگ سیلیکونی و خاصیت ها و کاربردهای آن تحقیق کرده ایم.

ویژگی های اورینگ لاستیکی سیلیکونی

اورینگ لاستیکی سیلیکونی برای انجام آب بندی، جلوگیری از نشتی، ایجاد فاصله بین دو قسمت وصل شده و امور دیگر به کار گرفته می شود. اورینگ سیلیکونی ویژگی های زیادی دارد، بعضی از آنها در زیر بیان شده اند. این ویژگی ها هر کدام کاربردی را برای اورینگ ها تعیین می کنند.

  • مقاومت زیاد در برابر حرارت شدید
  • مقاوم در مقابل رشد قارچی
  • مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش
  • داشتن ابعاد گوناگون و متنوع
  • دارای رنگ بندی و استاندارد رنگی
  • درجه سختی اورینگ لاستیکی سیلیکونی بین 30 تا 80 می باشد.
  • محدوده دما در اورینگ سیلیکونی از 60 تا 233 درجه سانتیگراد است.
  • استاندارد سختی در این اورینگ ها ۷۰ می باشد.
  • رنگ های استاندارد در اورینگ لاستیکی سیلیکونی رنگ های زرد، نارنجی و رنگ های سفارشی دیگر هستند.



اورینگ سیلیکونی

 

انواع اورینگ لاستیکی سیلیکونی

اورینگ لاستیکی سیلیکونی با دو حالت حلقه ای و متری در بازار موجود می باشد. اورینگ لاستیکی حلقه ای دارای سایز های استاندارد می باشد. در صورت نیاز به اورینگ با سایز متنوع و قطر بیشتر میتوان از اورینگ متری استفاده کرد. اورینگ متری با چسب به حالت حلقه ای در می آید.

خاصیت های اورینگ سیلیکونی

اورینگ لاستیکی سیلیکونی دارای خاصیت های خاصی مثل: حل پذیر بودن در حلال های آلی، حل ناپذیر بودن در الکل و آب، واکنش نداشتن به شیمیایی، قابلیت اشتعال پذیری پایین می باشد. این خصوصیات باعث شده در صنعت های مختلف از اورینگ سیلیکونی به عنوان انتقال دهنده گرما، روان کننده، رزین برای لایه کاری و درزگیر جهت استفاده وسایل برقی استفاده شود. به خاطر وجود این خاصیت ها اورینگ سیلیکونی جزو پرکاربردترین اورینگ ها محسوب می شود.

کاربرد های اورینگ سیلیکونی

اورینگ لاستیکی سیلیکونی در سوخت رسانی و آب رسانی به کار گرفته می شود. همچنین در محیط های روغنی و اسیدی میتوان از این اورینگ ها استفاده کرد. بیشترین استفاده از اورینگ سیلیکونی، در فعالیت های پزشکی مخصوصاً قسمت ایمپلنت دندان و ارتودنسی است. با توجه به خصوصیات خاصی که این اورینگ ها دارند، از آنها میتوان در صنعت خودروسازی و تولید قطعات خودرو استفاده کرد.



 قالب سازی و تولید کننده ی انواع قطعات لاستیکی : kar-andish.ir


11694337
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است