بازار 11:43 - 25 اردیبهشت 1400

10 کراتین مو اصل و با کیفیت جهان معرفی شد

وقتی بیش از یک دهه پیش انجام روش کراتینه در سالن های زیبایی معرفی شد، یکی از ابتکاری ترین خدمات جدیدی بودند که صنعت زیبایی پس از مدت ها به خود می دید. سرانجام، یک راه حل نیمه دائمی برای زنانی که می خواهند موهای خود را صاف کنند و فرهای نامنظم خود را بدون استفاده مداوم از وسایل حرارتی از بین ببرند، پیدا شده است. کراتین، یک پروتئین ساختاری است که به طور طبیعی در بافت مو یافت می شود و وظیفه آن، صافی و حفظ استحکام مو است.

همچنین کراتین به حفظ رطوبت درون بافت مو کمک می کند. کمبود کراتین در بافت مو، باعث متخلخل شدن موها شده و موجب وز شدن و از بین رفتن بافت محکم مو می شود. روش درمانی کراتینه، تخلخل مو را به وسیله رساندن پروتئین کافی به آن، از بین می برد. البته همه موادی که به منظور کراتینه موها تولید می شوند، از کیفیت بالا و مطلوب برخوردار نبوده و باید در انتخاب محصول، دقت کافی را داشته باشید. در این مقاله از زلفان، می خواهیم به انواع کراتین مو اشاره کرده و 10 کراتین مو اصل و با کیفیت جهان را به شما معرفی کنیم. اگر به زودی قصد کراتینه موهای خود را دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

انواع کراتین مو

انواع مواد کراتین مختلفی وجود دارد که بعضی از آن ها نیز یک قدم جلوتر می روند و در واقع باعث تغییر شیمیایی ساختار مو می شوند و در نتیجه اثر صافی بیشتری دارند. روش ها و مواد کراتینه ای که در سالن های زیبایی استفاده می شود، برای کسانی که می خواهند فرهای نامنظم را برطرف کنند و نتایج طولانی مدت می خواهند، ایده آل است. هر چند اشکالاتی نیز وجود دارد. اگرچه همه مواد این طور نیستند، اما بسیاری از مواد کراتینه حاوی فرمالدئید هستند. فرمالدئید ماده ای است که می تواند برخی از عوارض جانبی جبران ناپذیر و وحشتناک روی موها داشته باشد. برای انتخاب و خرید کراتین مو اصل و با کیفیت، فاکتور زمان و پول نیز وجود دارد.

در میان کراتین های مختلفی، برخی نیز وجود دارد که می توان در خانه هم از آن ها استفاده کرد. البته اشتباه نکنید، این ها نمی توانند جایگزین نسخه های سالنی باشند، بلکه تنها یک گزینه بسیار راحت تر و با تاثیر کمتر هستند. آن ها بجای نفوذ در اعماق مو، روی سطح آن می نشینند و بیشتر شبیه درمان های کاملاً موقتی هستند. البته این کراتین های نسبتاً ضعیف تر، می تواند اثرات مشابهی داشته باشد و باعث می شود تارهای مو شما محکم تر، صاف تر و براق تر شود. آن ها تنها اثر طولانی مدت نخواهند داشت. در ادامه، 10 مورد از بهترین و موثرترین کراتین های موجود در بازار را بررسی کرده و شما را برای خرید آن ها راهنمایی می کنیم. ما نقاط ضعف و قوت این مواد را بررسی کرده و شما تصمیم می گیرید که کدام یک برای موهایتان مناسب تر است.

بهترین روش های کراتین های دنیا

هیچ چیز خوشایندتر از این نیست که از حمام بیرون بیایید و لازم نباشد هیچ کاری با موهای خود انجام دهید. کسانی که موهای مجعد و فر دارند، و یا موی آن ها ضخیم و بلند است، باید زمان زیادی را برای خشک کردن و مرتب کردن موهای خود صرف کنند. کراتینه کردن موها، یکی از موثرترین روش هایی است که شما را از صرف این زمان طولانی نجات خواهد داد. اما چیزی که درمورد کراتینه کردن موها لازم است بدانید، این است که این روش انواع مختلفی دارد که باید سعی کنید بهترین آن را انتخاب کنید. علاوه بر وجود روش های مختلف، مواد بسیار گوناگون و متنوعی نیز توسط شرکت های مختلف تولید شده و انتخاب را سخت می کند.

به طور عمده، درمان کراتینه را به دو روش عمده برزیلی و ژاپنی تقسیم می کنند. اگر می خواهید موهای خود را صاف کرده و حالت دهید، این دو گزینه گسترده ترین روش ها برای شما هستند. به همین دلیل، ما در زلفان تصمیم گرفتیم تا در مطلب کامل، دو روش کراتین ژاپنی و برزیلی را مقایسه کرده و ببینیم که چه تفاوت هایی با هم دارند.

مقایسه روش های کراتینه ژاپنی و برزیلی

کراتین پروتئین اصلی پوست، مو و ناخن است. افزودن آن به موهای شما کمک می کند تا به حالت صاف و کاملاً لَخت برگردد. دو روش کراتینه ژاپنی و برزیلی، در برخی موارد با هم تفاوت دارند اما در نهایت، منجر به دریافت نتیجه نسبتاً مشابهی می شوند.

در فرآیند کراتین برزیلی؛

ابتدا آرایشگر باید موها با شامپو به خوبی بشوید. سپس مواد کراتین روی بخش های کوچکی از مو قرار می دهند. اگر موهای شما پرپشت باشد، مطمئناً زمان اعمال مواد بیشتر طول بکشد. سپس، حدود 15 دقیقه زیر خشک کن می نشینید. موها به خوبی خشک شده و سپس دسته های نازک مو اتو کشیده می شود. اتو کشیدن همچنین موها را براق می کند. انجام کراتینه برزیلی به طور متوسط ​​حدود چهار ساعت طول می کشد اما به نسبت بلندی و حجم موها، این زمان تغییر می کند. به طور متوسط، کراتینه برزیلی باید حدود 3-5 ماه دوام بیاورد. پس از آن، موهای شما به حالت طبیعی خود برمی گردند، با این تفاوت که به دلیل اثر نرم کنندگی کراتین، باید از سلامت و نرمی بیشتری برخوردار باشند.

در فرآیند کراتین ژاپنی؛

به طور کلی، روش کراتینه ژاپنی به مقدار زیادی آموزش و تمرین نیاز دارد زیرا اگر مواد شیمیایی حتی برای کمی بیشتر از زمان لازم باقی بماند، موهای شما خواهد سوخت. به خصوص اگر برای انجام این کار به سالن های مطمئن مراجعه نکرده و از مواد ارزان استفاده کنید، موهای سوخته و آسیب دیده تان برای همیشه شما را عذاب می دهد. روند ژاپنی مشابه کراتینه برزیلی است، با این تفاوت که کمی بیشتر شستن مو و نشستن در زیر خشک کن طول خواهد کشید.

مراقبت از مو پس از کراتینه کردن

با هر دو روش درمانی مختلف کراتین، نمی توانید موهای خود را برای مدت سه روز کامل بشویید. در این مدت نباید هیچ نوع گیره مو یا نوار لاستیکی در آن قرار دهید. حتی نباید آن را پشت گوش خود بگذارید. هر یک از این ها باعث صاف شدن می شود. با درمان کراتینه به روش برزیلی، نمی توانید از هرگونه شامپو یا نرم کننده ای با سولفات ها یا کلرید سدیم استفاده کنید. این ها رطوبت موهایتان را از بین می برد و به طور کلی برای شما مضر است.

ویژگی های اصلی یک کراتین خوب و با کیفیت

زمانی که می خواهید مواد کراتین را برای موهای خود انتخاب کنید، باید به موارد بسیاری توجه کنید. پیش از مراجعه به سالن ها و مراکز کراتینه، بهتر است که حتماً  درباره بهترین مارک های موجود در بازار و همچنین بارزترین ویژگی های یک کراتین خوب، تحقیق کنید. به همین دلیل، در ادامه مهمترین ویژگی های کراتین باکیفیت را می بینیم.

1. میزان ماندگاری

به طور معمول، ماندگاری کراتینه و صافی حاصل از آن، تنها حدود 3 تا 5 ماه است اما این زمان در مورد مارک های مختلف، می تواند متفاوت باشد. همچنین شما کراتینه را برای خلاصی از استفاده مداوم از محصولات حرارتی مو و صرف زمان زیاد برای انجام این کار، انتخاب می کنید، بنابراین باید حتماً به ماندگاری آن توجه کنید.

2. میزان اثر ترمیمی روی موها

همه ما به طور معمول با موارد بسیاری مواجه هستیم که به بافت طبیعی موها آسیب زده و در نتیجه، ظاهر آن را نامرتب می کند. آلودگی های هوا، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از مواد نامرغوب مانند ماسک یا نرم کننده دارای مواد آسیب رسان و ...، از مواردی هستند که موهای ما را خراب می کنند. استفاده از کراتینه های اصل، تا حد زیادی آسیب های مو را جبران می کند.

3. ترکیبات سازنده مواد کراتین

از دیگر موارد اصلی که باید در زمان انتخاب کراتینه به آن توجه کنید، ترکیبات سازنده آن است. باید دقت کنید که در ترکیبات آن از مواد گیاهی و طبیعی استفاده شده و به موهای شما آسیب نزند. به طور کلی، هرچه این ترکیبات طبیعی تر بوده و منشأ شیمیایی نداشته باشند، بهتر خواهد بود. همچنین برخی از مواد شیمیایی به کار رفته در این مواد، ممکن است بو و گازهای نامطبوعی داشته باشند که برای سیستم تنفسی مضر باشد. به  عنوان مثال، در اغلب کراتین های بی کیفیت، از ماده فرمالدئید استفاده شده که به شدت می تواند برای سیستم تنفسی مضر بوده و در صورت استفاده بدون دستکش، به پوست دست نیز آسیب خواهد زد. همچنین اگر به ماده خاصی آلرژی دارید، قطعاً باید ترکیبات محصول را به خوبی بررسی کنید.

10 کراتین اصل و با کیفیت جهان

به دلیل رایج شدن استفاده از کراتینه برای صافی و احیاء موها، شرکت های بسیاری در دنیا اقدام به تولید مواد کراتینه کرده اند که ممکن است بسیار موثر و یا آسیب زا باشند. با وجود بیشتر شدن این تنوع، انتخاب بهترین و سازگارترین کراتین برای ما بسیار سخت می شود. از این رو، ما در فروشگاه زلفان تصمیم گرفتیم، 10 نمونه از بهترین و باکیفیت ترین مواد کراتینه اصل جهان را برای شما جمع آوری کرده و به بررسی آن ها بپردازیم. در ادامه، با این کراتین ها آشنا می شویم.

1. کراتین گلدن هیر

گلدن هیر، یکی از بهترین مارک های کراتین شناخته شده در دنیا است که از نظر کیفیت توانسته توجه افراد زیادی را جلب کند. همچنین این کراتین یکی از ارزان ترین مواد کراتینه است که به خوبی روی موهای دکلره شده و آسیب دیده نیز تاثیرگذار است. از ویژگی های اساسی و اصلی این کراتین، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نتیجه گیری و عملکرد فوری
  • امکان شستشو در روز انجام کراتینه
  • احیاء 70 درصدی و صافی 95 درصدی موها
  • بو و گاز اذیت کننده ندارد.
  • آبرسان و ترمیم کننده مو

کراتین مو گلدن هیر

2. کراتین مو کادیوو

یکی از بهترین و شناخته شده ترین مواد کراتین برزیلی که در ایران نیز به طور گسترده استفاده می شود، کراتینه کادیوو و پک کامل آن است. این مواد کراتینه بسیار قوی و موثر بوده و می تواند موهای شما را به خوبی صاف و احیاء کند. همچنین با انواع موها نیز سازگار بوده و می توان از آن استفاده کرد. کراتین کادیوو اصل، ترکیباتی 100% طبیعی داشته و به همین دلیل، میزان امکان آسیب رسانی آن به موها تا حد زیادی کم است. از اصلی ترین دلایل محبوبیت و ویژگی های کراتین کادیوو برزیلی، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ترکیبات طبیعی با کمترین امکان آسیب
  • تقویت کننده موها و افزایش استحکام تارها
  • ترمیم موخوره و شکنندگی مو
  • ماندگاری بالا تا 12 ماه
  • آبرسان تارهای مو
  • شاداب و لطیف کننده موها
  • مناسب و سازگار با انواع موها و با الگوهای مختلف فر، مجعد و ...

کراتین مو کادیوو

3. کراتین مو لونیکس

کراتین های لونیکس نیز در دنیا پرطرفدار و بسیار محبوب بوده و توسط افراد زیادی استفاده می شود. ویژگی های اساسی این محصول عبارت است از؛

  • ترکیبات ارگانیک و طبیعی
  • مناسب انواع موها
  • فاقد بو و گازهای مضر
  • کمک به احیاء موها
  • ماندگاری بالا تا 10 ماه
  • مغذی مو
  • احیاء و صافی 100%

کراتین مو لونیکس

4. کراتین inoar Ghair

کراتین اینوار جی هیر نیز یکی دیگر از کراتین های برزیلی بسیار محبوبی است که توسط افراد زیادی در دنیا استفاده می شود. این محصول ماندگاری بالای 10 الی 12 ماهه داشته و مزایای فراوانی برای موها دارد. موارد زیر، از عمده ترین ویژگی های این محصول هستند.

  • مناسب برای همه موها خصوصاً موهای حجیم و پیچ خورده
  • براق و درخشان کننده موها
  • آبرسانی و تعادل رطوبت موها
  • نرم کننده مو
  • مغذی تارهای مو
  • صافی و احیاء 100 درصدی

کراتین مو آینور چیر

5. کراتین پرایم درمال بدون فرمالدئید

یکی از بهترین کراتین هایی که در ایران به صورت عمده استفاده می شود، کراتین پرایم درمال است. این نوع کراتین به دلیل نداشتن فرمالدئید، به شدت محبوب بوده و استفاده گسترده ای دارد. آرایشگران و مراکز تخصص کراتین نیز به همین دلیل که این محصول مشکلات تنفسی برای آنان نخواهد داشت، از این کراتین استفاده می کنند. از ویژگی های بارز این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حاوی کلاژن
  • ماندگاری 6 الی 8 ماه
  • نداشتن بو و گاز مضر
  • آبرسان و مرطوب کننده موها
  • دارای روغن آرگان
  • مناسب بیشتر انواع مو
  • بدون آسیب به موها

کراتین پرایم

6. کراتین بلوندیس پروتئین نیویورک

کراتین بلوندیس نیز در ایران زیاد استفاده شده و یکی از محبوب ترین کراتین های موجود در بازار است. ویژگی های اصلی این کراتین عبارت است از؛

  • احیا و ترمیم موها
  • حاوی پروتئین های الزامی و کلاژن
  • تقویت و نرم کنندگی مو
  • حاوی روغن آرگان
  • براق و ابریشمی کردن موها
  • فاقد بو و گازهای مضر
  • رطوبت رسانی و درمان موهای خشک
  • سازگار با انواع مو

کراتین مو بلوندیس

7. کراتین نانو گلد مجستیک

کراتین نانو گلد باعث صافی و احیاء موهای شما شده و دلیل دارا بودن عسل در ترکیبات آن، به شدت موها را تقویت می کند. اگر موهای ابریشمی و براق می خواهید که به صاف کردن مداوم نیاز نداشته باشد، از این محصول استفاده کنید. مشخصات این محصول را در ادامه می بینیم.

  • حاوی طلا و عسل
  • غنی از ویتامین ها و مغذی مو
  • آبرسانی و رطوبت رسان موها
  • صاف کننده انواع مو حتی موهای ضخیم و فر
  • فاقد بوهای مضر و آسیب رسان به ریه

کراتین گلد مجستیک

8. کراتین بیوپلاستیکا

یکی از محصولات کراتین حرفه ای و بسیار موثر، کراتین بیوپلاستیکا است. این محصول حاوی روغن آرگان، امگا پلاس، کلاژن و ... بوده و تا حد زیادی موهای شما را احیاء می کند. این محصول همچنین برای انواع مو حتی موهای آسیب دیده و رنگ شده نیز موثر است. از مزایای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آبرسانی موها
  • درخشان و براق کننده موها
  • ترمیم موهای آسیب دیده و کشسان
  • از بین بردن وز مو
  • صافی 100 درصد و احیاء تا 80%
  • کمترین میزان بو و گازهای مضر
  • ماندگاری 8 الی 12 ماه
  • مغذی موها

کراتین مو بیوپلاستیکا

9. کراتین نانو قهوه تلخ هونما

یکی از بهترین و مرغوب ترین نانو کراتین های برزیلی، کراتین قهوه تلخ هونما است. این کراتین برای همه انواع مو و حتی در سنین مختلف موثر است. استفاده از قهوه در این محصول، آن را بسیار موثرتر کرده و موجب تقویت موها می شود. قدرت ترمیمی این محصول نیز بسیار زیاد بوده و به خوبی روی موهای شما اثر می گذارد. در ادامه مزایای این محصول را می بینیم.

  • بی خطر و بدون آسیب رسانی به مو
  • حاوی پروتئین های الزامی مو
  • احیاء و بازسازی موها
  • مناسب برای انواع مو و حتی موهای با فر شدید و در سنین مختلف
  • قدرت صاف کنندگی بالا
  • امکان شستن مو حتی بلافاصله بعد از انجام کراتینه

کراتین مو هونما

10. کراتین بیوتانیکس پرایم

یکی از کراتین های بسیار محبوب با خاصیت ترمیم کنندگی و بازسازی موها، کراتین بوتانیکس پرایم است. این محصول ارگانیک بوده و موهای شما را بدون کمترین آسیب، احیاء می کند. مزایا و ویژگی های این محصول عبارت است از؛

  • حالت دهندگی و براق کردن موها
  • مناسب برای آقایان و بانوان
  • بدون مواد شیمیایی
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • تقویت بافت مو
  • مناسب انواع مختلف مو با الگوهای متفاوت
  • کمک به ضخامت تارهای مو

کراتین مو بیوتانیکس پرایم

 


11066738
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است