اقتصادی 15:16 - 10 تیر 1403
مجری طرح کشت پنبه گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح کشت پنبه به ۹۰ هزارهکتار برسد که براین اساس ۷۵ درصد برنامه کشت محقق می‌شود.

۷۵ درصد برنامه کشت پنبه محقق می‌شود

ابراهیم هزارجریبی گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت پنبه در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهادکشاورزی ثبت شده و برآورد می‌کنیم به دلیل محدودیت منابع آبی و قطع برق چاه‌های کشاورزی در ساعاتی از روز، ۹۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت پنبه برود.

او با بیان اینکه با کشت ۹۰ هزار هکتار پنبه، ۷۵درصد برنامه امسال تحقق می‌یابد، افزود: برای امسال، کشت ۱۱۵ هزار و ۳۵۰ هکتار پنبه را برنامه‌ریزی کرده بودیم.

هزارجریبی ادامه داد: کشت پنبه تقریبا در اقصی نقاط کشور تمام شده و تنها معدودی از کشاورزان پس از برداشت محصولاتی مانند گندم، در حال کشت پنبه هستند.

او پیشبینی کرد؛ از سطح ۹۰ هزار هکتار سطح زیرکشت، بیش از ۲۵۰ هزار تن وش پنبه از مزارع برداشت شود.

مجری طرح پنبه کشور با اشاره به اینکه پنبه‌کاران امسال کود یارانهای دریافت کرده‌اند، افزود: کشاورزان متقاضی که به مراکز خدمات حمایتی کشاورزی مراجعه کردند، کود یارانهای برای کاشت در اختیارشان قرار گرفته است و برای مرحله داشت نیز کود اوره یارانهای دریافت خواهند کرد.

او گفت: برای کنترل آفات در مرحله داشت، سازمان حفظ نباتات کشور شبکه پایش آفات پنبه را در بیشتر مناطق کشت پنبه ایجاد کرده است و شرایط را رصد می‌کند و در صورت فراوانی جمعیت آفات، به کشاورزان برای مبارزه، اطلاع‌رسانی می‌کند.

هزارجریبی اضافه کرد: سموم کنترل آفات نیز از سوی این سازمان تامین شده است.

مجری طرح پنبه کشور از کشاورزان خواست در مرحله برداشت، مراقبت بیشتری از مزارع داشته باشند و با کلینیکهای گیاهپزشکی و کارشناسان وزارت جهادکشاورزی برای کنترل آفات و استفاده از سموم، مشورت کنند.

او گفت: برداشت وش پنبه معمولا از اوایل شهریور از استان گلستان آغاز می‌شود.


12068655
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح پنبه وزارت جهاد گفت: اخیرا با ورود چند کمباین به کشور، ۱۰ درصد پنبه مزارع توسط کمباین برداشت می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد گفت: گواهی تایید خودرو وانت نیسان تعلیق و شماره گذاری آن متوقف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: در دو ماه نخست امسال بیش از ۲۵ تن زعفران به ارزش ۲۲ میلیون دلار به ۳۷ کشور دنیا صادر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: از ابتدای فصل برداشت ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰۰ هزار تن رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بهبود بازار سرمایه را از جمله اهداف رئیس جمهور آینده دانست و گفت: رویکرد کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری حفاظت از  سرمایه‌های مردم در بورس باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وزارت راه وشهرسازی گفت: ۵۴ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی سه سال گذشته به حاشیه شهر‌ها الحاق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: ۸۴ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت برای متقاضیان در شهر‌های مختلف کشور تامین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از بهره‌مندی بیش از ۱۷ میلیون مشترک گاز از پاداش صرفه‌جویی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: براساس آخرین آمار ۶۶ هزارتن برگ سبز چای با ارزش ۱۱۲۲ میلیارد تومان از چایکاران‌خریداری شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله در خصوص جزئیات تحویل سکه طلا چهاردهمین حراج مرکز مبادله نکاتی را مطرح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است