بین‌الملل 22:17 - 10 تیر 1403
رئیس‌جمهور اوکراین برای بار سوم در روز‌های اخیر به طور ضمنی از تمایل برای پایان دادن به جنگ خبر داد.

ابراز تمایل تلویحی زلنسکی برای مذاکره با روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که امروز (یکشنبه) از او منتشر شده در خصوص احتمال مذاکره با روسیه گفت: «اوکراین مذاکره مستقیم با روسیه را در نظر ندارد، اما می‌تواند از یک مدل توافق سه‌جانبه مشابه توافق غلات که دو سال پیش با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه انجام شد، استفاده کند». 

به گزارش کی‌یف ایندیپندنت، زلنسکی در ادامه گفت: «این مدل می‌تواند برای موضوعاتی مانند تمامیت ارضی، انرژی و کشتیرانی نیز استفاده شود». 

وی در عین حال تاکید کرد که مذاکرات صلح باید بر اساس فرمول صلح وی باشد که از روسیه می‌خواهد به طور کامل از اوکراین خارج شده و غرامت بپردازد. 

در ۱۰ روز گذشته، این سومین باری است که رئیس جمهور اوکراین به صورت ضمنی در خصوص صلح و مذاکره با روسیه صحبت می‌کند. او ابتدا در اظهاراتی نادر اعتراف کرده بود که در میانه تلفات سنگین جنگ برای اوکراین، کشورش علاقه‌ای به طولانی شدن درگیری ندارد. وی همچنین روز جمعه گفت که اوکراین قصد دارد در اواخر سال جاری طرح صلح مفصلی را ارائه کرده و می‌خواهد در نهایت به درگیری پایان دهد.

اظهارات اخیر زلنسکی در خصوص صلح و مذاکره، تفاوت جدی با مواضع پیشین او را نشان می‌دهد. زلنسکی در اکتبر سال ۲۰۲۲ قانونی را امضا کرده بود که هرگونه مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را ممنوع می‌کرد.

ارتش اوکراین در ماه‌های اخیر تلفات سنگینی داشته است و گزارش شده برخی از افراد واجد شرایط خدمت سربازی در حال فرار از مرز‌ها هستند. این کشور با کمبود نیروی انسانی و کمبود مهمات مواجه است و هر روزه کارشناسان جنگی بیشتری خواستار مذاکره و پایان دادن به روند جنگ در آن می‌شوند.

افزون بر این، «الکساندر دوبینسکی» نماینده پارلمان اوکراین نیز می‌گوید پس از مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا و عملکرد ضعیف جو بایدن، هراس دفتر زلنسکی  را فراگرفته است زیرا بازگشت ترامپ به قدرت برای او مشکل‌ساز خواهد شد. 

مترجم: زهرا نجفی


12068736
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک حزب چپ‌گرای فرانسوی ضمن انتقاد از دولت فعلی فرانسه، ایده پیوستن به ائتلاف مکرون برای تجمیع آرای مردم را رد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین در جریان برگزاری اجلاس شانگهای در پایتخت قزاقستان با سرپرست ریاست جمهوری ایران و رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب کارگر استرالیا، خانم «فاطمه پیمان» را به دلیل حمایت از کشور مستقل فلسطینی در جریان رای‌گیری اخیر در پارلمان این کشور، به مدت نامحدودی تعلیق کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دست‌کم ۱۸ نفر در هند بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مجری فلسطینی می‌گوید که انتخابات در ایران تجربه‌ای بی‌نظیر در منطقه برای مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به روستایی در جنوب لبنان، یک کشاورز لبنانی به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گردان القدس مواضع نظامیان صهیونیست در منطقه رفح و شجاعیه را مورد هدف قرار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لوید آستین پس از دیدار با همتای اوکراینی خود از بسته کمکی جدید به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ادامه جنگ غزه تا نابودی حماس و آزادی اسرای صهیونیست خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده سابق آمریکا که به دلیل حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو ارتش را ترک کرده بود، نسبت به تشدید تنش‌ها در شمال فلسطین اشغالی هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است