ورزشی 14:38 - 11 مهر 1393
تیم ملی بسکتبال ایران با شکست دادن کره جنوبی قهرمان بازی‌های آسیایی شد.

بسکتبال ایران با شکست مقابل میزبان نایب قهرمان شد / بیست و یکمین طلا را از دست دادیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آسمان خراش‌های ایران در دیدار فینال بازی‌های آسیایی به مصاف تیم میزبان رفتند. کره جنوبی که در این دیدار حمایت تماشاگران را هم داشت، در کوارتر اول کار را خوب شروع کرد. آن‌ها این کوارتر را بردند و نشان دادند که ایران برای رسیدن به طلای این رقابت‌ها کار بسیار سختی دارد. هواداران کره‌ای هم سالن را روی سرشان گذاشته بودند و بازیکنان تیم ملی خود را تشویق می‌کردند.

اما ایران در کوارتر دوم به مسابقه برگشت. کره گرچه میزبان بود اما نتوانست در کوارتر دوم مقابل حملات ایران مقاومت کند. با این حال آن‌ها خیلی زود به جریان مسابقه برگشتند و چند امتیاز از ایران جلو افتادند. مجددا ایران توانست فاصله را جبران کند و خودش را به کره برساند. در پایان کوارتر سوم ایران با نتیجه 61 - 58 از حریف جلو بود. کوارتر پایانی و حساس این دیدار هم با خطا بر روی حامد حدادی آغاز شد و خود حامد دو پرتاب آزاد به دست آورد. او اولین پرتاب را داخل سبد جا داد و دومی هم به همین ترتیب تبدیل به امتیاز شد تا ایران 63 - 58 از رقیب جلو بیفتد.

ایران برتری خود را حفظ کرد و با همین اختلاف یکی دو امتیاز توانست مسابقه را پیش ببرد. در دقایق پایانی ، خطاهای تیمی کره جنوبی به حد نصاب رسید و پس از آن هر خطای این تیم با پرتاب آزاد برای ایران همراه می‌شد. خطای کره‌ای‌ها روی صمد نیکخواه حدادی دو پرتاب برای ایران به همراه داشت که حامد حدادی یکی از این دو پرتاب را تبدیل به امتیاز کرد و یکی را از دست داد. پس ازآن هم خود صمد نیکخواه حدادی با یک پرتاب زیبا، فاصله را بیشتر کرد.

کره‌ای ها در دقیقه پایانی مسابقه توانستند نتیجه را 75 - 75 مساوی کنند. در حالی که تنها 36 ثانیه تا پایان دیدار باقی مانده بود، درخواست وقت استراحت شد و پس از بازگشت به زمین هم بازیکن کره باید یک پرتاب آزاد انجام دهد. کره پرتاب آزاد خود را هم تبدیل به امتیاز کرد تا تیم میزبان یک امتیاز جلو بیفتد. ایران خطای بعدی را هم انجام داد و کره دو پرتاب آزاد داشت که هر دو را تبدیل به امتیاز کرد و کره سه امتیاز جلو افتاد. بچیروویچ درخواست وقت استراحت کرد تا برای 16 ثانیه باقی مانده، استرات‍ژی تیم را تعیین کند.

پس از بازگشت به زمین، کامرانی توپ را به صمد نیکخواه بهرامی داد و او با یک پرتاب دو امتیازی توپ را درون سبد قرار داد. فاصله امتیازها به یک رسید و دوباره وقت استراحت گرفته شد. تنها 14 ثانیه زمان باقی مانده و کره آغازگر مسابقه است. ایران مجددا خطا کرد تا دو پرتاب به حریف بدهد و مهم تر از آن، زمان متوقف شود. بازیکن کره اولین پرتاب را از دست داد و دومی را تبدیل به امتیاز کرد. در برگشت، صمد نیکخواه اقدام به یک پرتاب سه امتیازی کرد اما توپ داخل سبد قرار نگرفت و ایران بازی را واگذار کرد.

 

43 43


4860607
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» عبدالصمد ابراهیمی وکیل حقوقی به اقرار علیرضا بیرانوند در مورد دادن ۵ میلیارد شیرینی به هیئت مدیره پرسپولیس واکنش نشان داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» عبدالصمد ابراهیمی وکیل حقوقی به اقرار علیرضا بیرانوند در مورد دادن ۵ میلیارد شیرینی به هیئت مدیره پرسپولیس واکنش نشان داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» زمان برگزاری ۳ مسابقه از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال تغییر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور گفت: اعتقاد داریم بیرانوند حق دارد و قطعا رای کمیته تعیین وضعیت را پیگیری می‌کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تراکتور گفت: نه تنها ۲۰ میلیارد جریمه را به پرسپولیس نمی‌دهم بلکه ۵ میلیاردی که به هیئت مدیره این باشگاه شیرینی دادم نیز پس می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار دروازه‌بان تراکتور به این کمیته خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بارسلونا در هفته نهم لالیگا در خانه آلاوس ۳ بر صفر پیروز شد تا با ‏اختلاف سه امتیازی نسبت به رئال صدرنشین باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های منچستریونایتد و چلسی در مصاف با رقبای خود در لیگ برتر انگلیس متوقف شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی برزیل با پیروزی مقابل آرژانتین برای ششمین بار قهرمان جام جهانی فوتسال شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی اوکراین با پیروزی مقابل فرانسه در دیدار رده بندی جام جهانی به مدال برنز دست یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است