استانی 00:06 - 21 خرداد 1400
محسن رضایی در گفت و گو با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد:
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در استان محروم و ثروتمند کهگیلویه و بویراحمد، بیکاری جوانان این استان را اذیت می‌کند.

بیکاری جوانان استان محروم و ثروتمند کهگیلویه و بویراحمد را اذیت می کند

«محسن رضایی» در گفت و گوی با شبکه استانی با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این استان محروم و ثروتمند، بیکاری، جوانان را اذیت می کند و افزایش اشتغال اولویت ما در این استان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف اظهارکرد: این استان در تولید مرغ و آبزیان حرف برای گفتن دارد اما در زمینه ایجاد سردخانه، بسته بندی و فراوری مشکلاتی دارد که باید زیرساخت‌ها فراهم و تقویت شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور نخستین برنامه دولت خود در استان کهگیلویه و بویراحمد را رسیدگی به کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد اشتغال این استان در بخش کشاورزی است اما کشاورزی آن سنتی و فاقد صنایع تبدیلی است و دسترنج کشاورزان نیز توسط دلالان ضایع می شود.

رضایی تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، حمایت از پرورش و فرآوری گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت های آموزشی و اتمام پروژه جاده ملی «پاتاوه-دهدشت» از دیگر نیازهای استان است. دولتِ اقدام و تحول، برای بهبود این زیرساخت‌ها برنامه ریزی مدونی دارد.

وی ادامه داد: این حق مردم هر استان است که استاندارشان از میان فرزندان شایسته همان استان انتخاب شود و قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور عنوان کرد: هر استان طبیعت و مردم خاص خود را دارد در نتیجه برنامه خاصی با کمک مردمان خود آن استان تنظیم شده است و هر استان و سرزمین نسخه مخصوص خود را دارد.

رضایی تاکید کرد: نسخه واحد نوشتن از تهران برای تمامی استانها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت، مزیت، قابلیت و استعداد مردم هر استان است و دولت ما متناسب با هر استان برنامه ای برای پیشرفت و زندگی مردمان آن تهیه کرده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی برنامه ها مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و پرداخت حقوق به زنان خانه دار دارای بیش از دو فرزند عمومی برای تمامی استان‌ها است گفت: بعضی از فعالیت‌های خاص متناسب با هر استان تهیه می شود.

رضایی افزود: برنامه ریزی متناسب با هر استان حق استان‌هاست اما کافی نیست به همین دلیل در دولت اقدام و تحول اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصاد به استان‌ها واگذار می شود و مناطق و قطب های اقتصادی به وجود می آوریم.

وی با اشاره به ظرفیت های استان‌های کشور اظهارکرد: هر استان به اندازه یک کشور می تواند تولید داشته باشد مشروط به اینکه استان‌ها و اقوام را مانند دفاع مقدس به صحنه بیاوریم  و ایران را به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرط موفقیت کشور در عرصه تولید و اشتغال را نشاط جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان عنوان و خاطرنشان کرد: باید آزادی های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و جوانان را محدود نکرده و به آنها اجازه فعالیت بدهیم.

رضایی تصریح کرد: چپ و راست، این قوم و آن قوم، بازی‌ها و بی عدالتی‌هایی از این دست باید کنار برود و دولت ما این تجربه را دارد که جوان‌ها و اقوام ایران را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را انجام داد و حالا می خواهیم وحدت ملی مانند زمان جنگ تحمیلی را به وجود بیاوریم.

به گزارش ایسنا، وی راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان و ارایه برنامه به بانک‌ها تا مردم با ۱۰ درصد آورده بتوانند صاحب خانه بشوند را از اولویت‌های دولت اقدام و تحول دانست و بیان کرد: این برنامه ها همان‌گونه که در کشورهای غربی جواب داده در ایران هم جواب خواهد داد.

انتهای پیام


11099721
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است