استانی 17:29 - 25 فروردین 1400
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت:
ایسنا/اصفهان مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با تاکید بر اینکه پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه مشکل تامین مواد اولیه بسیاری از صنایع را حل خواهد کرد، گفت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر این پروژه است.

تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم ۲ است

سیف اله امیری در خصوص نقش شرکت فولاد مبارکه در توسعه صنعت فولاد کشور، اظهار کرد: فولادمبارکه یک شرکت فولادی بسیار عظیم و تولیدکننده ورق برای تمام مصارف کشور است که میزان تولید، مصرف و صادرات آن نیز کاملا مشخص است.

وی افزود: اگر در شرایط فعلی شرکت فولاد مبارکه نباشد، تمام واحدهای ما تعطیل خواهند شد، در واقع این شرکت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین شرکت‌های فولادی کشور بوده و چشم و چراغ این ملت است.

وی درباره نقش شرکت فولاد مبارکه در طرح‌های توسعه ای فولاد کشور، گفت: نقش شرکت فولاد مبارکه در رسیدن به اهداف تعریف شده برای صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ مثبت بوده و این شرکت اهداف خود در طرح های توسعه ای را محقق کرده است، به ویژه با پروژه جدید این شرکت یعنی واحد نورد گرم ۲ که برنامه‌ریزی و تلاش برای راه اندازی آن انجام داده، می‌تواند بخش عمده ای از مشکلات کشور را برای تامین مواد اولیه و انواع ورق را رفع کند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت درباره حمایت این وزارتخانه از راه اندازی پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه، تاکید کرد: گفت: پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه کار بسیار بزرگی است که کلنگ زنی آن در سال گذشته انجام شد و اکنون جلسات مربوط به راه اندازی آن در ایمیدرو در حال برگزاری است. البته مشکلاتی برای راه اندازی آن وجود دارد که باید هرچه زودتر حل شود. هرچند خوشبختانه تلاش مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بر این است که این پروژه سریعتر انجام شود. البته برای راه اندازی تمام پروژه‌های تعریف شده برای صنعت فولاد مشکلاتی در مسیر راه وجود دارد که باید مرتفع شوند.

به گفته امیری، همت وزارت صمت بر این است که هرچه زودتر پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه راه اندازی شود، زیرا با اضافه شدن محصولات تولیدی این واحد، مشکلات ورق گرم کشور حل خواهد شد و دیگر دغدغه های بازار همچون قیمت ها وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، کلنگ پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته توسط سرپرست وزارت صمت به زمین زده شده و طبق پیش بینی های انجام شده، با راه اندازی و بهره برداری از این پروژه استراتژیک، میزان تولید ورق در کشور به بالای هفت میلیون تن خواهد رسید و صنایعی از جمله صنایع نفت و گاز، لوله‌سازی، خودروسازی و کشتی‌سازی و... برای همیشه از واردات ورق بی نیاز شده و جانی دوباره می گیرند.

 اکنون سالانه دو میلیون تن ورق فولادی به کشور وارد می شود که با اجرای این پروژه نه تنها جلوی این حجم از واردات گرفته می شود، بلکه توانایی صادرات نیز به وجود می آید. در واقع علاوه بر اینکه از خروج سالانه ۹۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود، بلکه با صادرات محصولات این بخش، بخشی از ارز مورد نیاز کشور نیز تامین می شود.

انتهای پیام


11026004
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است