بازار 14:04 - 25 مهر 1403

راهنمای نوبت دهی دکتر مسجدی متخصص ریه

دکتر مسجدی در ۲ تخصص ریه و داخلی در تهران فعالیت دارند و یکی از پزشکان حاذق و ماهر در تهران شناخته می‌شوند. در این مطلب قصد داریم در مورد خدماتی که ‌ایشان به بیماران خود ارائه می‌دهند صحبت کنیم و بگوییم نوبت دهی دکتر مسجدی متخصص ریه در سامانه دکترتو چگونه است و چه مراحلی را باید طی کنید تا نوبت ویزیت شما برای این پزشک رزرو شود. با ما همراه باشید.

 

بیماری ریه چیست؟

قبل از آن که بخواهیم دکتر مسجدی را به شما معرفی کنیم و بگوییم که چگونه می‌توانید از این پزشک متخصص نوبت اینترنتی بگیرید، بهتر است ابتدا بگوییم بیماری ریه چیست و در چه زمانی باید به این پزشک مراجعه کنید.

ریه‌ها اصلی‌ترین اعضای بدن هستند که انسان می‌تواند به کمک دو ریه‌ای که در قفسه سینه خود دارند نفس بکشند و زنده بمانند. اما اگر ریه‌ها یا شش‌ها به درستی عمل نکنند و اکسیژن کافی به بدن نرسانند، احتمال این که مشکلات جدی برای فرد پیش بیاید بسیار زیاد است. بیماری‌های مربوط به ریه در ابتدا با علائم خفیفی خود را نشان می‌دهند که البته با مشاهده همان علائم اولیه فرد باید به پزشک مراجعه کند. اگر افراد بخواهند نسبت به این بیماری بی‌تجوهی نشان دهند، ممکن است عوارض جدی‌تری برای آن‌ها ایجاد شود.

دسته‌بندی بیماری‌های خطرناک ریه

بیماری‌های ریوی به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند که ما در این بخش هر کدام از آن‌ها را به طور مختصر برای شما توضیح می‌دهیم:

بیماری‌های راه هوایی

لوله‌هایی که در مسیر تنفسی انسان قرار دارد، می‌توانند اکسیژن و سایر مواد گازی مورد نیاز به را به ریه‌ها انتقال دهند و یا آن‌ها را خارج کنند. هر گونه انسداد یا باریک شدن این لوله‌ها سبب ایجاد بیماری‌هایی همچون برونشکتازی یا آسم خواهد شد.

بیماری‌های بافت ریه

اگر در بافت ریه‌های فرد التهاب یا زخمی ایجاد شود، سبب اختلال در انبساط و انقباض آن خواهد شد. در نتیجه ریه‌ها به درستی نمی‌توانند اکسیژن را وارد و گاز کربن دی اکسید را خارج کنند. افرادی که به بیماری‌ای همچون سارکوئیدوز مبتلا هستند نمی‌توانند تنفس عمیق داشته باشند.

بیماری‌های گردش خون ریوی

یکی دیگر از انواع بیماری‌های ریوی مربوط به زمانی است که رگ‌های خونی ریه‌ها دچار زخم، لخته شدن و یا التهاب می‌شوند. در این صورت ریه‌ها نمی‌توانند به خوبی اکسیژن را جذب و دی اکسید کربن را دفع کنند که این موضوع تأثیرات منفی روی قلب دارد.

از این رو لازم است تا فرد هنگام مشاهده اولین نشانه‌های مربوط به ریه دکتر مسجدی که فوق تخصص ریه است و یا سایر پزشکان مراجعه کند تا منشأ بیماری و علت آن بررسی شود و مورد درمان قرار گیرد.

علائم بیماری‌های مربوط به ریه کدام است؟

بیماری ریه انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها نشانه‌های مخصوص به خود را دارند. اما به طور کلی نشانه‌های اصلی بیماری ریه موارد زیر هستند. شما باید به محض مشاهده این علائم به دکتر فوق تخصص ریه مراجعه کنید:

  • درد زیاد در قفسه سینه
  • تنگی نفس یا هر گونه اختلال در تنفس و یا افزایش سرعت تنفس
  • خستگی مفرط
  • سرفه‌های خشک که تداوم دارد.
  • دل درد
  • صدای خس خس سینه
  • اختلال در حرکت‌های قفسه سینه
  • تب و لرز
  • کاهش وزن زیاد به صورت غیر طبیعی
  • کاهش اشتها
  • تغییر رنگ و کبودی ناخن‌ها، انگشت‌ها و لب‌ها
  • نامنظم بودن ضربان قلب به طور مداوم
  • تورم پا‌ها به خصوص مچ پا
  • خلط در گلو به همراه خون

دکتر محمد رضا مسجدی کیست؟

دکتر مسجدی مدرک فلوشیپ ریه خود را از دانشگاه هاروارد آمریکا در سال ۱۳۶۲ دریافت کرد. ‌ایشان دکتری فوق تخصص بیماری‌های ریوی و دستگاه تنفس دانشگاه علوم پزشکی را هم دریافت کرده‌اند و دارای دکتری بود تخصصی داخلی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را هم دارا هستند. ‌ایشان را به عنوان پدر علم نوین ریه در ایران می‌شناسند.

نوبت دهی دکتر مسجدی چگونه است؟

خوشبختانه امروزه با هوشمند نوبت دهی دکتر مسجدی شما می‌توانید به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری در مطب دکتر مسجدی، در هر کجای ایران که باشید نوبت خود را دریافت کنید. برای این کار کافی است وارد صفحه دکتر محمد رضا مسجدی فوق تخصص ریه شوید و روی گزینه نوبت دهی کلیک کنید. در این صورت روز‌ها و ساعت‌هایی که شما می‌توانید با پزشک ملاقات داشته باشید برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید براساس برنامه زمانی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و نوبت خود را رزرو کنید.

دکتر مسجدی چه خدماتی به بیماران ارائه می‌دهد؟

دکتر مسجدی علاوه بر این که تخصص و تجربه کافی در زمینه بیماری‌های مربوط به ریه دارند، می‌توانند در زمینه بیماری‌های داخلی هم به بیماران مشاوره دهند. شما می‌توانید برای درمان انواع بیماری‌های ریه مانند برونشیت، آسم، سارکویدوز و مشاوره تشخیص یا درمان سرطان ریه، به این متخصص مراجعه کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب ابتدا توضیح دادیم که بیماری ریه چیست و با مشاهده چه علائمی باید به متخصص ریه مراجعه کنید. سپس به معرفی دکتر مسجدی فوق تخصص ریه و داخلی پرداختیم. اگر شما کسی هستید که قصد دارید از این پزشک فوق تخصص نوبت بگیرید و با او ملاقات داشته باشید، می‌توانید همین حالا به صورت اینترنتی در سامانه دکتر اقدام به نوبت گرفتن از دکتر مسجدی کنید. شما می‌توانید پس از ملاقات و ویزیت با دکتر مسجدی متخصص ریه، نظرات خود را بابت ملاقات با این پزشک در سامانه دکترتو به سمت برسانید. برای آشنایی بیشتر با دکتر مسجدی هم می توانید در همین صفحه نظرات مربوط به دکتر را که از جانب بیماران به ثبت رسیده، مطالعه کنید.


12105251
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» دکتر مسجدی در ۲ تخصص ریه و داخلی در تهران فعالیت دارند و یکی از پزشکان حاذق و ماهر در تهران شناخته می‌شوند. در این مطلب قصد داریم در مورد خدماتی که ‌ایشان به بیماران خود ارائه می‌دهند صحبت کنیم و بگوییم نوبت دهی دکتر مسجدی متخصص ریه در سامانه دکترتو ...
بازار
«پارسی نیوز» در دنیایی که تکنولوژی به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است، حمل لپ تاپ و لوازم الکترونیکی شخصی نیازمند دقت و امنیت بیشتری است. کیف لپ تاپ تنها یک وسیله حمل نیست، بلکه سپری است برای محافظت از دستگاهی که قلب دیجیتالی زندگی ما را تشکیل می‌دهد. اما...
بازار
«پارسی نیوز» آوسبیلدونگ پرستاری یک برنامه آموزشی دوگانه و ترکیبی از آموزش تئوری و عملی است که فرد متقاضی در کشور مورد پذیرش دریافت میکند. آوسبیلدونگ پرستاری این امکان را ایجاد میکند تا در حین تحصیل، کار کنید و مهارت‌های لازم را برای تبدیل شدن به یک پرس...
بازار
«پارسی نیوز» طلاق یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل زندگی است که نیاز به مراجعه کردن به مراجع قانونی مختلف دارد. این فرآیند می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد و درعین‌حال، نیاز به دقت و آگاهی کامل از مراحل قانونی دارد. در ادامه، به بررسی مراجع قانونی موردنیاز...
بازار
«پارسی نیوز» جدیدترین کابینت‌های ترند 1403 برای داشتن آشپزخانه ای زیبا یکی از مسائل و موضوعاتی است که معمولا هنگام اجرا یا بازسازی دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود با آن مواجه خواهید شد. اما واقعا کابینت ترند امسال چیست و این ترندها بر چه اساس و توسط چه کسانی ت...
بازار
«پارسی نیوز» کیفیت تجهیزات لابراتواری در دندانپزشکی بر روند درمان تاثیر می‌گذارد و یکی از عوامل موثر بر عملکرد دندانپزشکان محسوب می‌شود. انتظارات بیماران در مطب‌های دندانپزشکی به‌صورت همگام با پیشرفت تکنولوژی در حوزه تجهیزات، افزایش یافته و اغلب بیماران...
بازار
«پارسی نیوز» قبل از اینکه خرید آنلاین ترند شود، کسب‌وکارهای فروش سیم و کابل برق در فروشگاه برق زوم از طریق تبلیغات در روزنامه‌ها، آگهی‌های طبقه‌بندی شده، حراج‌ها و فروشگاه‌های عمومی به فروش می‌پرداختند. اکنون که اینترنت و فناوری روش‌های عملیات تجاری را تغییر د...
بازار
«پارسی نیوز» یک بیماری واگیردار شایع در کشورهای در حال توسعه، وبا است. این عفونت باکتریایی، با تولید سم در روده کوچک، باعث از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن می‌شود. انتقال وبا، با مصرف آب و غذاهای آلوده به مدفوع فرد مبتلا رخ می‌دهد. اگر تماس مستقیم با فرد بیما...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است