ورزشی 12:49 - 31 شهریور 1403
با اشتباه بزرگ فدراسیون وزنه برداری رویای مدال ۶ ورزشکار جوان به کابوس بدل شد.

از بی مسئولیتی در قبال وزنه برداران تا تدارک سفر برای همسر و دختر آقای نایب رئیس!

فدراسیون وزنه برداری در مورد تست دوپینگ از ملی پوشان جوان در موعد مقرر اهمال کاری کرد تا ۶ وزنه بردار ایرانی رقابت‌های جوانان جهان را از دست بدهند.

این اتفاق در حالی رخ داد که فدراسیون جهانی از فدراسیون‌های ورزشی خواسته بود تا در گروه یک ورزشکاران دو بار تست دوپینگ در فاصله ۱۴ روز ارائه بدهند، اما وزنه برداران ما فاصله تست‌های دوپینگشان کمتر از ۱۴ روز بود و به همین دلیل از رقابت‌ها حذف شدند و رقابت‌ها را از دست دادند.

جوانان وزنه برداری ایران به نام‌های محراب دواسری، امیرحسین قربانی، ایلیا صالحی پور، امیرحسین سپه، آریا پایدار و حمیدرضا محمدی تنها به دلیل بی توجهی و بی مسئولیتی فدراسیون این رقابت‌ها را از دست دادند.

در  آیین نامه فدراسیون جهانی وزنه برداری گویای همه چیز است و مُهر دوپینگ در حالی در پرونده ورزشکاران ما ثبت شده است که آش نخورده و دهان سوخته است.

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری بعد از بازگشت از رقابت‌های المپیک در نشست خبری فقط توجیه کرد و در حالی نوید روز‌های خوب برای وزنه برداری را داد که این اولین رقابتی بود که رئیس فدراسیون وعده آنرا داده بود.

در همان نشست خبری فدراسیون نشین‌ها به جای برنامه ریزی در صدد زدن مخالفان خود بودند و شاید بیشتر وقت نشست را به انتقاد از علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری پرداختند.

شاید اگر فدراسیون نشین‌ها به جای فراهم نمودن مقدمات سفر همسر و دختر بهداد سلیمی به رقابت‌های اسپانیا توان خود را برای اعزام درست و در چارچوب مقررات جوانان می‌کردند امروز این ۶ وزنه بردار آماده افتخار آفرینی بودند هر چند که بعید می‌دانیم با این برنامه ریزی تا سال‌های سال ما به مدال وزنه برداری برسیم.

هادی پانزوان مربی تیم ملی جوانان گفت: طبق قوانین جدید ITA که ما باید ۲ بار از ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات تست دوپینگ بگیریم، ما هم این کار را انجام دادیم، اما متاسفانه آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ این موضوع را از ما نپذیرفت و معتقد است فاصله آزمایش‌های گرفته شده برای ۶ نفر از اعضای تیم ما ۱۲ روز بوده که ظاهراً کمتر از بازه زمانی تعیین شده است. این در حالی است که پیش از این تا جایی که من اطلاع دارم اشاره‌ای به بازه زمانی ۱۴ روزه نشده بود. به هر شکل ما همچنان از طریق فدراسیون وزنه‌برداری پیگیر ماجرا هستیم تا ان شاءالله مشکل پیش آمده برای ۶ وزنه‌بردار تیم ملی که اکثرا هم از شانس‌های کسب مدال هستند برطرف شود. 

این اظهارات عجیب‌تر از خود محرومیت است. در بند فوق به صراحت در مورد بازه زمانی دو هفته اشاره شده است و سرمربی جوانان و فدراسیون از این موضوع غافل شده اند.

وزارت ورزش و جوانان و شخص دنیا مالی وزیر ورزش باید به سرعت به این موضوع ورود کند و با مسببان آن برخورد نماید.

وزنه برداران


12094862
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز گفت: نتیجه‌ای جز برد مقابل خیبر ما را راضی نمی‌کند و باید به دور بُرد برگردیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در شرایطی که قرار بود تیم ملی پدل جهت حضور در رقابت‌های انتخابی جام‌ جهانی به کویت اعزام شود، اما کارشکنی میزبان این اعزام را با چالش مواجه کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» روح الله رستمی قهرمان پاراامپیک در برنامه تلویزیونی صبحانه ایرانی درباره آسیب دیدگی‌های شدید خود صحبت کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه نساجی بیانیه‌ای را علیه باشگاه استقلال منتشر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با اشتباه بزرگ فدراسیون وزنه برداری رویای مدال ۶ ورزشکار جوان به کابوس بدل شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با اشتباه بزرگ فدراسیون وزنه برداری رویای مدال ۶ ورزشکار جوان به کابوس بدل شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس داوری درباره عملکرد داوری در بازی سرخابی‌ها برابر حریفانشان توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران که فصل گذشته به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ شناخته شد تاکنون نتوانسته آمار خوبی را از خود به ثبت برساند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال آلومینیوم اراک بابت جدایی از این باشگاه، بیشتر مبلغ فسخ قرارداد خود را پرداخت کرده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قرار است فردا جلسه‌ای را برگزار کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است