استانی 23:38 - 05 تیر 1401

نیاز ۱۶۰۰ میلیاردی برج‌های دوقلو/ نمی‌توانیم پروژه را ادامه دهیم!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پروژه بزرگ برج‌های دوقلوی کیو در مرکز استان لرستان سال ۹۳ کلنگ‌زنی شد و به گفته مسئولان قرار بود ۳۶ ماهه به بهره‌برداری برسد؛ موضوعی که با گذشت بیشتر از هشت سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

در این راستا جلسه‌ای در صحن علنی شورای اسلامی شهر خرم آباد برگزار شد تا با حضور سرمایه گذار پروژه «برج های دو قلو» اقدامات و تصمیمات لازم در رابطه با این پروژه نیمه تمام اتخاذ شود.

پروژه عمرانی که مُهر نظام مهندسی ندارد!

حسین زاهدی سرمایه گذار پروژه برج‌های دوقلو در این جلسه با بیان اینکه در دوره ما هیچ تبعیضی وجود ندارد، همان نگاهی که به اصفهان، کهگیلویه و… داریم به خرم آباد هم داریم گفت: صحبت‌های امروز من هم بر اساس شفافیت است، ما آمده‌ایم که امروز به نتیجه برسیم، چندین جلسه با مسئولان ارشد لرستان، شهردار و… در رابطه با پروژه برگزار کرده‌ایم، ما در کنار جلسات کارشناسی و مدیریتی که در تهران داشته‌ایم با مسئولان استانی هم جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم.

زاهدی تصریح کرد: ما بدهکار مردم خرم آباد هستیم، تا ابد هم بدهکار شما هستیم، ما مجموعه‌های نهادی و انقلابی و بنیاد شهید از هیچکس طلبی نداریم، بلکه به همه مردم هم بدهکار هستیم.

در قرار داد اولیه ساخت ۱۹ طبقه در پروژه ذکر شده، الان همه می‌دانیم که ۳۰ طبقه است، چه شده که ۱۹ طبقه به ۳۰ طبقه رسیده است؟

وی در ادامه با اشاره به طرح برخی مباحث مانند «یک دونگ»، شکایت، دیوان عدالت، ماده ۳۸ و… در رابطه با این پروژه ادامه داد: در سنوات گذشته دیوان عدالت رأی داده که در این پرونده ماده ۳۸ لازم الاجرا نیست و این کمیسیون قابلیت ورود به این پرونده را ندارد، اگر در برخی جلسات کمیسیون ما حضور نداشته‌ایم به خاطر این بوده که دیر به ما برای حضور در این جلسات اطلاع رسانی شده است.

سرمایه گذار پروژه برج‌های دوقلو با بیان اینکه در سنوات گذشته این پروژه از ابتدا در استانداری بسته شده، آنجا مباحث ابلاغ شده است و من هم به عنوان یک مهندس عمران و عضو سازمان نظام مهندسی انتقاد دارم که چرا نقشه‌ها مهر نظام مهندسی ندارند؟ چرا پروانه به این شکل است؟ چرا ناقص است؟ چرا طبقات این پروژه در سه مرحله اضافه شده است؟ گفت: در قرار داد اولیه ساخت ۱۹ طبقه در پروژه ذکر شده، الان همه می‌دانیم که ۳۰ طبقه است، چه شده که ۱۹ طبقه به ۳۰ طبقه رسیده است؟ ما هم با شما هم نظر هستیم، شفاف به عنوان یک کارشناس عمران نه به عنوان معین کوثر با یک رسانه اعلام کردم که ما قبل از ورود به هر پروژه‌ای، مطالعات امکان سنجی، پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و… آن را تعیین تکلیف می‌کنیم.

تکمیل برج‌های دوقلو ۱۶۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

زاهدی تصریح کرد: سوال ما این است که مبنای افزایش طبقات در این پروژه چیست؟ «معین کوثر» با پول امروز هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت پروژه برج‌های دوقلو اعتبار نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما در این رابطه کسب سود نیست، اقتصاد پروژه در اولویت دوم و سوم است، اصلاً نگاه «کاسب کارانه» در این رابطه نداریم و در ابتدا دید کارشناسی داریم بیان داشت: من باید ببینم که اصلاً روی بازار، مسکن و… خرم آباد تأثیر گذار هستم یا اینکه برای ایثارگران خرم آباد کار کنم تأثیر گذار تر هستم.

سرمایه گذار پروژه برج‌های دوقلو با بیان اینکه موضوعاتی مانند ساختار فیزیکی، درصد، یک دونگ و چهار دونگ و… همه حقوقی است، به شهردار هم اعلام کردم که من نهادی هستم و شما حاکمیتی هستید، اگر می‌خواهید موضوع را حقوقی پیگیری کنید ما حرفی نداریم، همه می‌دانیم کار حقوقی در کشور زمان بر است، یک بازی هم هست که باخت در آن نیست و هر اتفاقی هم بی افتد می‌گویند که دادگاه رأی داده است، من الان می‌توانم بگویم که آقای «نرگس نژاد» امضا کرده، من نبوده‌ام.

زاهدی ادامه داد: بر سر این پروژه و همچنین پروژه یاسوج دو بار در سازمان بازرسی موضوع را پیگیری کرده‌ام، اتفاقاً نظر ما هم این است که با کسی که این وسط مقصر است باید برخورد شود، ما هم مثل شما ضرر کرده‌ایم، الان مؤسسه «مفید راهبر» که وابسته به دفتر رهبری است و حسابرس ما است، دو دوره است که حسابرسی ما را مشروط و مردود می‌کند آن هم به دلیل پروژه خرم آباد و پروژه یاسوج.

نمی‌توانیم پروژه را ادامه دهیم!

وی با بیان اینکه الان مجموعه معین کوثر ماده ۱۴۱ و ورشکسته اعلام شده است، چون زیان انباشته آن نسبت به سودی که سالانه می‌دهد زیادتر است، پروژه خرم آباد و یاسوج به عنوان پروژه راکد معرفی شده، اینها در حساب‌های ما به عنوان زیان انباشته تلقی شده‌اند و ما را مردود و مشروط کرده‌اند، بیان داشت: یک دوره دیگر ما بیشتر وقت نداریم، در غیر این صورت معین کوثر به خاطر پروژه خرم آباد و یاسوج باید جمع شود.

سرمایه گذار پروژه برج‌های دوقلو با بیان اینکه هم مردم خرم آباد و هم ما ضرر کرده‌ایم گفت: ما یک موضع شفاف داریم، به استاندار هم گفته‌ام، برای یک مهندس عمران سخت است که «دست خود را بالا بگیرد و بگوید من نمی‌توانم این پروژه را انجام دهم»، ولی من به خاطر اینکه دو ماه دیگر، دو سال دیگر و… این گونه جمعی نباشند، معین کوثر در میان جامعه هدف خودش مشکلاتی دارد و باید اولویت بندی کند، ما هم معتقدیم که به مردم خرم آباد ظلم شده است، به سازمان بازرسی هم گفته‌ام که هر آنچه مدرک لازم دارید را ما می‌دهیم، یقه مقصر را بگیرید که چه کسی باعث این خسران به مردم و مجموعه معین کوثر شده است؟

زاهدی با بیان اینکه شرکت امروز تأمین اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیاردی را ندارد، این پروژه فقط ۳۲ دستگاه آسانسور دارد که همه آنها با توجه به شرایط تحریم وارداتی است، گفت: نگاه من نسبت به این قضیه واقع بینانه است، به استاندار هم گفته‌ام که حق مردم است، در این رابطه پیشنهاداتی داریم، دو هلدینگ کشاورزی و معادن ما می‌تواند در لرستان ورود پیدا کنند، به استاندار اعلام کردیم که می‌نویسیم و تعهد می‌دهیم به صورت کارشناسی پروژه تعریف می‌کنیم، ما به ازا تهاتر می‌کنیم، ما به ازا تعهد می‌دهیم که این پول در استان سرمایه گذاری شود، یک «قِران» از پولی که بابت ساخت و ساز در پروژه هزینه شده را از استان خارج نمی‌کنیم و در حوزه‌های دامداری و… سرمایه گذاری می‌کنیم، ما پروژه‌های کوچک را می‌توانیم انجام دهیم، در حوزه مسکن ایثارگران و… می‌توانیم ورود پیدا کنیم.


11606049
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است