بازار 13:57 - 24 اسفند 1399

قبل از پرواز در فرودگاه چه کارهایی باید انجام دهیم؟

سفرهای هوایی شور و شوق سفر را در ما ایجاد می کند و راحت ترین و کوتاه ترین راه رسیدن به مقصد می باشد و هیچ زمانی تا به امروز، پرواز با هواپیما تا این اندازه متداول نبوده است. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید در جریان باشید که مقدمات تقریبا گاها طولانی را در فرودگاه پیش رو خواهید داشت. در ادامه شما را با مقدمات پیش از پرواز و لیستی از کارهایی که در فرودگاه باید انجام دهید آشنا می کنیم و بعد از آن گوشه ای از حقایق جالب و گاها خنده دار در مورد هواپیما را بیان خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

در ابتدا بهتر است برای آن که در در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید، بلیط خود را از سایت خرید بلیط هواپیما معتبر تهیه و سپس مقدمات سفر خود را مهیا کنید. درنظر داشته باشید حتما شب قبل از سفر مشخصات و مدارکتان را مجدد کنترل کنید تا از آخرین تغییرات و یا تاخیرهای احتمالی باخبر شوید. در ادامه لیستی از کارهایی که در روز سفر نیاز به انجام دارید را بازگو می کنیم.

چمدان خود را ببندید و مدارک را آماده کنید

بهتر است از چند روز قبل سفر با خیال راحت چمدان خود را آماده کنید و لیستی از وسایل ضروری که برای سفر به آن ها احتیاج دارید بنویسید تا شب آخر چیزی را از قلم نیندازید. شما برای سوار شدن به هواپیما نیاز به همراه داشتن بلیط هواپیما، کارت ملی و در سفرهای خارجی گذرنامه دارید پس حتما این مدارک را در کیف دستی و در دسترس خود قرار دهید.

حدود 2 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید

بهتر است برای پروازهای خارجی 3 ساعت و برای پروازهای داخلی از 2 ساعت قبل در فرودگاه حاضر شوید تا با خیال آسوده تری مقدمات سفر را انجام دهید.

اطلاعات پرواز خود را کنترل کنید

حتما در زمان ورود به فرودگاه مجددا ترمینال پرواز و ساعت دقیق حرکت را چک کنید. متاسفانه اکثر کسانی که از پرواز جا مانده اند به این دلیل بوده است که اطلاعات پرواز خود را به درستی نگاه نکرده اند.

کارت پرواز خود را دریافت کنید

زمانی که قبل از پرواز در فرودگاه حضور دارید، بلندگوها و تابلوهای اطلاع رسانی، کانتر ویژه پرواز شما را اطلاع می دهند و شما باید با چمدان، کارت ملی و بلیط خود به آن مراجعه کنید تا کارت پرواز برای شما صادر شود. در این مرحله پس از وزن کردن چمدان آن را تحویل می گیرند و برچسب مخصوصی به آن می زنند. دقت کنید اگر بار اضافه همراه داشته باشید باید هزینه آن را بپردازید. هر پرواز علاوه بر ساعت حرکت و شرکت هواپیمایی، دارای شماره پروازمنحصر به فردی نیز می باشد.

بازرسی بدنی و رفتن به ترانزیت

پس از گرفتن کارت پرواز وارد بخش بازرسی بدنی و ترانزیت می شوید. در این بخش مجددا مدارک شناسایی و کارت پروز شما را چک می کنند و قبل از ورود به ترانزیت، بازرسی بدنی از شما و ساک دستی همراهتان می شود.

یافتن گیت خروجی و سوار شدن به هواپیما

پس از ورود به بخش ترانزیت باید منتظر اعلام بلندگوها برای رفتن به گیت خروج شوید. در این مرحله که آخرین مرحله است پس از کنترل مجدد کارت پرواز شما را به سمت هواپیما راهنمایی می کنند.

واقعیت هایی از سفر با هواپیما

در این مقاله قصد داریم شما را با گوشه ای از حقایق جالب توجه در مورد هواپیما و سفرهای هوایی آشنا کنیم. پس حتی اگر قصد سفرهم ندارید پیشنهاد می کنیم خواندن متن زیر را از دست ندهید و با ما همراه باشید. آیا میدانید:

  • پس از گذشت سه ساعت از پرواز، ذائقه شما بی حس می شود و ممکن است حس چشایی به یک سوم برسد. پس اکنون متوجه شدید اگر در پروازهای طولانی، غذای هواپیما به نظرتان بی مزه بوده مشکل از غذا و خدمات نمی باشد.
  • احتمال وقوع حادثه در حین رانندگی برای هر فرد یک در 5 هزار است و این در حالی است که احتمال سقوط هواپیما برای همان فرد یک در 11 میلیون می باشد و این مساویست با احتمال برنده شده در یک بلیط بخت آزمایی...
  • اگر در حین پرواز دچار حادثه شوید، 7/95 درصد شانس نجات پیدا کردن را دارید.
  • آمارها نشان داده که اگر شما 10 پرواز بین المللی که تجربه کرده باشید، حداقل در 4 پرواز، یک خلبان یا کمک خلبان در حین پرواز شما خواب بوده است.
  • برای 99 درصد پروازها، نیازی به وجود نیروی انسانی نمی باشد. حالا تصور اینکه چرا خلبان و کمک خلبان در حین سفر می خوابند مشخص می شود.
  • در هر زمان روی کره زمین بین 50 تا 80 هزار هواپیما در حال پرواز است، بنابراین تعداد افرادی که در آسمان هستند بیشتر از جمعیت صربستان می باشد.
  • دیگر نیازی نیست برای پروازهای بین المللی شما کیفی از اقلام بهداشتی لازم را با خود حمل کنید، چرا که ایرلاین ها آن را به شما تقدیم می کنند.
  • ماسک های اکسیژنی که در سقف هواپیما برای هر فرد تعبیه شده است، اکسیژن اندکی را در خود جای می دهد که بعد از 15 دقیقه به اتمام میرسد. اما نتایج نشان داده که شما بیشتر از 7 دقیقه در زمان وقوع حادثه، نیاز به ماسک اکسیژن پیدا نمی کنید.
  • آلوده ترین قسمت هواپیما میز جلوی شماست که به اندازه کف هواپیما آلوده است و متاسفانه بعد از اغلب پروازها تمیز نمی شود.
  • 85 درصد حوادث هواپیما در 3 دقیقه اول، در هنگام برخاستن و یا در 8 دقیقه پایان پرواز رخ می دهد.
  • بر اساس قوانین، خوردن یک مدل غذا توسط خلبان و کمک خلبان ممنوع می باشد. این قانون ریسک مسمومیت غذایی را کم می کند.
  • اداره هوانوردی فدرال آمریکا بیان کرده است که هیچ صندلی کاملا ایمنی در هواپیما وجود ندارد. در حقیقت ایمنی صندلی های عقب 32 درصد، صندلی های جلو 38 درصد و صندلی های وسط 39 درصد می باشد.
  • جعبه سیاه در حقیقت نارنجی رنگ است و قابل نابودی نیز می باشد، اما مقاومت آن بسیار بیشتر از نیرویی است که در حین حادثه یا سقوط به هواپیما وارد می شود.
  • کشورهایی که بیشترین حوادث هوایی را دارند آمریکا و بعد از آن روسیه و برزیل می باشند.
  • آزمایش ها نشان داده است در صورت آتش سوزی در هواپیما، تنها 90 ثانیه طلایی برای خروج زمان دارید که معمولا این زمان فقط برای مسافران 5تا 6 ردیف اول کافی است.
  • در 20 درصد موارد سقوط هواپیما شرایط جوی و نقص فنی دخیل است و در 80 درصد مواقع خطای انسانی.

10990974
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است