استانی 21:01 - 04 آبان 1399
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به مراجعه دیر هنگام بیمارن کرونایی، گفت: برخی از بیماران علایم را جدی نگرفته و به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهند که این موجب افزایش مرگ و میر و شدت بیماری می شود.

مراجعه دیر هنگام بیمارن مبتلا به کرونا باعث افزایش مرگ و میر و شدت بیماری خواهد شد

ابراهیم قادری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه با شیوع کرونا و عادی شدن بیماری، علی رغم هشدارها در خصوص اینکه بیماران دارای علایم واضح لازم است به پزشک در مراکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند، برخی از بیماران علایم را جدی نگرفته و به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: این مسله باعث گسترش بیماری در جامعه و همچنین بدتر شدن علایم و وضعیت بیماران خواهد شد و احتمال مرگ را افزایش می دهد. 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: بیمارانی که به بخش خصوصی مراجعه کرده‌اند می توانند وضعیت خود را در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند که پیگیری آن ها و خانواده هایشان توسط سیستم بهداشتی انجام شود.

قادری خاطرنشان کرد: علایم بیماری کرونا در ابتدا بسیار کم است و در صورت عدم استراحت، به سمت بدتر شدن وضعیت بیمار پیش خواهد رفت.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر 663 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند، که 76 نفر از آن ها در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.


10779479
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است