استانی 17:12 - 07 خرداد 1402

خام فروشی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی جلوگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معمتدیان ظهر یکشنبه در جمع فعالان اقتصادی اشنویه با تاکید بر اینکه نباید به سمت خام فروشی بویژه در حوزه کشاورزی برویم، افزود: تولید نباید به خام فروشی منجر شود بلکه باید ارزش افزوده ایجاد کرده سپس صادر شود در این خصوص باید در اشنویه سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اشنویه در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار قابل توجهی دارد، گفت: این بخش به همراه صنایع وابسته پیشران توسعه شهرستان است که باید از همه ظرفیت‌ها برای این منظور استفاده شود.

معتمدیان افزود: اشنویه یکی از شهرستان‌های برخوردار است و باید از نظر شاخص‌های توسعه در ردیف اولین شهرستان‌هایی باشد که از محرومیت خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: ما در صدد هستیم که اعتبارات را به سمت مزیت‌های شهرستان‌های مختلف سوق دهیم که در این خصوص، مزیت‌های اشنویه هم در دستور کار و مورد توجه است.

بزرگترین پایانه محصولات صادراتی کشور در ارومیه راه اندازی می‌شود

معتمدیان خاطرنشان کرد: باید نقشه راه برای توسعه اقتصادی در همه مناطق با توجه به مزیت‌ها داشته باشیم و در کنار آن، باید به سمت بهره وری بویژه در بخش کشاورزی حرکت کنیم.

وی گردشگری را از دیگر مزیت‌های اشنویه عنوان کرد و ادامه داد: همه روستاهای اشنویه می‌تواند میزبان طرح بوم‌گردی باشند و در این راستا با زمینه سازی دولت، باید بخش خصوصی وارد شود.

معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان غربی در ماه‌های اخیر میزبان سرمایه گذاران بخش‌های مختلف بوده است، افزود: در کنار دیگر بخش‌ها، بزرگترین پایانه محصولات صادراتی کشور را در ارومیه راه‌اندازی می‌کنیم که فعالان اشنویه‌ای هم می‌توانند از مزیت‌های آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اشنویه در حوزه زیرساختی هم توسعه خوبی داشته است، تاکید کرد: این توسعه در برق، راه روستایی و گاز خوب بوده و امسال همه روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

معتمدیان از برنامه ریزی برای بهبود وضعیت آب روستایی در اشنویه خبر داد و یادآور شد: در حوزه فضای آموزشی هم از استان‌هایی هستیم که وضع خوبی نداریم.

اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر هئیت دولت برای مدرسه سازی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور ۲,۳۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در این استان اختصاص یافت که ۶۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

معتمدیان ادامه داد: در دولت سیزدهم اسکنی در استان انجام می‌دهیم و شاخص‌های عقب افتادگی شهرستان‌های مختلف را تعیین کرده و برای عبور از محرومیت اقدام می‌کنیم.

معتمدیان با اشاره به تخصیص ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان در سال گذشته، اضافه کرد: پارسال همچنین یک هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی، خدماتی و بهداشتی در استان افتتاح شد.

وی افزود: جهت گیری دولت در جهت تسهیل و روان سازی اقدامات با وجود مشکلات و محدودیت‌های تأمین منابع مالی است و با سختکوشی تولیدگران به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی می‌توانیم به اهداف خود بیش از پیش دست یابیم.

به گفته وی، اتمام طرح‌های اقتصادی نیمه تمام در صدر اهداف ما قرار دارد و باید به سرعت این طرح‌ها به اتمام برسد و نتایجش را ببینیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال گذشته از همه شهرستان‌ها، همه شهرها و ۳۰۰ روستا در قالب سفر شهرستانی بازدید کردیم، یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که مدیران ما میدانی هستند و دنبال مشکلات هستیم تا آنها را شناسایی کرده، حل کنیم.

در این جلسه فعالان اقتصادی اشنویه به بیان مشکلات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.


11902155
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است